| Előszó | 7 |
| Bevezetés a sportpedagógiába | 11 |
| A sportpedagógia tárgya, jellege, feladatai | 13 |
| A sportpedagógia interdisziciplináris kapcsolatai, helye a tudományok rendszerében | 20 |
| A sportpedagógiai kutatások tudományos módszerei | 22 |
| Összefoglaló kérdések | 35 |
| A sport társadalmunkban és az egyén életében | 35 |
| A sport társadalmi jelentősége, szerepe | 37 |
| A sport társadalmi, emberi tevékenység | 37 |
| A sport kapcsolata az általános emberi kultúrával és a testkultúrával | 38 |
| A sport kapcsolatai a mindennapi munkával, a honvédelemmel | 40 |
| A sport hatása a szociális és emberi kapcsolatok alakulására | 41 |
| A sport és az egészségvédelem | 42 |
| Az egészség értelmezése, kapcsolata a sporttal | 42 |
| A sport az egészségre nevelés alapvető eszköze | 44 |
| Az egészségre nevelés feladatai, folyamata, terültei általában és lehetőségei a sportban | 46 |
| Életrend-szabad idő-sport | 48 |
| A sportolás helye az ember életrendjében, tevékenységstruktúrájában | 48 |
| A helyes életrend és testi kulturáltság kilakítása a sport segítségével | 51 |
| A sporttevékenység célja a teljesítményfokozás | 54 |
| A tevékenységről általában és a sporttevékenység jellemzői | 54 |
| A teljesítményfokozás a sporttevékenység alapvető célja | 55 |
| Személyiségfejlesztés és teljesítményfokozás | 58 |
| A sportoló felkészítése pedagógiai folyamat | 61 |
| A sportoló felkészítése pedagógiai folyamat | 63 |
| A sport és a nevelési folyamat összefüggései | 63 |
| A nevelés és oktatás összhangja a sportban | 66 |
| A sportoló nevelésének főbb színterei és ezek kapcsolata | 68 |
| A különböző nevelési színterek együttműködésének szükségessége; a nevelési ráhatások egysége, mint alapvető pedagógiai elv | 68 |
| Egyéb nevelési hatások a sportban | 71 |
| Az edző és a sportoló kapcsolata | 72 |
| A sportoló nevelésének fontos feltétele az edzővel való helyes kapcsolata | 72 |
| A sportoló és edző kapcsolatának sajátosságai az általános pedagógiai szituációihoz viszonyítva | 73 |
| Az edző tekintélye - az edző mint pedagógus. Az edző pedagógiai modelljei | 75 |
| A sportoló személyisége | 78 |
| A teljesítménymotiváltság a sportolói személyiségfejlesztés középpontjában | 82 |
| Az érdeklődés, irányultság fejlesztése, ébren tartása | 84 |
| Az igénynívó - önértékelési képesség értéktudat kialakítása; állandósítása és fejlesztése | 94 |
| Önállóságra, aktivitásra nevelés | 98 |
| Kitartásra, önfegyelemre, küzdeni tudásra nevelés | 99 |
| A kreativitás jelentősége a különböző sportágakban, a sportoló magatartásában, kreativitásra nevelés a sportban | 106 |
| A transzfer, mint általános pedagógiai kérdés a sportban | 108 |
| Konfliktushelyzetek és stresszhatások leküzdése a sportban | 110 |
| A konfliktusok forrásai a sportban; az igénynívó és teljesítmény ellentmondásai | 110 |
| Siker és kudarc elviselésére nevelés, a sikerlélmény transzferálása | 113 |
| Teljesítőképesség-határok kitágítása, fájdalomtűrésre nevelés | 115 |
| A személyek közötti kapcsolatokból fakadó konfliktushelyzetek leküzdése a sportban | 116 |
| Sportágválasztás - pályaválasztás a sportban | 117 |
| Adottságok - tehetség figyelembevétele a sportágválasztásnál (kiválasztási lehetőségek, irányíthatóság) | 117 |
| A korai szakosítás pedagógiai problémái | 120 |
| Életeszmény-sport és pályaválasztás összefüggései | 121 |
| Értelmi nevelés a sportban | 122 |
| Az értelmi képességek fejlesztése a sporttevékenység segítségével | 124 |
| A sportolók általános műveltségének fejlesztése | 128 |
| Az erkölcsi tulajdonságok szerepe és fejlesztése a sportban | 130 |
| A sport erkölcsfejlesztő hatása | 130 |
| Munkára nevelés a sportban | 132 |
| Akarati nevelés a sportban | 135 |
| A szocialista hazafiságra nevelés a sportban | 138 |
| Szexuális nevelés a sportban | 140 |
| A sportolók humanizmusra nevelése | 142 |
| Az esztétikai befogadóképesség és kifejezőkészség fejlesztése a sportban | 144 |
| A sport befogadóképesség és kifejezőkészség fejlesztése a sportban | 144 |
| Az érzékszervi funkciók fejlesztése - mint az esztétikai befogadóképesség alapja | 146 |
| Az esztétikai alkotókészség fejlesztése a sport eszközeivel | 149 |
| A sportoló nevelése a kollektívában | 150 |
| A kollektíva jelentősége a sportoló közösségi emberré formálásában | 150 |
| A sport közösségfejlesztő tényezői | 152 |
| A sportközösség strukturális sajátosságai | 155 |
| A sportoló nevelésének módszerei a kollektívában | 159 |
| A sportoló világnézeti nevelése | 160 |
| A nevelési irányelvek és a nevelés tervezése a sportban | 162 |
| A nevelőmunka módszerei a sportban | 163 |
| A nevelési módszer értelmezése; megválasztását befolyásoló körülmények | 163 |
| Nevelési célzatú beszélgetések a sportban | 165 |
| A társak, az edző, az élsportolók személyes példája | 166 |
| A követelés | 167 |
| A gyakoroltatás - a szokások kiépítése | 167 |
| Ellenőrzés - önellenőrzés | 168 |
| Buzdítás - büntetés | 168 |
| Összefoglaló kérdések | 170 |
| Az oktatás általános kérdései a sportban | 173 |
| A mozgásos cselekvésoktatás | 175 |
| Mit jelent a teljesítőképes tudás a sportban? | 175 |
| A mozgásos cselekvés, mint a sportoktatás sajátos tartalma | 177 |
| Miért beszélünk mozgásos cselekvésről és nemcsak egyszerűen mozgások oktatásáról a sportban? | 177 |
| A készség | 179 |
| A készség és a mozgásos cselekvésoktatási folyamat viszonya | 180 |
| A mozgásos cselekvésoktatás sajátosságai a sportban | 181 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának pedagógiai struktúrája | 188 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának megindítása, motiválás | 188 |
| Az ismeretfeldolgozás az új mozgásos cselekvés oktatási folyamatának első átfogó szakasza | 191 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának második fő szakasza; a gyakorlati alkalmazás, a készségformálás (automatizáció) | 195 |
| Kísérletek a hagyámonyos mozgásos cselekvésoktatási folyamat eredményesebbé tételére | 196 |
| Az oktatómunka módszerei, eljárásai a sportoktatásban | 200 |
| A sportoktatás alapvető elvei | 206 |
| Összefoglaló kérdések | 214 |
| Mellékletek | 215 |
| Irodalom | 222 |
| Tárgymutató | 225 |