kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magyar Rádió Ifjúsági Osztálya |
---|---|
Kiadás helye: | |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Tűzött kötés |
Oldalszám: | 184 oldal |
Sorozatcím: | Iskolarádió |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A Magyar Rádió Ifjúsági Osztálya évenként megjelenő kiadványa. |
Bevezető | 3 |
Komplex műsorok | |
Nyitnikék | 7 |
Dominó | 23 |
Disputa | 25 |
Osztályfőnöki órák | |
Osztályfőnöki órák (az általános iskolák 5-6. oszt.) | 32 |
Felső tagozatos lettem | 32 |
Örsvezetők, zászlótartók, nótafák | 32 |
Tudtam, de elfelejtettem | 32 |
Görbe tükör | 33 |
A barátom vagy?! | 33 |
Családi fényképen | 33 |
Kamaszok kérdeznek | 34 |
"Nem térkép e táj" | 34 |
Gyerekek a szomszédból | 34 |
Krónikások | 34 |
"Tűzoltó leszel s katona..." | 35 |
"Gyere fussunk, röppen a labda..." | 35 |
Mentőautó | 35 |
Mesterségem címere | 35 |
Író- olvasó találkozó | 36 |
Hogyan élünk? Hogyan éljünk? (a szakmunkásképző intézetek hallgatóinak) | 37 |
Döntés előtt! (Pályaválasztási műsor középisk.-nak) | 41 |
Jogi és állampolgári ismeretek | 43 |
Magyar nyelv és irodalom | |
Fonóka (vers-mese-játék az általános iskolák 3. osztályának) | 47 |
Szóról szóra (az általános iskolák alsó tagozatának) | 49 |
Állatnyelven, babanyelven, embernyelven | 50 |
Au! Hé! Hurrá! | 50 |
Virágéknál ég a világ | 50 |
A favágó és a tündér | 50 |
Útközben I. | 51 |
Útközben II. | 51 |
Tanuljunk telefonálni! | 51 |
Ablak-Zsiráf és társai | 51 |
Bocsánatot kérek | 52 |
Ugyanaz másképpen | 52 |
Kuruc vagy labanc? | 52 |
Petőfi: Csatadal | 52 |
Mi újság? | 53 |
Tüntetés a Szalmapiacon | 53 |
Nyelvészkedő (az általános iskola felső tagozatának) | 54 |
Jelek | 55 |
Mit tud, aki egy nyelvet tud? | 55 |
Amíg egy gyerek beszélni kezd | 55 |
Állatok nyelve - emberek nyelve | 56 |
Ki, kivel, miről, hogyan? | 56 |
Tudd meg! | 56 |
Nem értünk egyet - de miben? | 56 |
Tedd meg! | 57 |
Hogy vagy? | 57 |
Szerepben jelmez nélkül | 57 |
Látható beszéd | 57 |
Írás és beszéd | 58 |
Ki mint él, úgy beszél | 58 |
A változó nyelv | 58 |
Sok nyelv van a világon | 58 |
Ember és nyelv (a középiskolák I. osztályának) | |
Jelek és jelrendszerek | 59 |
Jelek és jelzések a körülöttünk lévő világban | 60 |
Az emberi kommunikáció, közlésfolyamat | 60 |
A közlésfolyamat | 60 |
A nyelv mint jelrendszer | 60 |
A változó és rétegződő nyelv | 60 |
Mi a szöveg? | 61 |
A nyelvtudomány fejlődő ága: a szövegtan | 61 |
A szövegfajták | 61 |
Az élő szó zenei kifejező eszközei | 61 |
A különböző közlésfajták szerepe a beszédben | 61 |
Lehet-e a tanulást tanulni? | 61 |
A nyelv és a beszéd | 62 |
Irodalomtörténeti sorozat (a gimn. I. osztályának) | 63 |
Miért olvasunk- miért nem olvasunk? | 64 |
Költészet és valóság | 64 |
Konvenció és újítás | 64 |
A szép | 64 |
A tragikus, a fenséges és a komikus | 64 |
A mítosz távolsága és jelenvalósága az Ószövetségben | 65 |
Hírnév és halálélmény az Iliászban | 65 |
Sors, végzet, cselekvő személyiség Szophoklész tragédiáiban | 65 |
Prófécia az Újszövetségben | 65 |
Az embri bínök rangsora Dante Poklában | 65 |
A személyiség újjászületése | 66 |
A szerelem költője: Balassi Bálint | 66 |
Isten és ember párbeszéde Balassi lírájában | 66 |
A felnőttség magatartás-típusai a Romeo és Júliában | 66 |
Irónia és tragikum Shakespeare tragédiáiban | 66 |
Egy műfaj születése | 66 |
Arcok, művek, korok (a gimn. II-IV. osztályának) | 67 |
Fordulók a líra történetében (érettségizőknek, szakköröknek, felvételi vizsgára készülőknek) | 69 |
Irodalom mindenkinek (a Mindenki iskolája új sorozata) | 71 |
Diákkönyvtár hangszalagon | 72 |
Történelem | |
Forráselemzés (középiskolásoknak) | 75 |
István király "Intelmei" | 75 |
"A boszorkányokról, akik nincsenek" | 76 |
Siralmas ének | 76 |
Inkvizíció Magyarországon | 76 |
Ki volt Székely Dózsa György? | 76 |
Hogyan halt meg II. Lajos? | 77 |
A középkori vár erkölcse | 77 |
Egy udvarhölgy naplójából | 77 |
A nándorfehérvári csata | 77 |
Zsigmond-kori ostromnapló | 78 |
A törtök fogságában | 78 |
Betegség és gyógyulás a középkorban | 78 |
"Adjuk, adományozzuk, ajándékozzuk" | 78 |
Nemesség és címeradományozás a középkorban | 79 |
Szokások és hiedelmek a középkori Magyarországon | 79 |
Történelmi arcképcsarnok (középiskolásoknak) | 80 |
I. István | 80 |
Károly Róbert | 81 |
I. Lajos | 81 |
I. Ulászló | 82 |
II. Lajos | 82 |
Dobó István | 83 |
Báthori István | 83 |
Martinovics Ignác | 84 |
Berzeviczy Gergely | 84 |
Adam Mickiewicz | 85 |
Clara Zetkin | 85 |
Szabó Ervin | 86 |
Stromfeld Aurél | 86 |
Rózsa Ferenc | 87 |
Közösség, társadalom, történelem (középiskolásoknak) | 88 |
Felvilágosodás, szabadkőművesség | 88 |
Az állam a XVIII. században | 88 |
A gyarmatosítástól az Újvilág önállósodásáig | 89 |
A manufaktúrától a gyárig | 89 |
A polgári nemzet születése | 89 |
A polgárság politikai szerveződése a francia forradalomban | 89 |
A polgárság politikai hatalma: a parlamentarizmus | 90 |
Diéta és megyegyűlés Magyarországon | 90 |
Soknemzetiségű birodalmak Közép- és Kelet-Európában | 90 |
A szocializmus első jelentkezése | 90 |
Nemzeti államok | 91 |
Bonapartizmus | 91 |
Polgári család | 91 |
Kommün | 92 |
Az új Amerika | 92 |
Történelem mindenkinek (a Mindenki iskolája új sorozata) | 93 |
A beszéd hatalma | 93 |
Csata és háború | 93 |
A békés Antonius | 94 |
A filozófus bosszúja | 94 |
Mi történt Canossában? | 95 |
Lázadás Laonban | 95 |
Abélard és Héloise | 95 |
Gyilkosság a katedrálisban | 95 |
Ki volt Wat Tyler? | 96 |
Husz János megégetése | 96 |
Jeanne d'Arc | 96 |
Spanyol Izabella | 96 |
Az utolsó inka uralkodó | 97 |
Az Egmont "nyitány" | 97 |
Természettudomány és technika | |
Titokzatos világok (az általános iskola alsó tagozatának) | 101 |
Öt perc technika (az általános iskolák 4-8. osztályának) | 103 |
Nyomozás a víz után | 104 |
A fürdőszobában | 104 |
Zárt ajtók mögött | 104 |
Tél a konyhában | 104 |
Segít a robot | 105 |
"Ég a villany, ég" | 105 |
Erőmű a zsebben | 105 |
Titokzatos energiaforrások | 106 |
Fontos-e az energiatakarékosság? | 106 |
Meddig szív a porszívó? | 106 |
Lehull a függöny | 106 |
Barkács-sarok | 107 |
Hullámok és hanghullámok | 107 |
Koncert a szobában | 107 |
Színes képek | 107 |
Hétköznapok kémiája (az általános iskolák felső tagozatának és a középiskolásoknak) | 108 |
A szabályozás folyamatai az élő szervezetben (biológiai előkészítő egyetemi felvételi vizsgára) | 110 |
Bioszféra-expedíció (az általános iskolák felső tagozatai és szakkörei számára) | 112 |
A hómezők kihalt óriásai | 113 |
A pingvinek testvérei | 113 |
Kihalt állat vagy mesebeli ember? | 113 |
Veszélyben a szavannák állatcsordái | 114 |
Két ismeretlen toll nyomában | 114 |
Fogyó őserdők fogyó állatai | 114 |
Az indiánok kihalt állatai | 114 |
Az utolsó kajmánok nyomában | 115 |
Műanyagtól kipusztuló állatok | 115 |
Az ősember kortársai | 115 |
Életre kelt griffmadarak | 115 |
A maori strucc regénye | 116 |
A csigaevő madár szomorú története | 116 |
A magyar túzok nyomában | 116 |
Megmentett magyar tájak és állatok | 116 |
Mesélő térkép (középiskolák és szakkörök számára) | 117 |
A térkép története | 117 |
Hogyan készül a korszerű térkép? | 117 |
Közlekedéshálózat a térképen | 118 |
A térkép vízrajza | 118 |
Mi a gazdasági térképek jelentősége? | 118 |
A "leg"-ek a térképen | 118 |
Matematika | |
Törd a fejed! (az általános iskolák felső tagozatának) | 121 |
A véges végtelen (az Iskolarádió Matematika Szakköre) | 124 |
Matematikai diákolompia- London | 125 |
Titkosírás közhasználatra | 125 |
Speciális matematika-tagozat Moszkvában | 125 |
A "matematika királynője" | 125 |
Fejér Lipót és Reisz Frigyes | 126 |
A "testek" életre kelnek | 126 |
Akit az istenek szeretnek I. | 126 |
Akit az istenek szeretnek II. | 126 |
Titoknyitogató | 126 |
Ének-zene | |
Énekóra 1. osztályosoknak | 130 |
Énekóra 2. osztályosoknak | 131 |
Hangszerek nyelvén | 131 |
Fiataloknak- kortárs zenéről | 132 |
Idegen nyelvek | |
Tarkabarka (orosz nyelv kicsiknek- nagyok segítségével) | 135 |
Lift Off (angol nyelv kicsiknek- nagyok segítségével) | 137 |
Dalok, játékok (angolul és oroszul) | 139 |
Down to Earth (nyelvvizsga-előkészítő) | 140 |
Cubes (a francia társalgás építőkövei) | 143 |
Diákszervíz | |
Nem tudom a leckét! | 147 |
Szülőknek, nevelőknek | |
"Új matekot" tanul a gyerek | 151 |
Beszélgetések a pedagógiai hőskölteményről | 152 |
Katedra | 154 |
Az Iskolarádió magnótára 1978. | 155 |
Az Iskolarádió magnótára 1979. | 169 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.