| Előszó | 11 |
| Útmutató a siker felé | 17 |
| A kiindulási helyzet meghatározása | 19 |
| Kedves olvasó, hogyan érzi magát? | 19 |
| Az olvasó siker-definíciói | 21 |
| Egészségi és testi állapot | 21 |
| Hangulat | 22 |
| Pénzügyi helyzet | 22 |
| Család - baráti kör - társas kapcsolatok | 22 |
| Lehetőség érdekes dolgok megtételére | 23 |
| Sikerélmények | 23 |
| Egyéb szempontok | 23 |
| "Normálisak" vagyunk-e? | 26 |
| Hogyan kezeljük a hibákat? | 27 |
| Saját valóságunk | 30 |
| Tulajdonképpen mi a "valóság"? | 30 |
| A világ békaperspektívából tekintve | 34 |
| A biológiai szűrő | 35 |
| Egy apró kísérlet | 37 |
| Az első következtetések | 40 |
| A világ a pszicho-logika szemüvegén keresztül | 41 |
| Ki van itt pellengéren? | 42 |
| A programozott valóság | 44 |
| Udvariassági programok | 45 |
| Ítéletalkotási programok | 45 |
| Önmegítélési programok | 46 |
| A múlt szemüvege | 48 |
| A jelen szemüvege | 48 |
| A jövő szemüvege | 49 |
| A valóság befolyásolási lehetőségei | 51 |
| A problémák észlelési módjai | 51 |
| 1. eset: Az érettségivel kapcsolatos probléma | 54 |
| 2. eset: Az úgynevezett időhiány-probléma | 56 |
| Az alap-probléma kiderítése | 58 |
| Elvárások | 59 |
| A trambulin-modelle | 62 |
| A hibák kezelési módja | 65 |
| Az önértékelés | 69 |
| A teljesítmény-sztárok | 72 |
| Példa: A szakács | 73 |
| De mi van akkor, ha a kompenzálás nem működik...? | 77 |
| A psziché védekező manőverei | 78 |
| Menekülés a betegségbe | 78 |
| Menekülés az agresszivitásba | 79 |
| Variáns: Aki "Verj-meg"-re játszik | 80 |
| Inkább a látszat, mint a lét! | 82 |
| Túlzott tevékenység | 83 |
| Túlzott birtoklási vágy | 85 |
| Miért nem elég egyszerűen több kellemes létezés...? | 87 |
| A "lyuk" | 87 |
| Jellemző példák | 88 |
| Az új valóság | 89 |
| A régi világkép | 90 |
| Az új világkép | 92 |
| Megjegyzések a 4. fejezethez | 92 |
| Kommunikáció | 94 |
| A kommunikáció és a siker kapcsolata | 94 |
| A kiindulási helyzet | 95 |
| A távolságtartás veszélyei | 97 |
| Elbeszélés egymás mellett | 97 |
| Harci és/vagy menekülési manőver | 99 |
| A jó stratégia távolságtartás esetében | 100 |
| Hídépítés egymás érdeklődési köreinek kitágításával | 100 |
| Hídépítés az érdeklődési körök különbözőségének elismerésével | 101 |
| A 2. eset variánsai | 102 |
| A sikeres beszélgetés követelményei | 107 |
| Odafigyelés a másikra | 107 |
| Előkészület | 108 |
| Gyakorlat kezdők számára | 109 |
| Gyakorlat haladók számára | 110 |
| A parafrázis gyakorlása | 110 |
| A helyeslés kimutatása | 111 |
| A mimika tökéletesítése | 112 |
| Telefon-tipp | 113 |
| Kérdések fölvetése és együtt-gondolkodás | 114 |
| Igen-nem válaszú kérdésjátékok | 115 |
| Gyakorlat: Az én jó Vili barátom | 115 |
| Nyitott vagy zárt kérdés? | 117 |
| Gyakorlat: a "17b" trükk | 118 |
| Az ellenérdekűség begyakorlása | 121 |
| Motiváció | 122 |
| A motiváció definíciója | 122 |
| A mások iránti belső hozzáállás | 123 |
| Az X-Y elmélet (McGregor) | 123 |
| KITA és KAROTTA | 125 |
| Negatív motiváció: KITA | 125 |
| Pozitív motiváció: KAROTTA | 126 |
| A KITA-módszer hátrányai | 126 |
| A KAROTTA-módszer hátrányai | 127 |
| A motiváció, mint folyamat | 128 |
| Mi a frusztráció? | 130 |
| Agresszió - direkt és indirekt | 131 |
| Stressz-okozta betegségek | 132 |
| Kanalizálás | 132 |
| Idegen motiváció | 133 |
| A kiindulási helyzet | 133 |
| A gumiszalagos modell | 135 |
| Példa: Szemétvödör | 136 |
| Pozitív motiváció (M.b.O.) | 139 |
| Szeppuku | 140 |
| A szeppuku mai alkalmazásának lehetséges következményei | 140 |
| A szeppuku-effektus | 141 |
| A szeppuku-effektus következményei | 142 |
| A szeppuku-effektus vajon nem "eredendő bűn-e"? | 143 |
| A Harvardon végzett vizsgálatok igazolják a szeppuku-effektus létezését | 144 |
| A Pygmalion-effektus (Rosenthal nyomán a szerző M. Birkenbihl) | 147 |
| Az "én", mint fikció | 147 |
| Az azonosság-maszk megváltoztatása | 150 |
| Már az ókorban is tudtak mindent | 154 |
| A "munkától félő" vendégmunkás | 156 |
| Az agy tulajdonságainak megfelelő cselekvés | 161 |
| Új és ősi agy a fejben | 162 |
| Lamron országában | 164 |
| Lamron az agyban | 164 |
| Információ-feldolgozás az agyban | 165 |
| Ne csak a "bal agyféltekével" gondolkodjunk! | 170 |
| Csoportmunka az agyban | 174 |
| Kreativitás | 174 |
| Információk adása és vétele | 175 |
| Egy érdekes kísérlet | 175 |
| Egy elektron világképe | 178 |
| Mrs. Jobb konkrét információkat óhajt kapni | 179 |
| A piktogramok "agy-kompatibilisak" | 180 |
| A teendők összefoglalása | 182 |
| Mosollyal a siker felé | 185 |
| A mosoly: Egy kis elmélet | 185 |
| 1. kísérlet | 186 |
| A mini energia-szünet | 188 |
| A SMILEY | 188 |
| 2. kísérlet | 189 |
| Tanfolyami tapasztalatok a második kísérlet kapcsán | 190 |
| A mosoly-tréning | 192 |
| Néhány mosoly-tipp | 192 |
| Néhány konkrét eset ismertetése | 194 |
| Mi ezekután a teendő? | 198 |
| A gyakorlási terv | 198 |
| Néhány gyakorlati tapasztalat | 199 |
| Munkatársak képzése | 199 |
| Családi sikersztori | 200 |
| Azt sem használjuk sokszor, amit tudunk | 200 |
| A nyelvi játékok haszna | 201 |
| Függelék - Szövegminták | 202 |
| Szövegminták az útmutatóhoz | 203 |
| Szövegminták az 1. fejezethez. Saját valóságunk | 207 |
| Szövegminták a 2. fejezethez. A világ a pszicho-logika szemüvegén keresztül | 209 |
| Szövegminták a 3. fejezethez. A valóság befolyásolási lehetőségei | 211 |
| Munkalap az X-Y elmélethez (McGregor) | 215 |