1.034.915

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Jog-Állam-Politika 2010/3.

Jog- és politikatudományi folyóirat/II. évfolyam 3. szám

Szerző

Kiadó: Universitas-Győr Nonprofit Kft.
Kiadás helye: Győr
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 180 oldal
Sorozatcím: Jog-Állam-Politika
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér fotóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

- Niklas Luhmann szociológiai rendszerelmélete az államot a politikai rendszer leírására és egységének szimbolikus azonosítására szolgáló formulaként, a politikain belüli megkülönböztetés egyik tagjaként határozta meg... (és) a maga ironikus "dekonstruktív" módján szakítani próbált az újkori-modern államszemantikai hagyományban kidolgozott jogi és politikai államfogalmakkal... A szinoptikus megközelítés az államot egyszerre politikai és jogi fenoménként, a különböző, egymásra visszavezethetetlen és felcserélhetetlen politikai és jogi funkció kettősségében eleve mint paradoxont figyeli meg... a politikai és a jogi funkció, szemben a többi funkcionális részrendszer funkciójával, reflexív utalástöbbletként szükségképpen magában foglalja az államra vonatkozás elemét, s így az állam mind a politikai, mind a jogrendszerben kommunikatív és szervezeti realitás. - Cs. Kiss Lajos
- A modern nyugati demokráciákban a pártok költségvetési finanszírozásának ma már kialakult gyakorlata van. Ennek... Tovább

Fülszöveg

- Niklas Luhmann szociológiai rendszerelmélete az államot a politikai rendszer leírására és egységének szimbolikus azonosítására szolgáló formulaként, a politikain belüli megkülönböztetés egyik tagjaként határozta meg... (és) a maga ironikus "dekonstruktív" módján szakítani próbált az újkori-modern államszemantikai hagyományban kidolgozott jogi és politikai államfogalmakkal... A szinoptikus megközelítés az államot egyszerre politikai és jogi fenoménként, a különböző, egymásra visszavezethetetlen és felcserélhetetlen politikai és jogi funkció kettősségében eleve mint paradoxont figyeli meg... a politikai és a jogi funkció, szemben a többi funkcionális részrendszer funkciójával, reflexív utalástöbbletként szükségképpen magában foglalja az államra vonatkozás elemét, s így az állam mind a politikai, mind a jogrendszerben kommunikatív és szervezeti realitás. - Cs. Kiss Lajos
- A modern nyugati demokráciákban a pártok költségvetési finanszírozásának ma már kialakult gyakorlata van. Ennek ellenére számos országban a nemzeti pártoknak juttatott állami pénzekre vonatkozó szabályok, valamint az ellenőrzések elvégzését és azon keresztül az átláthatóságot biztosítani hivatott intézmények képtelenek kiemelni e területet a félhomályból. Kiváltképp igaz ez a megállapítás a pártok kasszájába befolyó magánadományok, illetve a nekik juttatott természetbeni támogatások esetében. - Szabó Zoltán Gyula
- Közép-Kelet Európa központosított nemzetállamain belül a többnemzetiségű Vajdaság az egyetlen, működő területi autonómia, amely ugyan nem kifejezetten etnikai alapú, mégis számos vonatkozásában kapcsolódik és összefügg a nemzetiségi egyenrangúsággal és nemzetek közötti viszonyokkal. Ennek ismeretében megállapíthatjuk, hogy noha a jelenlegi jogi keretek sem ellentmondásmentesek Szerbia a Vajdasági autonómia megerősítésével tétova, de fontos lépést tett a decentralizáció irányába, amely esély arra, hogy a többnemzetiségű régiónkban elkezdődött a kisebbségellenes, központosított etnikai alapú nemzetállami felfogás felülvizsgálata - Korhecz Tamás
- Magyary Zoltán a közigazgatás terén egyaránt fontosnak tartotta a jogszerűség, illetve a gazdaságosság és eredményesség egyidejű fejlesztését. Az akkori magyarországi viszonyok között a hatékonyság fejlesztésére és a jogi szemlélet egyoldalúságának csökkentésére helyezte a hangsúlyt, mivel a magyar közigazgatási hagyományokban és a korabeli közigazgatási gyakorlatban a formai legalitás szemléletmódja jóval nagyobb szerepet kapott, mint a menedzserializmus. Magyary Zoltán ezt az aránytalanságot próbálta csökkenteni a két világháború közti Magyarországon azzal, hogy a háttérbe szorult közszervezési hatékonyság fejlesztésén munkálkodott. - Verebélyi Imre Vissza

Tartalom

TANULMÁNYOK
Cs. Kiss Lajos: A szociológiai rendszerelmélet államfelfogása 3
Techet Péter: Carl Schmitt és a természetjog, avagy Hans Kelsen jogpozitivizmusának tévedései 35
Korhecz Tamás: A Vajdaság közjogi helyzete Szerbiában, hatalmi szervezete és hatáskörei a 2009 decemberétől hatályos új törvények fényében 53
Verebélyi Imre: A közigazgatás ét a kormányzás alapkérdései Magyary Zoltán életművében 77
POLITIKA ÉS TÁRSADALOM
Szabó Andrea: Tiltakozzunk! De csak jogszerűen?! A politikai tiltakozások fogalomtípusai és formái 101
Hell Roland: Adalékok a Kádár-rendszer politikai elitjének vizsgálatához: Az MSZMP tagságinak és függetlenített apparátusának összetétele a számok tükrében 117
Szabó Zoltán Gyula: Az európai pártok és alapítványaik finanszírozására vonatkozó jogszabályok 139
KITEKINTÉS
Gellén Márton: Változások az Emberi Jogok Európai Bírósága működésében, különös tekintettel a 14. számú Jegyzőkönyvre 153
RECENZIÓ
Németh Tamás: Jogállami illúziók és az igazságszolgáltatás kihívásai 163
A GYŐRI JOGÁSZKÉPZÉS ÉVSZÁZADAI
Biczó Zalán: Kautz Gusztáv és Slmor János tevékenysége a győri királyi jogakadémia visszaállítása érdekében 167
E számunk szerzői 178
Szerzőinkhez 179
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv