| Előszó | 7 |
| Bevezetés a sportpedagógiába | 11 |
| A sportpedagógia tárgya, jellege, feladatai | 13 |
| A sportpedagógia interdiszciplináris kapcsolatai, helye a tudományok rendszerében | 14 |
| A sportpedagógia és a sporttudomány | 19 |
| A sportpedagógiai kutatások tudományos módszerei | 22 |
| Összefoglaló kérdések | 32 |
| A sport társadalmunkban és az egyén életében | 35 |
| A sport társadalmi jelentősége, szerepe | 37 |
| A sport társadalmi, emberi tevékenység | 37 |
| A sport kapcsolata az általános emberi kultúrával és a testkultúrával; értékteremtő funkciója | 38 |
| A sport kapcsolata a mindennapi munkával, a honvédelemmel; munkáltató és honvédő funkciója | 40 |
| A sport hatása a szociális és emberi kapcsolatok alakulására, szocializáló funkciója | 41 |
| A sport és az egészségvédelem | 42 |
| Az egészség értelmezése, kapcsolata a sporttal | 42 |
| A sport az egészségre nevelés alapvető eszköze; egészségvédő funkciója | 44 |
| Az egészségre nevelés feladatai, folyamata, területe általában és lehetőségei a sportban | 47 |
| Életrend - szabadiő - sport | 49 |
| A sportolás helye az ember életrendjében, tevékenységstruktúrájában | 49 |
| A helyes étrend és a testi kulturáltság kialakítása a sport segítségével | 51 |
| A sport egyéb funckiói a mai társadalomban | 54 |
| Az olimpiai eszme - a sport és a békepolitika | 54 |
| A profizmus-amatőrizmus; aavgy látszatamatőrizmus? | 54 |
| A kor szellemének hatása a mai sportra | 55 |
| A sporttevékenység célja a teljesítményfokozás | 57 |
| A tevékenységről általában és a sporttevékenység jellemzői | 57 |
| A sporttevékenység különböző értelmezése | 59 |
| Személyiségfejlesztés és teljesítményfokozás a sporttevékenységben | 61 |
| Összefoglaló kérdések | 62 |
| A sportoló felkészítése pedagógiai folyamat | 65 |
| A sportoló felkészítése pedagógiai folyamat | 67 |
| A sport és a nevelési folyamat összefüggései | 67 |
| A sportoló nevelésének főbb színterei és ezek kapcsolatai | 72 |
| A különböző nevelési színterek együttműködésének szükségessége: a nevelési ráhatások egysége mint alapvető pedagógiai elv | 72 |
| Egyéb nevelési hatások a sportban | 75 |
| Az edző és a sportoló kapcsolata | 77 |
| A sportoló nevelésének fontos feltétele az edzővel való helyes kapcsolata | 77 |
| A sportoló és az edző kapcsolatának sajátosságai az általános pedagógiai szituációhoz viszonyítva | 78 |
| Az edző tekintélye - az edző mint pedagógus. Az edző pedagógiai modellje | 79 |
| Összefoglaló kérdések | 84 |
| Cél- és feladatrendszer a sportban, a sportolók személyiségfejlesztésének céljai | 87 |
| Pedagógiai célunk a sportolók személyiségfejlesztése | 89 |
| Milyen a sportoló személyisége? | 90 |
| A teljesítménymotíváltság a sportolók személyiségfejlesztésének középpontjában | 91 |
| Sportágválasztás-pályaválasztás a sportban | 93 |
| Adottságok-tehetség figyelembevétele a sportágválasztásakor (kiválasztási lehetősége, irányíthatóság) | 93 |
| A korai szakosítás pedagógiai problémái | 95 |
| Életeszmény - sport és pályaválasztás összefüggései | 97 |
| A transzfer mint általános pedagógiai kérdés a sportban | 98 |
| Konfliktushelyzetek és stresszhatások leküzdése a sportban | 100 |
| A sportolói "szerepkör" mint konfliktushordozó | 100 |
| A konfliktusok forrásai a sportban; az igénynívó és a teljesítmény ellentmondásai | 101 |
| Siker és kudarc elviselésére nevelés, a sikerélmény transzferálása | 103 |
| Teljesítőképesség-határok kitágítása, fájdalomtűrésre nevelés | 105 |
| A személyek közötti kapcsolatokból fakadó konfliktushelyzetek leküzdése a sportban | 106 |
| Az érdeklődés, irányultság fejlesztése, ébrentartása | 107 |
| A sport iránti érdeklődést kiváltó tényezők | 108 |
| A sport iránti érdeklődés alakulása a környezeti tényezők hatására | 109 |
| A sport iránti érdeklődést fejlesztő személyi tényezők | 111 |
| Az edző feladatai a sport iránti érdeklődés fejlesztésében | 115 |
| Az igénynívó - önértékelési képesség, értéktudat kialakítása, állandósítása és fejlesztése | 115 |
| Az igénynívóról általában | 116 |
| A standard és az aktuális igénynívó | 117 |
| Az igénynívó és önértékelés | 118 |
| Az igénynívó fejlesztése | 119 |
| A verseny jelentősége | 120 |
| Önállóságra, aktivitásra nevelés | 120 |
| Kitartásra, önfegyelemre, küzdeni tudásra nevelés | 122 |
| A kitartásra nevelés | 122 |
| A sportolók tudatos fegyelemre nevelésének feltételei és módjai | 123 |
| A küzdőképesség fejlesztése | 126 |
| A kreativitás jelentősége a különböző sportágakban a sportoló magatartásában, kreativitásra nevelés a sportban | 128 |
| A sportoló világnézeti nevelése | 132 |
| A sportoló nevelése a kollektívában | 134 |
| A kollektíva jelentősége a sportoló közösségi emberré formálásában | 134 |
| A sport közösségfejlesztő tényezői | 136 |
| A sportközösségek strukturális sajátosságai | 138 |
| A sportoló nevelésének módszerei a kollektívában | 142 |
| Az értelmi nevelés feladatai a sportban | 143 |
| az értelmi képesség fejlesztése a sporttevékenység segítségével | 145 |
| A sportolók általános alapműveltségének fejlesztése | 149 |
| Az erkölcsi tulajdonságok szerepe és fejlesztése a sportban | 151 |
| A sport erkölcsfejlesztő hatása | 151 |
| Munkára nevelés a sportban | 153 |
| Akarati nevelés a sportban | 155 |
| A hazafiságra nevelés a sportban | 158 |
| Szexuális nevelés a sportban | 160 |
| A sportolók humanizmusra nevelése | 162 |
| Az esztétikai befogadóképesség és kifejezőképeszség fejlesztése a sportban | 163 |
| A sport esztétikai hatása és jelentősége a sporttevékenységben | 163 |
| Az érzékszervi funkciók fejlesztése mint az esztétikai befogadóképesség alapja | 166 |
| Az esztétikai alkotókészség fejlesztése a sport eszközeivel | 168 |
| A nevelés tervezése a sportban | 169 |
| Összefoglaló kérdések | 170 |
| Az oktatás általános elméleti és gyakorlati kérdései a sportban | 177 |
| Az oktatás értelmezése a sportban | 179 |
| A modern tudományos eredmények hatása a sportoktatás értelmezésére | 179 |
| A fiziológia és a kibernetika hatása a sportoktatásra | 180 |
| Pszichológiai szempontok a sportoktatásban | 183 |
| A nevelés és oktatás összhangja a sportban | 186 |
| A sportoktatás sajátos célja: a teljesítőképes tudás fejlesztése | 187 |
| A mozgásos cselekvés mint a sportoktatás sajátos tartalma | 188 |
| Miért beszélünk mozgásos cselekvésről és nemcsak egyszerűen mozgások oktatásáról a sportban? | 189 |
| A készségkialakítás - cselekvéstanulás | 190 |
| A mozgásos cselekvés oktatásának folyamata | 193 |
| A készség és a mozgásos cselekvés oktatási folyamatának viszonya | 193 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának sjaátosságai a sportban | 194 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának pedagógiai struktúrája | 200 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának megindítása, motiválása | 200 |
| Az ismeretfeldolgozás az új mozgásos cselekvés oktatási folyamatának első átfogó szakasza | 203 |
| A mozgásos cselekvés oktatási folyamatának második fő szakasza: a gyakorlati alkalmazás, a készségformálás (automatizáció) | 206 |
| Kísérletek a mozgásos cselekvés hagyományos oktatási folyamatának eredményesebbé tételére | 207 |
| Összefoglaló kérdések | 210 |
| A pedagógiai munka módszertana a sportban | 215 |
| A módszer megválasztását befolyásoló tényezők a sportban | 217 |
| Oktatási módszerek a sportban | 220 |
| A szóbeli kiejtés alkalmazása a sportoktatásban | 221 |
| A beszélgetés | 222 |
| A szemléltetés módszere | 223 |
| A gyakoroltatás | 225 |
| A hibajavítás | 225 |
| A segítségnyújtás (asszisztálás) | 225 |
| Az önálló munkák | 226 |
| Az ellenőrzés és az értékelés sajátosságai a sportmozgások oktatásában | 227 |
| Nevelés módszerek a sportban | 228 |
| Nevelési célzató beszélgetések a sportban | 228 |
| A társak, az edző, az élsportolók személyes példája | 229 |
| A követelés | 230 |
| A gyakoroltatás - a szokások kiépítése | 231 |
| Az ellenőrzés - az önellenőrzés | 231 |
| A buzdítás - a büntetés | 232 |
| Mellékletek | 235 |
| Irodalom | 247 |
| Tárgymutató | 253 |