1.034.171

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia 1990/4.

Az MTA Pszichológiai Intézetének folyóirata - 10. évfolyam 4. szám

Szerző

Kiadó: MTA Pszichológiai Intézete
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 157 oldal
Sorozatcím: Pszichológia
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával. Angol nyelvű összefoglalóval és tartalomjegyzékkel.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:
"Bizonyára kevesen vannak, akik számára újdonságként hat az a feltételezés, hogy az olvasók történeti-kulturális ismeretei és tapasztalatai befolyásolják, miként értékelik és... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:
"Bizonyára kevesen vannak, akik számára újdonságként hat az a feltételezés, hogy az olvasók történeti-kulturális ismeretei és tapasztalatai befolyásolják, miként értékelik és értelmezik azt a szöveget, amit olvasnak. Ez a feltételezés különösen helytállónak tűnik az irodalmi szövegek esetében, melyek általában sokmindent az olvasók képzeletére bíznak. Ugyanakkor ezen a területen meglehetősen kevés a tudományos ismeret, noha az irodalmi szövegek olvasásával és megértésével kapcsolatban az elmúlt években kiterjedt kutatások folytak. LÁSZLÓ (1988, 1989) vizsgálata, mely egyike volt azon kevésszámú kutatásnak, melyek a történeti-kulturális Ismereteknek az irodalmi szövegek megértésére és értékelésére gyakorolt hatásával foglalkoztak, kimutatta, hogy egy meghatározott történelmi Időszakkal, nevezetesen a magyarországi 50-es évekkel kapcsolatos ismeretek különböző szintjei különböző típusú értelmezésekhez vezettek egy olyan novella olvasása során, amelyik az adott időszakkal foglalkozott. A fenti vizsgálatban a kísérleti személyeket olyan „szubkultúrák" szerint csoportosították, melyeket egyazon kultúrán belül a társadalmi-történeti ismeretek különböző szintje jellemzett. Az ilyen típusú kérdéseket azonban a kultúraközi vizsgálatok még jobban megvilágíthatják." Vissza

Tartalom

László János - Steen F. Larsen: Kulturális ismeretek és személyes élmények szerepe az Irodalom megértésében 485
Síklaki István: Pragmatikai versus kognitív koherencia. Az elbeszélés szerkezete mint koherenciateremtő tényező 509
Halász László: Hatás és ráemlékezés az Irodalmi szövegfeldolgozásban 523
Zhuravlev A. L. - Zhuravleva E. V. - Hashchenko V. A.: A személy önmagáról és csoporttársairól alkotott képének
változásai extrém életkörülmények között 563
Herskovits Mária - Gefferth Éva - Kürti Jarmila: Kiváló képességű tanulók belső kontrolljának vizsgálata 585
SZEMLE
Juhász B. József - Michael Turner - Terry Ware: Boulder városának kilátásai. Egy együttműködés története 601
Séra László: A pszichológia és a környezet 609
FÓRUM
Az agy évtizede 641
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv