A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Az Öveges József Gyakorló Középiskola és Szakiskola Évkönyve 2006/2007.

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Az Öveges minden esztendőben törekszik arra, hogy megújítsa magát, tevékenységének eszköztárát, keresi megoldandó feladatait. A 2006/2007-es tanévben is több ilyen lépést tett.... Tovább

Előszó

Tisztelt Olvasó!
Az Öveges minden esztendőben törekszik arra, hogy megújítsa magát, tevékenységének eszköztárát, keresi megoldandó feladatait. A 2006/2007-es tanévben is több ilyen lépést tett.
Egy HEFOP-programhoz kapcsolódva, más intézményekkel együttműködve módszereket tártunk fel, dolgoztunk ki a sajátos nevelési igényű középiskolás diákok idő előtti iskolaelhagyásának megelőzése, a lemorzsolódás csökkentése érdekében. A tanév során pedagóguscsoportok dolgoztak, munkájukat a program szaktanácsadói segítették. A tapasztalatok számbavétele, az eredmények tudatosítása érdekében konferenciát is szerveztünk. Hozzászólunk általa a mai magyar közoktatás egyik nagy kérdéséhez, hogyan tarthatók meg minél nagyobb arányban a tanulási, magatartási, motivációs problémákkal küzdő fiatalok az iskolarendszerben. A konferencia betekintést ad a sajátos nevelési igényű tanulók helyzetét érintő oktatáspolitikai törekvésekbe is, alkalmat biztosít a szakmai álláspontok megjelenítésére.
Szükség van erre, mert a közoktatási törvény elmúlt évben bekövetkezett és várható változásai zömében a sajátos nevelési igény témaköréhez kapcsolódnak A változások pedig diákok ezreit és mindazokat az iskolákat érintik, amelyek felvállalták a sajátos nevelési igényű tanulók oktatását, nevelését.
Az oktatásirányítás láthatóan a társadalmi reformfolyamatok fontos terepeként tekint a közoktatási törvényre. A módosítások azonban mintha a "hatékony, minőségi" oktatás célját a pedagógusok, az iskolák adminisztrációs terheinek növelése által, a kodifikáció eszközével, az ellenőrzés felnövesztésével akarnák elérni.
A feladatellátási terv, a tanítási időkeret tervezése, a teljesítmény-nyilvántartás, a pályakövetési rendszer adatszolgáltatási kötelezettsége, a tanulói értékelés újabb szisztémája - ami a kompetenciaméréshez kötődik - a minőségirányítás keretén belül a vezetői- és pedagógusértékelés rendszerének működtetése - hogy csak a legutóbbi intézkedésekre utaljak- tartoznak ebbe a körbe. A koncepcionálók úgy nyilatkoznak, hogy e feladatok a korábbi feltételek bázisán megoldhatók, és nem kívánnak e feladatok működtetéséhez kapacitást rendelni. Mindeközben jelentős anyagi forrásokat szánnak bizonyos szakértői feladatokra, pályázatokra, amelyek nem jelentenek garanciát a feladatokat ellátó intézmények számára. Pályázat működtetésével kívánják finanszírozni azokat az iskolákat is, amelyek a tanulási-magatartási problémákkal küzdő tanulók ügyét felvállalták. Vissza

Tartalom

Tisztelt olvasó! (Dr. Kopf Lászlóné) 3
A nevelőtestület munkája (Mátyás Zoltán) 7
Az év krónikája (Köpf Károlyné) 10
Gazdálkodás (Kovács Szilárdné) 29
Közismereti tanulmányi versenyek (Husztiné Csató Éva) 32
Szakmai tanulmányi versenyek (Mátyás Zoltán) 34
Szakmai oktatás és szakképzés (Mátyás Zoltán) 37
Gyakorlati képzés (Schmidt Endre) 39
Környezetvédelmi szakmacsoport (Tomsitsné Borik Irén) 41
Elektronikai szakmacsoport (Csopaki Katalin) 43
Szakközépiskolai, szakiskolai gépészeti tagozat (Sipos József) 44
Tanulni - egy életen át Gimnázium tagozat (Gombis B. Judit) 45
Diszlexia (Dr. Pál Tamásné) 47
Felnőttképzés (Perkó László) 48
A DOK tevékenységéről (Gosztonyi Gábor) 49
Kerékpárszerelő verseny (Mátyás Zoltán) 52
A fővárosi iskolák-nyelvi projekt csoportjaiban zajló munkájának értékelése (a tanév tanulságai) (Köpf Károlyné) 55
Kritikus barátok... Pilot-program (Borbély Anikó) 60
Nanotechnológia (Huszákné Gabriella) 62
A Költészet napja 66
Irodalmi délután (Kriesch Mariann) 68
Könyv és CD bemutató az Övegesben 75
Holocaust (Lukácsné Weiler Katalin) 82
Három versenybeszámoló
Környezet- és egészségvédelmi vetélkedő 84
„Lépj, hogy nyerj" 85
„Alkoss kéket" - EU pályázat 87
Sportélet (Máthé Domonkos) 88
Bemutatjuk: Barka Ferenc, a KT elnöke 92
Búcsúzunk Várnagy Józseftől 94
Műszaki nagyjaink 97
Iskolaegészségügyi munka az Övegesben (Dr. Sepp Csaba) 103
Tudatos pedagógiai tevékenység az iskolai baleset megelőzésében (Soós Tamás) 109
A 2006/2007-es tanév munkájában résztvevők 112
Továbbképzések 118
Osztálylisták 123
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv