1.037.154

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Sine ira et studio

Harag és elfogultság nélkül

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ez a kötet tizenkét előadást köt csokorba a XX. századi magyar történelem különböző témáiról. A hajdani közös múzsa, Clio-ihletetteket, történelmi és irodalmi megközelítésűeket egyaránt. Abban a... Tovább

Előszó

Ez a kötet tizenkét előadást köt csokorba a XX. századi magyar történelem különböző témáiról. A hajdani közös múzsa, Clio-ihletetteket, történelmi és irodalmi megközelítésűeket egyaránt. Abban a kölcsönösségben, amely régi vágya az oktatásnak, s máig hiánycikk benne: aminek az egyik alapja a dolgok, folyamatok történeti meghatározottsága, a másik a megvalósulás emberi poézise.
Ezekkel az előadásokkal neves történészek és irodalmárok elsősorban nem a tudományt akarták öregbíteni, hanem az időszerű oktatás szakszerűségének növelését kívánták segíteni. Ezért bennük - hol jobban, hol kevésbé - a pedagógiai érdekek is érvényesülnek. A szerzők egy része a tanárokat, más - kisebb - része a tanulókat célozta meg. Egyben azonban egységesek: az információk gazdagságában, no meg a szemléletalakítás igényében. Közel sem valamiféle tematikai teljességre törekvéssel. Nem akarják a lexikális téma teljességében felidézni a század történetét, s különösen nem irodalmát. Választékot nyújtanak belőle, és egyben mintát a választásra. Ezzel bekapcsolódnak korunk didaktikájának egyik fő áramlatába, amelyet a kevesebbet, de jobban jelszóval lehet meghatározni.
A közoktatásnak napjainkban szembe kell néznie ezen elv megvalósítási módjainak dilemmájával, ez pedig igazában a válogatás és a megközelítés kérdéseit veti fel. Még ha bizonytalankodunk, tévelygünk is a hogyanok találgatásaiban, egy bizonyosnak látszik: a megvalósítás - benne a válogatás, a szerkesztés - kérdésében a tanár szerepe és felelőssége a jövőben csak növekedni fog. A központi irányítás tervei egyre jobban kiürülnek, maholnap csak a didaktikai feladatok kereteit vázolják fel; e kereteket a tanár tölti meg információs és szemléleti, sőt, informálódástechnikai tartalommal. Erre szolgál a minden iskolára, tanárra kötelező, saját maga által készítendő helyi tanterv. Ennek elkészítéséhez konkrét és nagymértékű segítség ez az oktatásirányítás számára is tanulságos tizenkét előadás. Vissza

Tartalom

Ormos Mária: Trianon; a magyarság helyzetének alakulása
a Kárpát-medencében 11
Pomogáts Béla: Az erdélyi magyar irodalom kiemelt szerepe
a határokon túli magyar irodalomban 22
L. Nagy Zsuzsa: Gondolatok a Horthy-korszak néhány kérdéséről 41
Karsai László: Antiszemitizmus és holokauszt Magyarországon 51
Zoltai Judit : Túl a lövészárok- és lágerirodalmon -
Semprun A nagy utazás, Kertész Imre Sorstalanság című regénye 75
Vida István : 1944-48. Megszállás, felszabadulás; népi demokrácia
Magyarországon 90
Széchenyi Ágnes: Naplók, pincenaplók, emlékezések
az 1944/45-ös korfordulóról 107
Gunst Péter: Agrárproblémáink történelmi gyökerei; földosztás,
téeszszervezés 118
Zoltai Judit : Illyés Gyula: Puszták népe 134
Litván György: Az 1956-os forradalom 141
Révész Sándor: A Kádár-korszak és ellenzéke 162
Németh István: Történelmi Európa-tervek és Magyarország 174
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Sine ira et studio Sine ira et studio Sine ira et studio

A borító enyhén kopott. A kötet néhány lapján aláhúzások láthatóak.

Állapot:
2.340 Ft
1.630 ,-Ft 30
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Sine ira et studio Sine ira et studio

A címlap foltos.

Állapot:
2.340 ,-Ft
21 pont kapható
Kosárba
konyv