kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft. |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 357 oldal |
| Sorozatcím: | Szervezet-vezetés-stratégia |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 23 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-224-543-1 |
| Előszó | 13 |
| Kihívások az ezredfordulón | 17 |
| Honnan - hová? | 18 |
| Honnan: a múlt ("rendszer") | 19 |
| Környezet | 19 |
| Munkavállaló | 20 |
| Szervezeti és vezetési modell | 20 |
| Hová: a jövő | 21 |
| Környezet | 22 |
| Munkavállaló | 23 |
| Szervezeti és vezetési modell | 24 |
| Hol: a jelen ("participáció") | 28 |
| Környezet | 29 |
| Munkavállaló | 29 |
| Vezetési és szervezeti modell | 30 |
| Kulturális örökségünk: Magyarország helye "múlt" és "jövő" között | 31 |
| Szótár | 37 |
| Stratégiai emberi erőforrás menedzsment | 43 |
| Az EEM (HRM) kialakulása és fejlődése | 43 |
| Személyzeti adminisztráció | 44 |
| Személyzeti menedzsment | 44 |
| Emberi erőforrás menedzsment | 45 |
| A stratégiai emberi erőforrás menedzsment | 46 |
| Az SEEM megkülönböztető jegyezi és definíciója | 46 |
| SEEM tevékenységek, folyamatok | 49 |
| Az SEEM modellje | 51 |
| A környezeti változásokra adott válaszok | 52 |
| Globalizáció | 54 |
| Új technológiák | 55 |
| Makrogazdaság, munkaerőpiac | 56 |
| Kormányzati szabályozás, intézményrendszer | 57 |
| Versenytársak elemzése | 58 |
| Gyorsuló környezeti változások | 59 |
| Új szervezeti formák, szervezeti megoldások | 59 |
| A környezeti illeszkedés új felfogása: stakeholder egyensúly | 61 |
| Az emberi erőforrás, mint a hosszú távú versenyképesség kulcsa | 62 |
| Élenjáró EE-rendszerek | 64 |
| Kulcsemberek, kritikus egyéni kompetenciák azonosítása és fejlesztése | 65 |
| Az emberi erőforrás szervezeti kompetenciává fejlesztése | 66 |
| Intenzív EEM-t igénylő kritikkus vállalati szituációk | 67 |
| A stratégiaalkotás folyamata, az EEM legfontosabb stratégiai területei | 68 |
| A stratégiaalkotás és a humán stratégia és tervezés kapcsolata | 69 |
| Általános EEM stratégiai választások | 74 |
| Stratégiai típusok a munkaerő jellemzői alapján | 75 |
| Az SEEM tevékenységek eredményei, mérésének lehetőségei | 77 |
| Szótár | 79 |
| Munkavégzési rendszerek | 81 |
| Alapfogalmak: munkafeladat, munkakör, pozíció | 82 |
| Munkavégzés rendszer | 83 |
| A munkavégzési rendszerek eldöntendő kérdései | 88 |
| A munkavégzési rendszerek kialakításának elvi kérdései | 88 |
| A munkavégzési rendszerek kialakításának konkrét kérdései | 95 |
| Munkakör és/vagy munkavégzési rendszer | 100 |
| Munkakörelemzés | 101 |
| A munkakörelemzés eredményei: munkaköri leírás, munkakör-specifikáció | 102 |
| A munkakörelemzés folyamata | 104 |
| Hogyan növelhető a munkakörelemzés sikere? | 106 |
| Munkakör és munkavégzési rendszer | 107 |
| Munkavégzési rendszerek elemzése | 109 |
| Kompetenciák | 110 |
| A kompetenciák definíciója | 111 |
| Kompetenciarendszerek | 113 |
| A kompetenciák alkalmazásai EE-rendszerekben | 118 |
| A munkakör és az egyén kapcsolatának újradefiniálása: "egyén alapú" megközelítés | 119 |
| Munkavégzési rendszer megtervezése: a munkavégzési rendszerek kialakításának eltérő lehetőségei | 121 |
| Hagyományos megoldások | 121 |
| Munkakör-gazdagítás: a munkakör motivációs képességének tényleges növelése | 124 |
| Jövőbe mutató megoldások | 130 |
| Alternatív munkaidőrendszerek | 139 |
| Munkavégzési rendszerek a jövőben: az elkötelezettségen alapuló rendszer | |
| Szótár | 144 |
| Az emberi erőforrás-áramlás | 149 |
| Az emberi erőforrás-áramlás fogalma, célja | 149 |
| Stratégiai választási lehetőségek és kényszerek | 151 |
| Az emberi erőforrás-áramlás folyamatának alapmodelljei | 151 |
| Az alrendszerekhez kapcsolódó stratégiai választások | 155 |
| Az emberi erőforrás-áramlás rendszerének kialakítása | 160 |
| A felvétel és a karrierfejlesztés illesztése a szervezeti stratégiához | 160 |
| A karriermenedzsment a változó stratégiai igényeknek megfelelően | 162 |
| Kiáramlás: a létszámleépítések gyakorlati tapasztalatai | 163 |
| Új kihívások és tendenciák az emberi erőforrás-áramlás területén | 167 |
| Új kihívások és tendenciák a felvétel területén | 167 |
| A kompetenciamodell jelentősége a felvételben és a karriertervezésben | 168 |
| Az értékelő köz pont szerepe a felvételben | 169 |
| Karriermenedzsment: tendenciák és aktuális problémák az ezredfordulón | 172 |
| Az emberi erőforrás-áramlás sikeressége | 176 |
| Eredményességi nézőpont | 176 |
| Hatékonysági nézőpont | 176 |
| Benchmarking | 177 |
| Szótár | 179 |
| A teljesítményértékelési rendszer | 181 |
| Bevezetés | 181 |
| A teljesítményértékelés rövid története | 182 |
| Teljesítmény, siker, kontroll | 183 |
| A teljesítményértékelési rendszer kialakításának dilemmái | 186 |
| Mire használják a vállalatok a teljesítményértékelési rendszert? | 187 |
| A teljesítményértékelés kognitiv megközelítésének jellemzői | 189 |
| Az értékelés szereplőienk céljai | 193 |
| A teljesítményértékelési rendszer felépítése | 198 |
| Az értékelési rendszer céljai | 198 |
| A mérés és az értékelés tárgya | 199 |
| A mérés szintje | 201 |
| A megfigyelés módja | 203 |
| Ki végezze a mérést/megfigyelést? | 204 |
| Hogyan történjen az értékelés? | 208 |
| Az értékelés kapcsolata más szervezeti rendszerekkel | 212 |
| Kommunikációs szabályok | 214 |
| Az értékelési rendszer értékelése | 215 |
| A teljesítménymenedzsment rendszerek | 216 |
| A hagyományos értékelési rendszerek kritikái | 216 |
| A teljesítménymenedzsment rendszerek jellemzői | 217 |
| A teljesítménymenedzsment folyamata | 219 |
| Magyar helyzetkép | 223 |
| Öröklött minták és gyakorlat | 223 |
| A magatartási és teljesítménykontroll felé | 226 |
| A vezető szerepe az értékelésben | 228 |
| Az értékelő interjú típusai | 229 |
| A teljesítmény nyomon követése | 230 |
| Értékelési csapdák és hibák | 232 |
| Záró gondolatok | 234 |
| Szótár | 235 |
| Kompenzációs és javadalmazási rendszerek | 239 |
| Kompenzáció, javadalmazás, ösztönzés: fogalmi tisztázás | 240 |
| A javadalmazási rendszer | 243 |
| A javadalmazási rendszer céljai | 243 |
| Javadalmazási rendszer és a szervezeti konfliktusok | 246 |
| Motivációelméleti háttér | 247 |
| A javadalmazás stratégiai kérdései | 247 |
| Egy kompenzációs filozófia kialakítása | 249 |
| Folyamat és rendszer | 249 |
| Belső és/vagy külső méltányosság | 250 |
| Munkakörre és/vagy egyénre épülő rendszerek | 251 |
| Az ösztönző rendszer | 254 |
| Egyéni és csoportszintű rendszerek | 260 |
| Titkosság és/vagy nyíltság | 262 |
| Centralizáció vagy decentralizáció | 263 |
| A kompenzációs rendszer kialakításának és működtetésének gyakorlati, technikai szempontjai | 264 |
| A javadalmazási csomag elemei | 264 |
| Munkakör-értékelés | 265 |
| Fizetési felmérések, összehasonlítások | 269 |
| Fizetési kategória rendszerek | 271 |
| A képesség vagy kompetencia alapú javadalmazási rendszerek | 274 |
| A juttatások | 276 |
| Összefoglalás | 280 |
| Szótár | 281 |
| Fejlesztés | 283 |
| Stratégiai kényszerek és választási lehetőségek a fejlesztésben | 284 |
| A fejlesztési rendszer illeszkedése más EE-rendszerekhez | 286 |
| Emberi erőforrás-áramlás | 287 |
| Teljesítményértékelési rendszer | 287 |
| A fejlesztés alanyai, irányultsága | 287 |
| A felnőttképzés sajátosságai | 288 |
| Egyén, csoport, szervezet | 289 |
| Vezetőfejlesztés | 289 |
| A fejlesztés folyamata | 289 |
| Az igények felmerülése, a szükségletek felmérése | 291 |
| A képzés megtervezése | 295 |
| A képzési program lebonyolítása | 296 |
| Utókövetés, a hatás értékelése | 301 |
| Szótár | 305 |
| Szervezeti tanulás - tanuló szervezet | 307 |
| Szervezeti tanulás | 307 |
| A tudás | 309 |
| Tudás, információ, adat | 310 |
| A kihívás: információ vagy tudás - avagy mi számít versenyelőnynek? | 312 |
| A tudás megragadhatósága: a megfogható vagy a személyes-kulturális tudás jelent versenyelőnyt? | 312 |
| A szervezeti tanulás folyamata | 314 |
| A szervezeti tudás létrehozása | 314 |
| A tudás szervezeti elterjesztése és rögzítése (szervezeti memória, szervezeti felejtés) | 316 |
| A szervezeti tanulás eredménye | 320 |
| Egy- és kéthurkos tanulás, a tanulás tanulása | 323 |
| Tanuló szervezet | 325 |
| A tanuló szervezet 5 alapelve | 327 |
| A tanuló szervezet építésének modellje | 330 |
| A stratégiai emberi erőforrás menedzsment és a tanuló szervezet | 333 |
| A tanulást támogató és gátló szervezeti tényezők | 334 |
| A tanuló szervezetet támogató emberi erőforrás rendszerek | 336 |
| A tanuló szervezet kialakításának résztvevői | 341 |
| Szótár | 343 |
| Irodalomjegyzék | 347 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.