A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

A pedagógia horizontja

Szöveggyűjtemény a Pedagógia szak felvételi vizsgájához

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

1828-ban a debreceni kollégium alumnus diákjai Pallos Debrecina címen egy csokor latin és magyar nyelvű verset adtak ki Péczeli József professzor gondozásában. Ezt a kiadványt tekintjük jelen sorozatunk első elődjének. A második előd időben valamivel közelebb van hozzánk. Az 1936-os Pallos Debrecina a kollégium tanárképző intézetének dolgozatait gyűjtötte egybe és tette közzé az intézet tízéves fönnállása alkalmából. Ezeket a tanulmányokat az akkori intézet tagjai írták - tanárok és tanárjelöltek (szerkesztette Zsigmond Ferenc) -, tudatosan választva-vállalva az előd kiadvány nevét és szellemét.
A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszéke mindkét elődjét vállalja. Ezért választottuk könyvsorozatunknak mi is a Pallos Debrecina nevet. Ez a választás azt jelenti - s emblémánk is ezt ábrázolja hogy értékeket vállalunk, amelyek a múltban gyökereznek, és tájékozódási pontokat keresünk, amelyek a gyorsan változó jelenben segíthetik a tájékozódót.
Amikor azonban a csaknem kétszáz éves... Tovább

Fülszöveg

1828-ban a debreceni kollégium alumnus diákjai Pallos Debrecina címen egy csokor latin és magyar nyelvű verset adtak ki Péczeli József professzor gondozásában. Ezt a kiadványt tekintjük jelen sorozatunk első elődjének. A második előd időben valamivel közelebb van hozzánk. Az 1936-os Pallos Debrecina a kollégium tanárképző intézetének dolgozatait gyűjtötte egybe és tette közzé az intézet tízéves fönnállása alkalmából. Ezeket a tanulmányokat az akkori intézet tagjai írták - tanárok és tanárjelöltek (szerkesztette Zsigmond Ferenc) -, tudatosan választva-vállalva az előd kiadvány nevét és szellemét.
A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszéke mindkét elődjét vállalja. Ezért választottuk könyvsorozatunknak mi is a Pallos Debrecina nevet. Ez a választás azt jelenti - s emblémánk is ezt ábrázolja hogy értékeket vállalunk, amelyek a múltban gyökereznek, és tájékozódási pontokat keresünk, amelyek a gyorsan változó jelenben segíthetik a tájékozódót.
Amikor azonban a csaknem kétszáz éves nevet egy mai könyvsorozat címéül választjuk, egyben szakítunk is ezzel a múlttal. Az a pedagógia, amelyet a Pallas Debrecinában megjeleníteni szándékozunk, nem a tegnaphoz szól, hanem a mához. Korszerű segítséget kívánunk nyújtani általa azoknak - tanárjelölteknek, pedagógusoknak, doktori hallgatóknak és a többi érdeklődőnek -, akik a neveléstudományt magyar nyelven tanulmányozzák. Nekik írunk, szerkesztünk és adunk közre hazai és külföldi szövegeket - eredeti írásokat és szövegválogatásokat hogy együtt kapcsolódhassunk be a neveléstudomány nemzetközi áramlatába.
A pedagógia horizontja című gyűjteményt elsősorban azoknak ajánljuk, akik a neveléstudományt egyetemi szinten akarják tanulmányozni. Ennek megfelelően a közölt írások a modern pedagógia sokszínűségét mutatják be - a mindennapi publicisztikától a tudományos igényű feldolgozásokig. A Pallas Debrecina új sorozatának 7. kötetét Brezsnyánszky László vezetésével a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Tanszékének tanárai állították össze. Vissza

Tartalom

Előszó a szöveggyűjteményhez 7
I. Neveléstörténet
Bevezetés 11
Reformkori gondolkodók a nevelésről 12
Kurt Meinl: Mérföldkő az iskolatörténetben 14
A református kollégiumok története 18
Mészáros István: Már a középkorban... Esztergom 21
Kéri Katalin: Magyarország tanítómestere -
Széchenyi István 30
Szabó Attila: A falusi népiskolák kiépítése 33
II. Neveléselmélet
Bevezetés 41
Nevelőapa 42
Védett gyermekek 43
Buda Mariann: A személyiség fejlődése 44
Szekszárdi Júlia: A konfliktuskezelés gyakorlata 50
Boreczky Ágnes: Kultúraazonos pedagógia 62
III. Didaktika
Bevezetés 77
Különóra? 78
Házitanító? 79
A tanárok többsége elfogadja a 2005-ös érettségi reformot 80
Az igazi vakáció 81
Buda Mariann: Az oktatás folyamata 83
Karlovicz János: Tankönyvtípusok, tankönyvmodellek 90
Mihály Ildikó: Új képzési tartalmak az Európai Unió
iskoláinak tanterveiben és oktatási programjaiban 101
IV. Társadalompedagógia
Bevezetés 115
Modern gyermekrabszolgaság - Kicsiben utaznak 116
A gyermekvédelem rendszere 119
Diósi Ágnes: Esettanulmány a gyermekek mindenek felett
álló érdekeiről 121
Buda Mariann: A hátrányos helyzetű gyermek 128
Ritó László: Tudósítások az iskoláról - Az agresszív
gyerekek 136
Kozma Tamás. Az oktatásügy globalizálódása 145
Kislexikon 159
A szövegek eredeti megjelenési helye 164
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv