1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Symbian alapú szoftverfejlesztés

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Szak Kiadó Kft.
Kiadás helye: Bicske
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 240 oldal
Sorozatcím: Alkalmazott informatika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9131-66-0
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Napjainkban a mobilkommunikáció szerepe és piaca átalakulóban van. A pusztán távközlésre kialakított eszközből a technológiai fejlődés, a felhasználói igények és a piaci verseny nyomására egy új eszközcsalád, az okos telefonok (smartphone-ok) családja fejlődött ki. Az ezektől a készülékektől elvárt szolgáltatások között található a multimédiás anyagok (hang és videó) összeállítása, elküldése, megtekintése, az adatkommunikációt igénybe vevő üzleti alkalmazások telepíthetősége, szórakoztató, már-már a kézi játékkonzolok minőségét megközelítő játékok futtatása, az új technológiák magától értetődő alkalmazása.
A készülékgyártók nagy csoportja felismerte, hogy ezekre a kihívásokra egy naprakész, közösen fejlesztett operációs rendszer jelentheti a leggazdaságosabb választ. Természetesen minden gyártó szeretné, ha ez a közös platform testre szabható lenne a saját készülékeik képességeire, valamint megjelenésében tükrözné a cég saját elképzeléseit, egyéni arculatát. A könyvben bemuatott... Tovább

Fülszöveg

Napjainkban a mobilkommunikáció szerepe és piaca átalakulóban van. A pusztán távközlésre kialakított eszközből a technológiai fejlődés, a felhasználói igények és a piaci verseny nyomására egy új eszközcsalád, az okos telefonok (smartphone-ok) családja fejlődött ki. Az ezektől a készülékektől elvárt szolgáltatások között található a multimédiás anyagok (hang és videó) összeállítása, elküldése, megtekintése, az adatkommunikációt igénybe vevő üzleti alkalmazások telepíthetősége, szórakoztató, már-már a kézi játékkonzolok minőségét megközelítő játékok futtatása, az új technológiák magától értetődő alkalmazása.
A készülékgyártók nagy csoportja felismerte, hogy ezekre a kihívásokra egy naprakész, közösen fejlesztett operációs rendszer jelentheti a leggazdaságosabb választ. Természetesen minden gyártó szeretné, ha ez a közös platform testre szabható lenne a saját készülékeik képességeire, valamint megjelenésében tükrözné a cég saját elképzeléseit, egyéni arculatát. A könyvben bemuatott Symbian operációs rendszer és a ráépülő Series60 platform célkitűzése, hogy mindezekre a gyakorlati kérdésekre sikeres választ adjon.

A főbb témakörök:
- A Symbian operációs rendszer felépítése és képeségei.
- A fordítás és futtatás folyamata, telepítőcsomag készítése.
- Multimédiás alkalmazások készítése (grafika, animáció, hangkezelés).
- A Series60 platform grafikus felhasználó interfésze (dialógusok, szerkesztőmezők, listák, lekérdezőablakok, értesítések).
- Adatbázis és fájlok kezelése.
- A Symbian kommunikációs és üzenetkezelő alrendszere.
- Párhuzamos programozás Symbian operációs rendszeren.

A szerzők a hazai Symbian-okatás első képviselő, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Automatizálási és Alkalmazott Informatikai Tanszék Alkalmazott Informatikai csoportjának munkatársaiként a témakör felsőoktatás-beli bevezetésében szerzett átfogó tapasztalataikat osztják most meg a könyv Olvasóival. A gyakorlat során bevált módszernek megfelelően az egyes témakörökben példákon keresztül mélyedhetünk el, amelyeket a könyv CD-mellékletén is megtalálunk a szükséges segédeszközök mellett. Vissza

Tartalom

Előszó10
Bevezetés a Symbian operációs rendszerbe11
Az operációs rendszer múltja11
Az okos telefonok képességei12
A Symbian felépítése15
A könyv tartalma17
A Symbian-beli fejlesztés alapelemei19
Bevezető19
Elnevezési konvenciók20
Általános szabályok20
Osztályok21
T osztályok21
C osztályok21
R osztályok22
M osztályok22
Kivételek, egyéb típusok23
Változók23
Metódusok23
Osztályok deklarációjának elrendezése24
Kivétel- és memóriakezelés25
Leave25
A CleanupStack26
Kétfázisú konstrukció27
Egyéb sajátosságok30
Alaptípusok31
Sztringek32
Kódhatékonyság, ThinTemplate35
Hibák elleni védekezés37
Aszinkron szolgáltatások, ActiveObject37
A kliens-szerver keretrendszer39
Fejlesztési folyamat40
Az SDK40
Symbian fordítási lánc41
WINS emulátor41
Fájlkiterjesztések42
Összefoglalás44
A legkisebb Symbian alkalmazás45
Az MVC minta46
A Symbian alkalmazás felépítése46
Egy projekt fájljai48
bld.inf.48
HelloVilag.mmp49
HelloVilag.rss50
Az osztályok53
Application55
Document57
AppUi58
AppView62
Fordítás és futtatás65
bldmake66
abld66
SIS állomány készítése67
Összefoglalás69
Egyszerű multimédiás alkalmazás71
Bittérképek használata72
Mbm-ek készítése az mmp fájl segítségével72
Műveletek bittérképekkel73
Bittérképek életciklus-támogatása73
Bittérképek jellemzői, bittérképek alacsonyszintű elérése74
Bittérképek megjelenítése74
Példa76
Animáció80
CPeriodec80
TCallBack81
Példa81
Menükezelés83
Az erőforrás-állomány83
Példa85
Az AppUi87
Menük dinamikus inicializálása88
Hangkeltés89
Szinuszos hangok lejátszása92
Példa91
Digitalizált hangminta lejátszása92
Példa93
Összefoglalás94
A grafikus felhasználói interfész alapjai97
Controlok97
Egyszerű control készítése98
Összetett control készítése99
Eseménykezelés100
A control verem100
Billentyűesemények101
Parancsesemények101
Panelek102
Címpanel103
Contextpanel104
Navigációs panel105
Főpanel111
Kezelőpanel111
Összefoglalás112
Grafikus beviteli elemek113
Dialógusok113
Dialógus-erőforrás114
Dialógusosztály készítése és használata116
További lehetőségek117
Az adatok mentése117
Űrlapok118
Űrlaperőforrás119
Űrlap osztály készítése és használata121
Az adatok mentése123
Szerkesztőmezők125
Megerősítő lekérdezés132
Adatlekérdező-ablak133
Lista-lekérdezőablak135
Globális lekérdezőablak138
Értesítések138
Értesítés készítése138
Az értesítések fajtái140
Összefoglalás140
Listák és használatuk141
Listatípusok141
Menülista141
Kiválasztólista142
Kijelölhető lista143
Többszörösen választható lista143
Beállításlista144
Elrendezéstípusok144
Listák használata146
Lista előállítása erőforrásból146
Lista kézi előállítása147
Listaelemek manipulációja149
Beállításlisták150
Rácsok153
Saját rács osztály készítése154
Összefoglalás157
Adattárolás, fájlok és adatbázisok159
Bevezető159
A fájlszerver kliensoldali használata160
Fájlnevek160
Kapcsolat a fájlszerverrel160
Könyvtárak, meghajtók, kötegek161
Egyéb lehetőségek162
Fájlok, fájlműveletek163
Adatfolyamok164
Read és Write metódusok165
ExternalizeL, InternalizeL, template operátorok165
Fájlstreamek167
Store-ok169
A store-ok áttekintése169
Perzisztens store-ok169
Adatfolyamkönyvtár (Stream Dictionary)170
Közvetlen fájlstore170
Állandó fájlstore171
Beágyazott store171
Egyéb store-ok172
Memóriában tárolt (nem perzisztens) store172
Titkosított store172
Könyvtárstore (Dictionary Store)172
Adatbázis-kezelés173
Az adatbázis-elérés fajáti173
Kliens-szerver és kliensoldali elérés173
Megosztott (névvel rendelkező) és store-on alapuló adatbázis173
SQL-futtatás és C++ API elérés174
Nézetek, ablaktípusok175
SQL-leképezés175
Alkalmazási példa177
Összefoglalás186
Kommunikációs lehetőségek187
Az architektúra áttekintése187
Eszközmeghajtók188
Protokollimplementációs modulok189
A Communications Server közvetlen használata: infraport190
Socket Server használata: TCP/IP193
Messaging Server használata198
A Messaging Server elérése199
SMS-küldés201
MMS-küldés204
CSend-As használata205
Üzenet online fogadása207
Üzenettartalom offline fogadása208
Összefoglalás211
Párhuzamos programozás213
Bevezető213
Processz- és szálkezelés, szinkronizáció214
Processzek, szálak214
Ütemezés215
Prioritások215
Szinkronizációs módszerek216
Kritikus szakasz217
Mutex217
Szemaforok217
Szálak közötti kommunikáció218
Kliens-szerver architektúra219
Időzítők, értesítések220
Időzítők, időzítési módszerek220
Egyszerű időzítők220
Ismétlődő időzítők221
Értesítési szolgáltatások222
ActiveObjektek használata223
Az ActiveObjektek működése - újra223
ActiveObjektek írása224
A példa225
A lépések összefoglalása230
Háttérműveletek végrehajtása230
Összefoglalás232
Szójegyzék233
Tárgymutató237
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Symbian alapú szoftverfejlesztés Symbian alapú szoftverfejlesztés Symbian alapú szoftverfejlesztés

A borító enyhén kopottas.

CD-melléklet nélküli példány.

Állapot:
3.480 ,-Ft
17 pont kapható
Kosárba
konyv