| Első sorsforduló | |
| Szertefoszló birodalom, lesüllyedő Magyarország | |
| Háborús fordulatok 1916-1918 | 9 |
| Balsorsot hozó forradalom | 12 |
| Országvesztő internacionalizmus | 19 |
| Az elkerülhetetlen Trianon | 26 |
| Szertefoszlott birodalom | 32 |
| Magyarország | |
| Gyermekkor a Horthy rendszer napos oldalán | |
| Belépés az életbe - Debrecen-Szombathely | 37 |
| Szeged - elemi iskola. - Fő tantárgy a hazaszeretet | 44 |
| Bonyhád: a csínytevések és az ismeretszerzés kora | 53 |
| Kalocsa - Stephaneum - Az elitnevelés magasiskolája | 61 |
| Vergődő Magyarország I. | |
| A Horthysta államvezetés vergődése | |
| A második sorsfordulat - A Hitlernek ajándékozott ország | 69 |
| Budapest - ciszterek - Ismerkedés az úri társadalom életével | 71 |
| Barangolások a visszatért országrészeken | 76 |
| Lépcsőfokok az élethez - Ismerkedés a nem úri társadalom életével | 82 |
| Háború, gyötrő kormány - Kettős politika | 87 |
| Az utolsó háborús év - A német megszállás és következményei | 92 |
| Menekülés Budapestről - Tét és Sopronlövő | 99 |
| Hazatérés a fővárosba - Az elrabolt otthon | 104 |
| Lázongó ifjúkor - Vajúdó közállapotok | 108 |
| Vergődő Magyarország II. | |
| A magyar nép vergődése | |
| A harmadik sorsfordulat - A Sztálinnak eladott ország | 115 |
| Életútváltozatok - Felfelé a lejtőn! | 116 |
| Életútváltozatok - Lefelé a lejtőn! | 125 |
| Kitelepítés: Egyek és Hortobágy | 131 |
| A "kőművesdiploma" szerzés | 137 |
| Visszatérés Budapestre - tanári diploma | 143 |
| Nevelőotthon Gyugy - Pedagógus próbatétel | 147 |
| Dány - Másfél év boldogságsziget | 152 |
| 1956 - forradalom és szabadságharc - Ahogy én láttam! | 157 |
| Közbiztonsági őrizet: Kistarcsa - Tököl | 163 |
| Az ÁVH karmai közt - Tíz hét a "Terror Háza" poklában | 169 |
| Szabadon az "ÁVH" ellen | 178 |
| Vergődő Magyarország III. | |
| A kommunizmus meghasonlása | |
| Sorsfordulat IV. - A "csendes sorsfordulat". A legvidámabb barakk országa | 187 |
| Alsónémedi - Tanítás és otthonteremtés | 189 |
| Mezőgazdaság 1959-1964 - Mindenütt muszáj TSZ-t alakítani | 196 |
| Végre, történelmet taníthatok | 203 |
| Ifjútörténész találkozó - Küldöttségvezetőként Potsdamban | 209 |
| Visszatérés a társadalmi és politikai életbe | 216 |
| Községtörténet a kommunista tervgazdaságban Dunaharaszti helytörténésze leszek | 223 |
| Élni, megélni, sok gyereket nevelni, gyarapodni | 231 |
| Egy tankönyv mely megnyeri a gyerekeket és változtat a magyar történelemtanításon | 238 |
| Barangolás a félszabad világban a Keleti-tömb országaiban | 245 |
| A meghasaló kommunizmus - Az állampolgári ismeretek tantárgy sorsa | 255 |
| Visszaindulás Európába - a rendszerváltás évtizede | |
| Az ötödik sorsfordulat: a rendszerváltás | 260 |
| Bekapcsolódásom a politikába - Új tankönyv mely több mint tankönyv | 262 |
| Kárpótlás történet - Végre bekopog a jólét | 268 |
| Dunaharaszti a rendszerváltás után - 12 év önkormányzati képviselőként | 273 |
| Gyönyörélet a nagycsalád | 279 |
| Barangolások Európában és a nagyvilágban | 286 |
| Egyesül Államok - István fiam | 296 |
| Győzelmes küzdelem a történelem tantárgyért | 303 |
| Örömök és sikerek - az életzárás kora | 309 |
| Megérkezés Európába | |
| A hatodik sorsforduló - Belépés az Európai Unióba | 317 |
| Quo vadis Hungária? - Merre tartasz Magyarország? | |
| Epilógus | 325 |
| Sikerek és boldogság - színes oldalak 5 témakörben | 327 |