1.034.149

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága

Egyetemi és főiskolai tankönyv

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Kötetünk gyakorlatra orientált, összeállítását kettős cél vezette:
• Egyrészt a gyakorló pedagógusok kezébe szeretnénk egy olyan könyvet adni, melyet haszonnal forgathatnak iskolai szituációkban keletkező kérdéseik megválaszolására. Segítségével hatékonyabbakká válnak, kapcsolataik javulnak, együttműködésük felhőtlenebbé válik diákjaikkal és kollégáikkal, az iskolai légkör oldottabb, az ott nyújtott teljesítmény jobb lesz.
• Másrészt az újabb szociálpszichológiai szakirodalom felhasználásával, az iskolai életből merített példákkal szeretnénk gondolati kapaszkodót adni a pályára készülő tanárjelölteknek is.
E célok megvalósítása érdekében olyan szerzők munkáit gyűjtöttük össze, akik szociálpszichológiai és pedagógiai elkötelezettséggel egyaránt rendelkeznek, nagy tapasztalatuk van különböző magyarországi egyetemeken a tanár szakos hallgatók és a gyakorló pedagógusok szociálpszichológiai oktatásában, többen közülük gyakorló iskolapszichológusok.
Reméljük, hogy a... Tovább

Fülszöveg

Kötetünk gyakorlatra orientált, összeállítását kettős cél vezette:
• Egyrészt a gyakorló pedagógusok kezébe szeretnénk egy olyan könyvet adni, melyet haszonnal forgathatnak iskolai szituációkban keletkező kérdéseik megválaszolására. Segítségével hatékonyabbakká válnak, kapcsolataik javulnak, együttműködésük felhőtlenebbé válik diákjaikkal és kollégáikkal, az iskolai légkör oldottabb, az ott nyújtott teljesítmény jobb lesz.
• Másrészt az újabb szociálpszichológiai szakirodalom felhasználásával, az iskolai életből merített példákkal szeretnénk gondolati kapaszkodót adni a pályára készülő tanárjelölteknek is.
E célok megvalósítása érdekében olyan szerzők munkáit gyűjtöttük össze, akik szociálpszichológiai és pedagógiai elkötelezettséggel egyaránt rendelkeznek, nagy tapasztalatuk van különböző magyarországi egyetemeken a tanár szakos hallgatók és a gyakorló pedagógusok szociálpszichológiai oktatásában, többen közülük gyakorló iskolapszichológusok.
Reméljük, hogy a szociálpszichológia gazdag ismeretanyagát ötvöző tanulmányok gyűjteménye hasznos olvasmánya lesz a tudományterület iránt érdeklődők széles körének, s hozzájárul a különböző oktatási intézményekben dolgozó tanárok munkájának eredményesebbé tételéhez is. Vissza

Tartalom

Bevezető: Az iskola mint szociálpszichológiai terep (Hunyady György - Mészáros Aranka) 9
I. TANÁR-DIÁK INTERAKCIÓ 15
Kommunikáció az osztályban. A tanári munka kommunikációs eszközei (Buda Béla) 17
A tanári dominancia buktatói. A feleltetés szociolingvisztikai elemzése (Síklaki István) 27
Kognitív disszonancia és az elégtelen jutalom pszichológiája (N. Kollár Katalin) 44
Hogyan jutalmazzunk? A jutalom alkalmazásának előnyei és hátrányai a pedagógiában (Németh Erzsébet) 57
Fegyelem fegyelmezés nélkül - A fegyelmezés preventív eszközei (Sárosdy Anna) 70
Az énkép és összefüggése az iskolai teljesítménnyel (Kőrössy Judit) 83
A szociális megismerés alapjelenségei: a személypercepció és az attribúció (Szabó Éva) 102
A nemek szerepe az iskolában (Nguyen Luu Lan Ahn) 118
Tanári elvárások, visszajelentések és a tanulók ezekre adott reakciói: érvényesül-e, s miként fejti hatását a Pygmalion-effektus? (Sallay Hedvig) 133
II. DIÁKOK TÁRSAS KAPCSOLATAI ÉS A CSOPORTFOLYAMATOK 145
A társas kapcsolatok és viselkedés fejlődése kisiskolás kortól serdülőkorig (Vajda Zsuzsanna) 147
A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai (Szabó Éva) 164
Burattínó színháza - avagy ki vagy mi mozgatja a zsinórokat? A csoportimágók és a vezetés hatása a hatékony csoporttá válás folyamatára (Mezei Júlia) 181
Normák az osztályban (Szabó Laura) 198
Kooperáció az iskolában (N. Kollár Katalin) 207
Versengés az iskolában (Fülöp Márta) 223
A társas összehasonlítás, a szelektív iskola és az esélyegyenlőtlenség problémája (N. Kollár Katalin) 248
Az iskolai konfliktusokról (Horváth-Szabó Katalin) 264
III. A SZOCIALIZÁCIÓ LEMÉRHETŐ EREDMÉNYEI 287
Társadalomkép és értékvilág: Iskolai tanulók tájékozódása és irányvétele (Hunyady György) 289
Az értékfelfogás alakulása a szocializáció folyamatában (Bugán Antal) 313
IV. A PEDAGÓGUS ÉS HATÉKONYSÁGÁNAK ESZKÖZEI 323
Szövetségben a közösséggel. Az osztályfőnöki mesterség társadalom-lélektani nézőpontból (Járó Katalin) 325
Tanárok nézetei az oktatásról (Katona Nóra) 347
A tanár mint vezető, vezetési stílusok (Zétényi Ágnes) 362
A hatékony tanár (Zétényi Ágnes) 377
Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága (Mészáros Aranka) 386
Kommunikációfejlesztés a tanítási órán (Páskuné Kiss Judit) 409
Mit üzen Gordon a pedagógusoknak? (Kósáné Ormai Vera) 419
Lehet-e örömmel tanítani, nevelni? A Tranzakcióanalízis a pedagógiában (Magyar Judit) 430
„Már megint..." Játszmák az oktatásban (Oláh Zsuzsanna) 447
A Myers-Briggs-féle Típus Indikátor mint a pedagógus hatékonyságát segítőeszköz (Mészáros Aranka) 471
V. AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS A PSZICHOLÓGUS 493
A szervezeti kultúra fogalmának, modelljeinek értelmezése az óvodában, iskolában (Serfőző Mónika) 495
Szervezetfejlesztés a Bárczi Géza utcai Általános Iskola 20 éves történetében (Barlainé Bornemissza Katalin) 526
Pedagógusok mentálhigiénés multiplikátor képzése. Egy iskolai mentálhigiénés továbbképzési modell alkalmazási tapasztalatai (Bagdy Emőke) 539
Az óvoda- és iskolapszichológus feladatai a pedagógusokkal való együttműködésben (Martonné Tamás Márta) 559
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága Az iskola szociálpszichológiai jelenségvilága

Könyvtári könyv volt.

A példány ISBN-száma: 963-463-085-5

Állapot: Közepes
5.480 Ft
4.380 ,-Ft 20
22 pont kapható
Kosárba
konyv