A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Vállalati külkereskedelmi gazdaságtan

Külgazdasági szakos hallgatók részére/Kézirat

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 528 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 10-1631. Megjelent 508 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Vállalati Külkereskedelmi Gazdaságtan című tantárgy a külgazdasági szakos hallgatók szigorlati tárgya. Az egységes jegyzet elsősorban a szigorlati felkészüléshez kíván segítséget nyújtani. A tantárgy közbülső helyet foglal el a Külkereskedelem gazdaságtana és a Külkereskedelem technikája és szervezése című tárgyak között. A tárgy középpontjában a vállalati gazdálkodás és a vállalatpolitika áll. Egyaránt foglalkozunk termelővállalati és szakosított külkereskedelmi vállalati kérdésekkel.
A jegyzetet három részben jelentetjük meg. Az első rész tárgya az alapfogalmak mellett a külkereskedelmi tevékenység vállalati szervezeti rendszerének és a vállalati gazdálkodás forrásainak, valamint a vállalat makro környezetének tárgyalása.
A második rész a vállalati gazdálkodással foglalkozik, a gazdálkodási kérdések közül értelemszerűen kiemelve azokat, amelyek a külkereskedelmi tevékenységhez kapcsolódnak.
A harmadik rész tárgya vállalatink külpiaci tevékenysége.
Mindhárom részben a... Tovább

Fülszöveg

A Vállalati Külkereskedelmi Gazdaságtan című tantárgy a külgazdasági szakos hallgatók szigorlati tárgya. Az egységes jegyzet elsősorban a szigorlati felkészüléshez kíván segítséget nyújtani. A tantárgy közbülső helyet foglal el a Külkereskedelem gazdaságtana és a Külkereskedelem technikája és szervezése című tárgyak között. A tárgy középpontjában a vállalati gazdálkodás és a vállalatpolitika áll. Egyaránt foglalkozunk termelővállalati és szakosított külkereskedelmi vállalati kérdésekkel.
A jegyzetet három részben jelentetjük meg. Az első rész tárgya az alapfogalmak mellett a külkereskedelmi tevékenység vállalati szervezeti rendszerének és a vállalati gazdálkodás forrásainak, valamint a vállalat makro környezetének tárgyalása.
A második rész a vállalati gazdálkodással foglalkozik, a gazdálkodási kérdések közül értelemszerűen kiemelve azokat, amelyek a külkereskedelmi tevékenységhez kapcsolódnak.
A harmadik rész tárgya vállalatink külpiaci tevékenysége.
Mindhárom részben a tananyagot úgy igyekeztünk összeállítani, hogy a más tanszékek által oktatott tananyagaival az átfedés a lehető legkisebb legyen, az egyéb tárgyakban már oktatott anyagokat ismertnek vettük.
a Szerkesztő Vissza

Tartalom

I. rész
Alapkategóriák13
A vállalati külkereskedelmi gazdaságtan tárgya13
Röviden a vállalatpolitikáról17
A magyar külkereskedelem állami irányításának eszközrendszere21
Az irányítási, illetve a szabályozási tevékenység21
Az állami irányítás közgazdasági szabályozó eszközei22
Külkereskedelmünk vállalati szervezete a termelő- és külkereskedelmi vállalatok kapcsolatrendszere62
Az önálló külkereskedelmi joggal felruházott vállalatok63
Az állami képviseleti vállalatok helye külkereskedelmünk vállalati szervezetében65
A szakosított külkereskedelmi vállalatok68
A szakosított külkereskedelmi vállalatok és a külkereskedelmi joggal nem rendelkező termelővállalatok kapcsolata70
Az egyes együttműködési-elszámolási formák jellemzői78
Külkereskedelmünk vállalati szervezetének továbbfejlesztése93
Pénzeszköz-gazdálkodás a külkereskedelmi vállalatoknál99
A vállalati gazdálkodást általánosan befolyásoló szabályzók érvényesülése a külkereskedelmi tevékenység, illetve a specializált külkereskedelmi vállalatok esetében99
A vállalati tevékenység forrásokkal való ellátása, a külkereskedelmi áruforgalom finanszírozása110
A hitelrendszer és érvényesülése a külkereskedelmi tevékenységben123
II. rész
A vállalati gazdálkodási célok megfogalmazása141
A reálönállóság fogalma141
Vállalati motivációk144
Szakosított külkereskedelmi vállalati sajátosságok148
A vállalati gazdálkodás kockázatai a külkereskedelemben155
Bizonytalanság és kockázat a gazdasági életben155
Bizonytalanság és kockázat a külkereskedelemben157
A külkereskedelmi ügyletek kockázatai158
Vállalkozási (üzletpolitikai) kockázatok a külkereskedelemben168
A kockázat mérése182
A külkereskedelmi vállalati költséggazdálkodás189
A külkereskedelmi áruforgalmi költségek189
A külkereskedelmi tevékenység költségeinek jellege191
A külkereskedelmi vállalat költségeinek csoportosítása192
A külkereskedelmi vállalati költséggazdálkodás területei199
A vállalati költségelemzés202
Választás költségszámítási módok között211
A külkereskedelmi vállalati árréspolitika220
A kereskedelmi árrésről általában220
Árrés a külkereskedelemben221
A külkereskedelmi vállalat árréspolitikai döntéseinek szabadságfoka és lehetséges területei228
A külkereskedelmi vállalat szolgáltatása színvonalának mérhetősége - mérése231
A vállalati nyereség képzése és elosztása234
A vállalati nyereség szerepe és keletkezése234
Az áruforgalmi tevékenység fő jellemzői és a vállalati eredmény239
A nyereségfelhasználás és a vállalati eredmény249
A nyereség szerepe a vállalati bérgazdálkodás központi szabályozásában258
III. rész
A vállalat piaci célrendszere, alapvető piaci döntései265
Vállalatpolitika és piaci célrendszere265
A világpiacra való kilépés tervezése, információs megalapozás270
Szakosított külkereskedelmi vállalati piacpolitika278
A külső piac286
Értelmezés, méret, dinamika, elemek286
A (külső) piac szereplői közötti kapcsolatok291
A külső piacok termékstruktúrája alakulásának törvényszerűségei296
A tőkés piacok sajátosságai306
Versenyhelyzet-versenyképesség306
A szegmensek megközelíthetősége309
Versenytípusok és versenykorlátozások311
A piac résztvevőinek együttműködése, versenykorlátozás315
A piaci együttműködés jogi akadályai320
A nemzetközi vállalatok322
Következtetések a magyar vállalatok számára324
A szocialista piacok és a piaci munka sajátosságai326
A piaci munka szükségessége326
A külső piaci munka feladatai328
A beszerzési és értékesítési lehetőségek felkutatása a szocialista piacokon332
Új együttműködési formák a szocialista gazdasági integrációban344
Konjunkturakutatás361
Fogalmak, elmélettörténet, alapelemek361
A konjunkturakutatás gyakorlati jelentősége364
A tőkésországokban leggyakrabban alkalmazott konjunkturakutatási módszerek370
A konjunkturális információk értékelése és felhasználása380
Külkereskedelmi piackutatás383
A piackutatás fajtái, alapvető módszerei383
A külkereskedelmi piackuttás sajátosságai385
A külkereskedelmi piackutatás területei389
Marketing szemlélet és marketing mix a külpiaci munkában402
A marketing szemlélet lényege402
A marketing terv406
A marketing-mix409
Termékpolitika413
Alapelvek-alapkategóriák413
Sikertermékek419
Elemzés-előrejelzés421
Vállalati árpolitika és ármunka a külkereskedelemben431
Az árpolitika fogalma, célja és jelentősége a vállalati gazdálkodásban431
A külkereskedelmi vállalati árpolitika jellegzetességei és az árpolitikát meghatározó tényezők434
A vállalati árpolitika-ármunka súlyponti kérdései448
Az értékesítési csatornákkal kapcsolatos eladói döntések462
Az exporttermék értékesítési csatornája462
A közvetítői piac résztvevői és helyük az értékesítési úton465
Az értékesítési út, mint a közvetítő kereskedők kapcsolatrendszere474
A közvetítő kereskedők funkciói477
A közvetítő kereskedők transzformációs tevékenysége, az értékesítési csatorna mint transzformációs rendszer479
Az értékesítési csatornára vonatkozó lehetséges döntések, az exportőr értékesítési csatornapolitikája480
Egyéb marketing-mix elemek489
Értékesítés-elősegítés489
A vevő gondozása493
Hibaforrások a marketing tevékenységben500
A vállalati tevékenység értékelése509
A vállalati tevékenység értékelésének külső és belső céljai504
Vállalati értékelések elemei és alaptípusai505
A vállalati önértékelés509
A mértékek megválasztása514
Az értékelés technikai feltételeinek meghatározása és megteremtése520
Az értékelés személyi feltételei520
Az értékelés tárgyi feltételei521
Az értékelés adatbázisának megteremtése521
Az értékelés módszereinek megválasztása524
Az értékítélet kialakítása525
Az értékítéletek ellenőrzése - az ítéletek "értéke"527
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Vállalati külkereskedelmi gazdaságtan Vállalati külkereskedelmi gazdaságtan Vállalati külkereskedelmi gazdaságtan Vállalati külkereskedelmi gazdaságtan Vállalati külkereskedelmi gazdaságtan

A borító kissé elszíneződött, töredezett. A kötés kissé megtört, az előlapon tulajdonosi bejegyzés látható.

Állapot:
980 Ft
490 ,-Ft 50
2 pont kapható
Kosárba
konyv