1.035.157

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A vizuális nevelés pedagógiája I-II.

I.: A vizuális nevelés pedagógiája/II.: A vizuális nevelés gyakorlata

Szerző

Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 433 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi száma: 92154/I-II.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

I. kötet:
A látás5
Látás és megismerés19
Művészet és pedagógia34
A vizuális nevelés pedagógiája (alapfogalmak, program)37
Az optikai tér megismerése és kifejezése41
A térábrázolás41
A forma56
A szín81
Az anyag és a művelet97
A vizuális nevelés tartalma és formái107
A vizuális nevelés cselekvésformái117
Történeti áttekintés125
II. kötet:
A vizuális nevelés feladatrendszere és területei5
A feladatrendszert meghatározó tényezők5
Hazai rajztanításunk fő történeti tendenciái6
A szocialista társadalom igényei, követelményei10
A vizuális nevelés, a rajztanítás szerepe a szocialista nevelésben12
A látásnevelés szerepe az ifjúság érési folyamatában17
Csecsemő- és kisgyermekkor17
Gyermekkor28
Serdülőkor29
Ifjúkor, felnőtté válás30
A feladatrendszer és összefüggései32
A feladatrendszer lényege, általános összefüggései32
A feladatrendszernek megfelelő területek33
Általánosan képző iskoláink feladatrendszere35
A szakjellegű területek feladatrendszere38
A feladatrendszer lebontása, aránybeli problémái40
A vizuális nevelés művelődési anyagának felépítése és követelményei47
A művelődési anyag körvonalai47
Az anyagfelépítés dialektikája60
Vertikális és horizontális dialektika: A műveletek egységes követelményszintje75
Tanterveink anyagfelépítési összefüggései81
A vizuális nevelés, a rajztanítás folyamata, didaktikus feladatsorok tervezése, tanmenetkészítés95
A didaktikus tervezés képlete97
Iskoláink gyakorlati munkájának didaktikai példái110
Általánosan képző iskoláink didaktikus feladatsorai110
A műalkotások megközelítésének didaktikai lehetőségei121
A valóság és a műalkotás viszonyának fő tényezői122
A didaktikus tervezés sajátos lehetőségei126
Didaktikai megoldás az összevont osztályú tanulócsoportokban129
A szemlélet dialektikájának jelentkezése az összevont osztályok rajztanításában130
A közvetlen és önálló foglalkozások szerves folyamatának tervezése141
A vizuális nevelés programozása149
A programozás célja, lényege, megtervezése150
A vizuális nevelés, a rajztanulás folyamatának programozása153
Tanmenetek, munkatervek készítése164
Saját rajzokkal illusztrált tanmenet készítése165
Szöveges tanmenetek, munkatervek tartalma és formái176
A tanmenetkészítés egyéb sajátos formái184
A foglalkozások szervezése és levezetése - a rajzórák fő mozzanatai és módszertani problémái186
A módszer fogalma, kapcsolata a nevelő-oktató munka tényezőivel. A vizuális nevelés sajátos módszertani magatartása187
Az oktatási folyamat és az egyes órák kapcsolata187
A didaktikai feladat órameghatározó szerepe187
A vizuális nevelés, a rajztanítás óráinak sajátos eltérései197
A rajzórák tárgyi feltételei, szervezési kérdései197
A szemléltetés bázisának biztosítása. A rajzszertár megteremtése és fejlesztése197
A megfelelő nézőpont biztosítáa. Modellbeállítás, a helyiség megfelelő átrendezése209
Egyéb szervezési kérdések. A tanulók bevonása a munka lebonyolításába211
A rajzórák fő mozzanatai. Az egyes mozzanatok problémái, módszerei218
A szemléltetés módszerei. A jelenségek elemzésének dialektikája219
A szemléltetés egyeztetése a tanulók látási és ábrázolási típusaival228
A képzőművészet alkotások szemléltetésének dialektikája1237
A látvány rajzi rögzítése, a korrektúra kérdései248
A vázolás és fejlesztés problémái248
A korrektúra szerepe a tanulók személyiségének nevelésében257
A tanár táblai rajzainak munkája262
A tanulók munkájának értékelése269
Óra végi értékelés, eredménymegállapítás270
A tanulók teljesítményének osztályozása271
A tanulók otthoni munkájának irányítása275
A rajzórák megtervezésének tartalmi és formai kérdései278
Az óratervek célja, tartalma és fajai278
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv