kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | MSZMP KB Társadalomtudományi Intézete |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 118 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 14 cm |
| ISBN: | |
| Bevezetés | 5 |
| Az állami oktatás szervezeti rendszerének fejlesztése | 13 |
| Néhány aktuális oktatásfejlesztési probléma | 13 |
| Az alsó- és középfokú képzés néhány ellentmondása | 17 |
| Az érvényes tudás | 20 |
| Az iskola kulturális kiegyenlítő funkciója és a készségek fejlesztése | 23 |
| Az iskolatípusok és a képzési fokozatok funkcionális egysége | 29 |
| A hatásviszonyok néhány összefüggése | 29 |
| A középfok új funkcióelemei | 34 |
| Preferenciák a fejlesztés során | 45 |
| Néhány didaktikai gondolat | 47 |
| A képzési tartalom értékrendjéről | 49 |
| Az olvasás gyorsasága és az információrobbanás | 51 |
| Korszerűség és az idegen nyelv | 52 |
| Az integráció szükségszerűsége az ismeretanyag struktúrájában és a realizációs folyamatban | 53 |
| A változások realizációs feltételeiről | 56 |
| Az országos szintű fejlesztési mechanizmus szükségessége | 57 |
| A változásokkal szemben a pozitív beállítódás kialakítása | 58 |
| A távlati program további összetevői | 59 |
| A fejlesztési stratégia néhány eleméről | 60 |
| A szakmai- politikai irányítás új követelményeiről | 60 |
| Extenzív telítődés közoktatásügyi rendszerünk valamennyi faktorában | 63 |
| A vezetés hatékonysága | 67 |
| Az emberi tényezők fontossága és a szakmai színvonal | 70 |
| A tanári foglalkozás presztízse | 73 |
| A tanári szakma néhány munkaköri ellentmondása | 75 |
| A pedagógus munkakör struktúrálatlansága. Munkaköri szabályozottság | 75 |
| A társadalmi összefüggések meghatározó jelentősége | 80 |
| A termelési szféra képzési funkciójának alakulása | 82 |
| A felnőttképzés korrelációs funkciója | 85 |
| A szervezeti fejlesztés nagyságrendje és irányai | 88 |
| Az oktatási intézmények működési hatékonyságáról | 89 |
| A statikus és dinamikus vizsgálat körvonalairól | 93 |
| Összefoglalás helyett | 100 |
| Jegyzetek | 102 |
| Felhasznált irodalom | 111 |