1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Módszertani kaleidoszkóp az együttnevelés gyakorlatához

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Közoktatási Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 165 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-560-2
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A könyv elsősorban azon iskolákban tanító pedagógusok számára készült, amely intézmények pedagógiai programjukban és gyakorlatukban fontosnak tartják az úgynevezett "pedagógiai akadálymentesítést", azaz, hogy osztályaikban különböző képességű, adottságú és bármilyen értelembe véve hátránnyal induló tanulók együtt éljenek és tanuljanak - akár egymástól is. Az esélyteremtéshez, az eredményes társadalmi beilleszkedéshez az egyik legfontosabb tennivaló, hogy az iskola a maga pedagógiai, illetve didaktikai eszközeivel kezelni tudja az egyéni tanulói igényeket, az egyéni eltérésekből fakadó új helyzeteket.
Ez a könyv ehhez próbál segítséget nyújtani az együttnevelésre vállalkozó pedagógusoknak.

Tartalom

Előszó7
1. fejezet, amelyben a szerzők igyekeznek konszenzusra jutni arról, hogy mit tekintenek fogasnak. A pedagógushoz szólnak, aki szakmájának mestere és aki - mint pályafutása során már annyiszor - ismét új kihívások előtt áll. Megegyeznek abban is, hogy mi lehet a fogas.9
2. fejezet, amelyből megtudhatjuk, hogy mit tekintünk oktatási módszernek. A szerzők megismertetik a stratégia-módszer-eljárás kapcsolatát, és megkezdődik az együttgondolkodás az értékelésről17
3. fejezet, amely bevezet bennünket az osztálytermi folyamatokba. Konkrét példák alapján mutatja meg a módszerek gyakorlati alkalmazásának lehetőségeit és hatását. A fejezet a három "fogas" köré rendeződik: módszerek két aktív szereplőre, módszerek mindenki aktivizálására, módszerek egy aktív szereplőre.23
Módszer két aktív szereplőre23
Módszer mindenki aktivizálására35
Módszerek egy aktív szereplőre49
4. fejezet, amelyben választ kapunk arra, hogy motiváció nélkül nem megy. A szerzők bemutatják az egyénre szabott tanulási módszerek, eljárások kiépítésének, az értő olvasás fejlesztésének, az emlékezet erősítésének, a célszerű rögzítési módszerek kialakításának néhány lehetőségét, a tanuló egyéni tanulási stílusának megtalálását.57
5. fejezet, amelyben még egyszer szó esik az oktatási stratégiáról. Megismerhetjük az optimális elsajátítás stratégiájának hatását a tanulói teljesítmények görbéjére, és beszélünk az adaptív oktatásról. A főszereplő mégsem a stratégia, hanem a pedagógus.75
6. fejezet, amelyben óravázlatokat mutatunk be azoknak a módszereknek az alkalmazásával, amelyeket az olvasás során megismertünk. A vázlatokat azok a gyakorló pedagógusok készítették, akiknek az osztályában sérült tanuló is van. Az olvasó többféle szempont szerint összeállított, különböző formában leírt óravázlatokkal találkozik. Ennek az az oka, hogy nem akartuk egy általunk kitalált - minden bizonnyal egységesebbnek ható - kalodába fűzni a gyakorlatban megnyilvánuló sokszínűséget, gazdagságot.83
Mozgáskorlátozott tanulók (környezetismeret, rajz, technika)83
Hallássérült tanulók együttnevelése (angol nyelv, matematika, magyar nyelv, természetismeret, írás, környezetismeret)90
Látássérült tanulók együttnevelése115
Gyengén látó tanulók (fizika, magyar nyelv, ének-zene, történelem, magyar irodalom, környezetismeret, természetismeret, matematika, technika)115
Vak tanulók (magyar nyelv, környezetismeret, természetismeret, kémia, matematika, testnevelés)115
Enyhe fokban értelmi fogyatékos (tanulásban akadályozott) tanuló együttnevelése (környezetismeret)150
7. fejezet, amely egyben glosszárium is, ahol útmutatást kapunk a szövegben nem részletezett problémák magyarázatához.157
Hivatkozott irodalom163
Ajánlott irodalom164
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv