1.034.801

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Stratégiai tervezés és vezetés a 21. században

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 355 oldal
Sorozatcím: Universitas
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-19-5251-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám 42577
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A szokásostól eltérő tartalmú és közelítésű stratégiai tervezési és vezetési könyvet tart a kezében az Olvasó.
Az újdonság három területen is szembeötlő. Az egyik a könyv szemlélete. A szerző arra helyezi a hangsúlyt, hogy bebizonyítsa, a stratégia sokkal több, mint elemzés és módszertan, ugyanis a jövő megteremtésének és a vezetni-alkotni akarásnak a filozófiája is. Ehhez kapcsolódva a második újdonság a vezetés ún. "puha elemeinek" a kreativitásnak, az emberi kapcsolatoknak, a szervezeti kultúrának és általában - a konkréttal szemben - az elvont, érték gyökerű erőforrásoknak mint sajátos versenyelőnyöknek az előtérbe helyezése. Végül a harmadik újdonság az átfogó jelleg és a rendszerszemlélet: a kapcsolódó területek, a minőség- és tudásmenedzsment, a változtatásmenedzsment és a humánstratégia beillesztése a stratégiai vezetés rendszerébe.
Figyelemre méltó erénye a könyvnek, hogy bátran nyúl olyan kényesnek ítélt témákhoz is, mint pl. az üzleti etika, a cégek társadalmi... Tovább

Fülszöveg

A szokásostól eltérő tartalmú és közelítésű stratégiai tervezési és vezetési könyvet tart a kezében az Olvasó.
Az újdonság három területen is szembeötlő. Az egyik a könyv szemlélete. A szerző arra helyezi a hangsúlyt, hogy bebizonyítsa, a stratégia sokkal több, mint elemzés és módszertan, ugyanis a jövő megteremtésének és a vezetni-alkotni akarásnak a filozófiája is. Ehhez kapcsolódva a második újdonság a vezetés ún. "puha elemeinek" a kreativitásnak, az emberi kapcsolatoknak, a szervezeti kultúrának és általában - a konkréttal szemben - az elvont, érték gyökerű erőforrásoknak mint sajátos versenyelőnyöknek az előtérbe helyezése. Végül a harmadik újdonság az átfogó jelleg és a rendszerszemlélet: a kapcsolódó területek, a minőség- és tudásmenedzsment, a változtatásmenedzsment és a humánstratégia beillesztése a stratégiai vezetés rendszerébe.
Figyelemre méltó erénye a könyvnek, hogy bátran nyúl olyan kényesnek ítélt témákhoz is, mint pl. az üzleti etika, a cégek társadalmi felelőssége és a kockázatviselők szerepe. Az európai uniós csatlakozás előtt jó ötleteket adhatnak továbbá az Olvasónak a kulturális sokszínűséggel mint versenyelőnnyel, az európai vállalatok stratégiai tervezési és vezetési módszereivel és a globális cégek működésével foglalkozó fejezetek.
A könyv sokoldalú közelítéssel, különböző nézetek összevetésével vizsgálja ezt az egyre fontosabbá váló szakterületet. Ezt azonban úgy teszi, hogy nem próbál egyetlen módszert, véleményt vagy nézetet sem rátukmálni az Olvasóra. Ehelyett tudományos alapossággal és objektivitással mutatja be a lehetőségeket, bátorítva az Olvasót arra, hogy gondolja tovább a vizsgált nézeteket, és saját körülményeit, korábbi tapasztalatait, nézeteit és értékrendjét is figyelembe véve döntsön, válasszon a lehetőségek, a módszerek közül.
Jó szívvel ajánljuk a könyvet az igényes szakmai munkát értékelő, de a saját vélemény formálására is igényt tartó felhasználóknak: diákoknak, tanároknak, vállalati vezetőknek, valamint szaktanácsadóknak. Vissza

Tartalom

Előszó7
Bevezetés. Miért van szükség vállalati stratégiára?9
A stratégiai tervezés és vezetés eddigi története11
Nézőpontok a stratégiai tervezés szemléletéről és módszeréről16
A stratégiai tervezés elméletei17
Egy eredeti gondolkodó, Henry Mintzberg23
A racionális és a kreatív szemlélet a stratégiai vezetésben26
Aktív és passzív stratégia30
A cégek várható élettartama34
A stratégiai tervezés és vezetés fogalma, folyamata, szintjei és időtávja37
Alapfogalmak37
A stratégiai vezetési folyamat39
A stratégiaalkotás szintjei43
A stratégiai tervezés időhorizontja46
A stratégiai vezetési folyamat első, kreatív szakasza50
Jövőképalkotás50
A misszió (küldetés)55
Stratégiai célok59
Üzleti etika61
Társadalmi felelősség65
Üzleti etika és társadalmi felelősség Magyarországon68
Kockázatviselők70
A cégek kormányzása és vezetése76
Mit is értünk a vállalat kormányzásán?76
Sikeres vezetés a 21. században81
Környezetelemzés92
Általános, makrokörnyezet94
A makrokörnyezet változásainak előrejelzése97
A mikrokörnyezet elemzésének módszerei106
A belső helyzet elemzése124
Az erőforrások elemzése126
Kompetenciák127
Értékláncelemzés132
A környezet és a belső helyzet összefüggései137
Benchmarking139
Stratégiai akciók, versenystratégiák152
Mit értünk stratégiai akción?152
A növekedési stratégiák típusai154
Porter versenystratégiái155
Honeywell Info System esettanulmány156
Kreatív stratégiák158
A "SZITA-modell" és a "3K"167
Az "öregedő vállalatok" megfiatalítása168
A stratégia megvalósítása171
Változtatásmenedzsment176
Szervezetek185
A szervezeti kultúra195
Az emberi tényező204
Vállalatfejlesztési és irányítási filozófiák és módszerek220
Reengineering220
Tanulóvállalatok229
Tudásmenedzsment234
Innováció, kreativitás248
TQM: Total Quality Management - minőségközpontú vezetés253
Ellenőrzési rendszerek268
Az ellenőrzést segítő módszerek: tervezés rövidebb távra268
A "balanced scorecard"270
A globális cégek278
A globalizáció lényege278
Cégtípusok281
A globális cég stratégiája287
Stratégiai szövetségek292
A globális cégek humánstratégiája300
Nemzeti kultúrák302
Vezetés eltérő kultúrákban309
A kulturális sokszínűség sikeres menedzselése314
A globális működés kockázatai319
Az európai vállalatok stratégiája322
Záró gondolatok325
Mellékletek327
Irodalom349

Csath Magdolna

Csath Magdolna műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Csath Magdolna könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv