A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Fülszöveg
Az oktatási segédlet a könyvtári/információs szolgáltatások menedzseléséhez nyújt segítséget. Célja, hogy támpontul szolgáljon a könyvtárakban és információs központokban a térítéses szolgáltatások bevezetéséhez, összefoglalja az ezzel kapcsolatos alapvető megfontolásokat. A segédlet elemzi a folyamat integráns részeit: a rendszeres konzultációt a használókkal, a rendszeres ellenőrzést és értékelést, az aktív marketinget és reklámot. Hangsúlyozza, hogy a felső vezetés a koordinált szervezeti politika értékes és integráns része kell, hogy legyen. Négy esettanulmányt közöl, a valós életből vett példákkal bemutatva a térítéses szolgáltatások bevezetésének és működtetésének különböző aspektusait.
Tartalom
Bevezetés 5
Vezetési és tervezési vonatkozások 6
2. A kezdeti lépések 9
Ötletbörze 9
Gondolattérképek 9
Képzési igények 10
3. Piackutatás 13
A versenytársak 14
A felhasználókkal való konzultáció 15
A belső ügyfelek felmérése 16
A külső ügyfelek felmérése 17
4. Előzetes tervezés 18
A költségek és árak megállapítása 18
Definíciók 19
Költségek 19
Profit 19
Megfizettethető idő 20
A lehetőségek felbecsülése; a működéssel kapcsolatos megfontolások 21
A szolgáltatások megvalósítása 23
Fizetés 23
Felelősségvállalás 23
Megvalósíthatósági tesztelés 24
5. Műveletek, dokumentáció és ellenőrzés 25
A műveleti kézikönyv 25
A kérések nyilvántartása 25
Üzleti vonatkozások 26
Az ügyfelekkel való kommunikáció 26
Pénzügyi eljárások és nyilvántartások 27
A hitelek kezelése 27
A költségvetés ellenőrzése 28
Személyzet 29
A marketinggel és a reklámmal kapcsolatos eljárások 29
6. Marketing és reklám 30
7. Következtetések 33
8. Esettanulmányok 35
Bevezetés 35
INFOMARK 36
A térítéses szolgáltatások bevezetésének okai 36
INFOMARK - első fázis 37
Reklámfüzet 37
Reklám 37
Kulturális változás 38
INFOMARK - második fázis 38
Reklámfüzet 39
Reklám 39
Jövőbeni reklám 39
Eversheds (Solicitors) - Birminghami Iroda 41
Következtetések 42
British Library Természettudományi Tájékoztató és Információs Szolgálat 42
Az IfB a Westminster Referenszkönyvtárban 45
Bevezetés 45
Az IfB ma 46
Tanulságok 46
A megcélzott piac 46
Személyzet 47
Árképzés 47
Következtetések 48
9. Ajánlott olvasmányok 50
10. Szervezetek listája 52
A szerzőről 53
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.