1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szövegfeldolgozás számítógéppel

Segédlet az általános iskolai fakultációs oktatáshoz

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 88 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-862-165-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több... Tovább

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több mint hatvanan vettek részt: általános és középiskolai tanárok, főiskolai, egyetemi oktatók, tudományos intézetek munkatársai.
Az Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája és a szegedi iskola közös vállalkozása összefügg a számítástechnikai alapműveltség körülhatárolására irányuló erőfeszítésekkel. Kétségtelen, hogy a számítástechnikai-informatikai alapismeretek és az alapműveltség kapcsolatának feltárása elsősorban teoretikus jellegű munkát igényel. Az 1970-es években induló tartalmi korszerűsítés tapasztalatai azonban arra hívják fel a figyelmünket, hogy az iskolák nélkül, az iskolai hagyományok és a pedagógia öntörvényeinek mellőzésével nem hozhatók létre olyan dokumentációk, amelyeket a gyakorlat magáénak érez, s amelyekkel a pedagógusok többsége közösséget vállal.
Az alapműveltség témakörében már eddig is több tanulmány látott napvilágot. Viszonylag kevesebb szó esett azonban arról, hogy miként lehet pedagógiailag szervezett ismeretrendszerré formálni az itthon is és külföldön is már megfogalmazatt elképzeléseket (amelyek között meglepően szoros összefüggés lelhető fel). Vissza

Tartalom

Előszó9
Szövegfeldolgozás számítógéppel13
A szövegfeldolgozással kapcsolatos általános ismeretek13
A szövegfeldolgozás közelebbről15
A szövegszerkesztő programok alapvető típusai15
Billentyűzetkiosztás19
A szöveg módosítása20
Perifériák kezelése22
Fejlettebb szolgáltatások24
Blokkműveletek 24
Szövegek láncolt kezelése24
Helyesírást segítő funkciók25
Megjelenítést segítő funkciók25
Tabulátorok használata26
Adatbázis- és szövegkezelés26
Szövegfeldolgozási tevékenység az iskolában27
A tanári és tanulói munka támogatása27
Hogyan tanítsuk a szövegfeldolgozást?28
A szövegfeldolgozás jövője31
A szöveg bevitelének új lehetőségei31
A szöveg megjelenítésének korszerű irányzatai32
Tippek és trükkök a nemzetközi abc szövegszerkesztő használatához33
Bevezető33
A szövegszerkesztő program használati utasítása33
A program elindítása, kezdeti teendők33
ÍRÁS üzemmód37
Szöveg betöltése és tárolása42
Lemezműveletek45
Színek beállítása46
Formátum beállítása46
Szöveg Nyomtatása47
Tippek és Trükkök a Nemzetközi ABC Szövegszerkesztő használatához48
A billentyűzet használata48
A két jelkészet használata49
Blokkműveletek pótlása50
Láncolt szövegkezelés pótlása50
Fájl-kezelési trükkök51
Nyomtatási ötletek52
A Demo programok ismertetése54
Iskolai és otthoni felhasználás55
Irodalomjegyzék59
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv