| I. kötet | |
| Bevezetés / Bodrogi Tibor | |
| A kutatás története | |
| Dürertől Picassóig | |
| "Merőben új művészet felé haladunk..." | |
| A művészetetnológia kialakulása | |
| A törzsi művészet | |
| Definíció és terminológia | |
| Funkció, tükrözés, szimbolizmus | |
| Művészet és társadalom | |
| A forma | |
| A művész | |
| A stílus | |
| Ausztrália / Bodrogi Tibor | |
| Sziklafestmények | |
| Sziklarajzok | |
| Kéregfestmények | |
| Szobrászat | |
| Talajfestmények | |
| Favésetek | |
| Rituális tárgyak | |
| A használati tárgyak díszítése | |
| Óceánia / Bodrogi Tibor, Frank Tiesler | |
| Melanézia | |
| Új-Guinea | |
| Az északi sáv | |
| A déli sáv | |
| A hegyvidék művészete | |
| Új Britannia | |
| Új-Írország | |
| A St. Matthias-szigetcsoport | |
| Az Admiralitás-szigetek | |
| A Nyugati Szigetek | |
| A Nissan-csoport | |
| A Salamon-szigetek | |
| A Santa Cruz-szigetek | |
| Új-Hebridák | |
| Új-Kaledónia | |
| Polinézia | |
| A Fidzsi-szigetek | |
| Nyugat-Polinézia | |
| Közép-Polinézia | |
| A Külső-szigetek | |
| Mikronézia | |
| A Karolinák | |
| A Marshall-szigetek | |
| A Gilbert-szigetek | |
| Arfika / Bodrogi Tibor, Ecsedy Csaba, Sárkány Mihály | |
| A Sziklaművészet | |
| Nyugat-Szudán | |
| Az Atlanti partvidék és az őserdő | |
| A középső guineai-partvidék magaskultúrái | |
| Nigéria | |
| A Nigertől a Kongóig | |
| A Kongó | |
| Kelet-Afrika | |
| A szudáni népek | |
| A hamiták | |
| A hamita és nilohamita pásztorkultúra | |
| Prenilota, nilota és nilohamita földművelő-állattartó népek | |
| A bantu népek | |
| Madagaszkár | |
| II. kötet | |
| Amerika / Boglár Lajos, Domanovszky György, Lorencz József, Nagy László | |
| Az eszkimók | |
| Az észak-amerikai indiánok | |
| A prekolumbián Észak-Amerika | |
| Kanada kóbor vadászai | |
| Az északnyugati tengerpart halásztörzsei | |
| Kalifornia és a nagy Medence gyűjtögetői | |
| A Nagy Tavak vidékének indiánjai | |
| A keleti erdővidék indiánjai | |
| A délnyugati földművelők | |
| A délnyugat kóbor vadászai | |
| A síksági indiánok | |
| A magaskultúrák művészete | |
| Mezo-Amerika | |
| A földművelő társadalmak művészete | |
| Közép-Mexikó | |
| Az olmékok | |
| A Golf-part földművelő kultúrái | |
| Nyugat- és Északnyugat-Mexikó | |
| Colima-Jalisco-Nayarit | |
| A vallási hatalom korszaka | |
| Teotihuacán | |
| Oaxaca | |
| A Golf-part klasszikus kultúrái | |
| A maják | |
| A világi hatalom kora | |
| A mistékek | |
| Coyotlatelco | |
| A toltékok | |
| A huastékok | |
| A totonákok | |
| A taraszkok | |
| A toltékok Yucatánban | |
| Az aztékok | |
| Közép-Amerika | |
| A déli periféria | |
| Dél-Amerika | |
| Kolumbia | |
| Ecuador | |
| Peru | |
| A preklasszikus periódus | |
| A klasszikus periódus | |
| A posztklasszikus periódus | |
| Dél-Amerika törzsi művészete | |
| A szub-andesi és cirkum-karibi törzsek | |
| A Déli-Andok törzsei | |
| A trópusi öserdei törzsek | |
| A marginális csoportok | |
| Ázsia / Bodrogi Tibor, Kodolányi János, Lydia Schwalbe | |
| Szibéria | |
| Dél-Ázsia | |
| Délkelet-Ázsia | |
| Indonézia | |
| Szumátra | |
| Borneó | |
| Celebesz (Sulawesi) | |
| Kis-Szunda-szigetek (Nuisatenggara) | |
| A Molukkák (Maluku) | |
| A Fülöp-szigetek | |
| Új idők sodrában / Bodrogi Tibor | |
| Függelék | |
| Irodalom | |
| A térképek jegyzéke | |
| A szövegközti rajzok forrása | |
| A fényképek forrása | |
| A reprodukciók forrása | |
| Glossarium | |
| Index | |