1.034.668

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Somlói galuskás gulyásleves (dedikált példány)

Tanulságos történetek a turizmusmarketing világából

Szerző

Kiadó: Turizmus Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 142 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 13 cm
ISBN: 978-963-06-4794-6
Megjegyzés: Dr. Erdei János szerző által dedikált példány.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A magyar és a közép-európai turizmus egyik legszínesebb, emblematikus egyénisége Erdei János, amit most elkészült könyve mindennél jobban bizonyít. Élete a turizmus. Legyen az szálloda, utazási iroda vagy nemzeti képviselet, teljes szívvel, lelkesedéssel végzi munkáját és motiválja munkatársait.
A könyv műfaja nehezen meghatározható. Életrajz, karriertörténet, szakmai hitvallás, marketingszakkönyv számos esettanulmánnyal, egyszóval: egy remek koktél. Anekdotázó stílusa, könnyed fogalmazása néhol azt sejteti, hogy János talán irodalmi babérokra is törhetett volna. Illetve ki tudja. Lehet, hogy itt kezdődik egy új karrier, ami a kortárs irodalom nyeresége, de egyúttal a turizmus vesztesége is lenne.
Kiváló memóriával idézi fel szakmai és egyéb emlékeit, minden sorából a turizmus, a vendég szenvedélyes szeretete sugárzik, de nem felejti el, hogy a turizmus nemcsak szolgálat, hanem kemény feltételek között működő, eredményorientált gazdasági tevékenység is.
Erdei János szakmai... Tovább

Fülszöveg

A magyar és a közép-európai turizmus egyik legszínesebb, emblematikus egyénisége Erdei János, amit most elkészült könyve mindennél jobban bizonyít. Élete a turizmus. Legyen az szálloda, utazási iroda vagy nemzeti képviselet, teljes szívvel, lelkesedéssel végzi munkáját és motiválja munkatársait.
A könyv műfaja nehezen meghatározható. Életrajz, karriertörténet, szakmai hitvallás, marketingszakkönyv számos esettanulmánnyal, egyszóval: egy remek koktél. Anekdotázó stílusa, könnyed fogalmazása néhol azt sejteti, hogy János talán irodalmi babérokra is törhetett volna. Illetve ki tudja. Lehet, hogy itt kezdődik egy új karrier, ami a kortárs irodalom nyeresége, de egyúttal a turizmus vesztesége is lenne.
Kiváló memóriával idézi fel szakmai és egyéb emlékeit, minden sorából a turizmus, a vendég szenvedélyes szeretete sugárzik, de nem felejti el, hogy a turizmus nemcsak szolgálat, hanem kemény feltételek között működő, eredményorientált gazdasági tevékenység is.
Erdei János szakmai pályafutását és impozáns karrierjét alkalmam volt évtizedeken át figyelemmel kísérni hol párhuzamos, hol közös tevékenységünkben. Eltérő egyéniségünkből, stílusunkból adódóan természetesen nem ritkán különbözött a véleményünk egy-egy konkrét ügyben, de a vita mindig a jobbító szándékból adódott, és soha nem léte túl a baráti rivalizálást. Igazi ötletember, naponta képes tucatnyi elképzelést kigondolni, közöttük jót s kevésbé jót is, és én megpróbáltam megmondani, szerintem melyik a jó. Munkabírása, lelkesedése legendás, a fiatalokat megszégyenítő ma is, nem utolsósorban annak köszönhetően, hogy egy-két komoly figyelmeztetés után rájött, a sok kávé és cigaretta nélkül is van élet.
A könyvben nagyon sok kolléga, üzleti partner szerepel a legkülönbözőbb szituációkban, de szinte egyetlen rossz sort sem ír senkiről. A vagy jót, vagy semmit felfogás nagyon szimpatikus egy olyan embertől, aki nem kerülte a konfliktusokat, és nyilván nem kevés ütközésben is volt része.
Ezt a könnyed stílusú, élvezetes olvasmányt, melyben a szerző számos érdekes, tanulságos történetet mesél el az életéből, akár tankönyvként is jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki az élet iskolájából felsőfokon akar példákat venni turisztikai marketingből, és szívesen olvas egy sikertörténetet.
Csaknem 40 esztendőt felölelő, gazdag szakmai pályafutásom során voltam a Széchenyi fürdő gőzkalanderese, majd kabinosa; a Hétfői Hírek rikkancsa; vasárnap éjszakánként totószelvény-kiértékelő irodista; az akkor legendás Gellért szálloda vendégcipőket pucoló emeleti londinere és a kézikaros vezérlésű fürdőliftjének kezelője; a Pannonia Szálloda- és Vendéglátó Vállalat hálózati ellenőre, majd éttermi menedzsere, ugyanott idegenforgalmi előadó, osztályvezető, főosztályvezető, s végül a marketing- és értékesítési részlegek főnöke.
Szállodát építhettem Bécsben és üzemeltethettem is négy évig, közben további három ausztriai és tíz németországi szállodát sikerült névhasználati szerződésbe vonni. Elnöke voltam a Minotels Hungary nemzetközi szállodai marketingszervezetnek, majd első vezérigazgatója a Gödöllői Királyi Kastélynak.
Ugyancsak első vezérigazgatója lehettem az újonnan megalakult Magyar Nemzeti Turisztikai Promóciós Vállalatnak, a Magyar Turisztikai Szolgálatnak, illetve jogutódának, a Magyar Turizmus Rt.-nek is. Tíz éven keresztül képviseltem országomat turisztikai képviselőként először Bécsben, aztán az egész német nyelvterület gazdájaként Frankfurtban, Berlinben, Münchenben és Zürichben.
Ezután másfél évig irányíthattam vezérigazgatóként és ügyvezető igazgatóként az ország legjobb wellness-szállodáját, a hévízi Rogner Hotel & Spa Lotus Thermét. Most egy nagyszerű új kihívás vár rám: 2008. április 1-jétől a bükfürdői Birdland Resort & Spa bővítését, színvonaljavító felújításait és újrapozicionálását fogom levezényelni a komplexum vezérigazgatójaként, hároméves szerződés keretében. A Magyar Szállodaszövetség első alelnöke vagyok, és ma is úgy lépek be egy szállodába, mintha az szentély lenne.
Hogyan javíthatjuk termékeink minőségét? Hogyan szerezhetünk, tehetünk elégedetté és tarthatunk meg vendéget? Hogyan pozicionálhatjuk magunkat egyedi szolgáltatóként a versenytársak között? - ezekre és még sok más hasonló kérdésre keresek saját gyakorlati tapasztalataimból tallózva tanpéldáimmal választ olvasmányosan és szándékom szerint szórakoztatóan is. Még akkor is, ha hőseim esetenként képzelt személyek (is lehettek volna). Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ HELYETT 5
I. MI HATÁROZZA MEG A MINŐSÉGET? 9
A személyzet motiválása 10
Somlói galuskás gulyásleves 11
A trükkös kartotékrendszer 13
II. MI A MARKETING ÉS MI AZ ÉRTÉKESÍTÉS? 15
Mikor jó a marketing? 16
Kerüld a középszerűséget! 18
A polgármesterek szállodája 19
Szállodai folyosón folyami kirándulás 21
Csak egy szál virág 22
Ahol a vendég azért drukkol, hogy az étterem hibázzon 22
Ahol a felszolgálók, szakácsok énekelnek 23
Az éneklő főkönyvelő 23
Dalos felköszöntő 26
Wall Street étterem 27
A könyvbarátok szállodája 27
Ahol csak nők dolgoznak 29
A szinglik szállodája 29
Az üzletasszonyok szállodája 30
Nincs karácsony Mendan nélkül! 31
Tényleg mesés a Shiraz 32
Különleges vendégüdvözlés és különleges búcsú 33
Szállodai kedvezménykártya 35
Rogner papa marketingje 37
A különleges liftes fiú 41
Egy rikkancs szokatlan ötlete 43
El lehet adni a semmit is? 47
El lehet adni hűtőszekrényt az eszkimónak? 51
III. LEHETÜNK-E MINDENBEN A LEGJOBBAK? 55
A vásárspecialista 56
Ha családbarát szálloda, akkor a Kolping! 62
Ha wellness-szálloda, akkor a Rogner! 64
Hogyan maradhatsz a legjobb? 67
Ahol a nők (is) imádták a foci-vb-t 68
IV. ÁPOLJUNK ÉS TEREMTSÜNK LEGENDÁT! 71
A Szidónia krónikái 71
Kik ültek itt? 72
Kik aludtak itt? 73
Kik dolgoznak itt? 73
Faforgácsok Mária Terézia és Erzsébet királyné hálószobájából 74
Hogyan teremthetünk legendát? 76
A Molnár-féle kürtőskalács (készülő) legendája 77
V. A LEGHÁLÁSABB TÖRZSVENDÉGEK 81
Imre és Erika virágkölteményei 81
Laffi hárfája 84
Szeretnék többet fizetni! 88
VI. A JÓ MARKETINGES TOVÁBBI ERÉNYEI 93
Amikor pénzzé tettük a jövőt 93
Sajtószemle mindenáron 97
Lóri házassági évfordulója Zanzibáron 100
Kalandom a svájci filmhéten 103
Amikor elhárítottam egy újabb török-magyar „veszedelmet" 106
Golden bullos esetem Szebenivel 107
A megkerült svájci bicska 109
Tudj időben búcsúzni! 111
VII. AKI MAGÁT ELADNI NEM TUDJA 115
„Az Erdeinek ezzel nyernie kell" 119
Született még egy álmom 121
ZÁRSZÓ HELYETT 125
AKIKRE FOLYAMATOSAN VAGY IDŐSZAKOSAN FELNÉZTEM 127

Dr. Erdei János

Dr. Erdei János műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Erdei János könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Somlói galuskás gulyásleves (dedikált példány) Somlói galuskás gulyásleves (dedikált példány) Somlói galuskás gulyásleves (dedikált példány) Somlói galuskás gulyásleves (dedikált példány)

A gerinc elszíneződött.

Az előlapon a szerző, Dr. Erdei János névre szóló dedikációja látható.

Állapot:
4.440 ,-Ft
22 pont kapható
Kosárba
konyv