1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A Budapesti Közúti Vasút 100 éve

Szerző
Szerkesztő
Grafikus
Lektor

Kiadó: Közlekedési Dokumentációs Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 231 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókat és ábrákat tartalmaz. Kihajtható melléklettel.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Budapest története sokkal régebbi, mint maga a város. A történelmi korok kezdetétől fogva kedvező földrajzi fekvése, a Duna miatt minden a mai Magyarország területén élő nép létesített itt... Tovább

Előszó

Budapest története sokkal régebbi, mint maga a város. A történelmi korok kezdetétől fogva kedvező földrajzi fekvése, a Duna miatt minden a mai Magyarország területén élő nép létesített itt lakótelepet, amelyek azután a különböző korokban várossá fejlődtek. A leghosszabb életű települési egység a mai Budapest, amelyik eredetét vissza tudja vezetni a római kori aquincumi településekig.
Érthető, hogy egy ilyen történelmileg is réginek számító város múltja sok érdekességet, változatosságot és az utókor számára sok tanulságot tud nyújtani. A város minden időben kapcsolatban állt más magyar és külföldi városokkal és éppen ez tette híressé Buda-várát, tette és teszi a világ legkülönbözőbb tájain híressé és közkedveltté Budapestet.
A kapcsolat még a korai időkben is és azóta is, mindig a kor igényeit kielégítő közlekedés révén jött létre. Így bátran mondhatjuk, hogy a közlekedés fejlődése is szorosan összefügg a főváros életével. És különösen szorosan összefügg a közlekedés fejlesztése az utolsó százév városi történetével... Vissza

Tartalom

A hálózat és a forgalom fejlődése
A lóvasút16
A villamosvasút megjelenése és fejlődése16
A villamosvasúti hálózat fejlődése21
A Rákóczi úti vonalcsoport21
A Kossuth Lajos utca és az Erzsébet-híd25
A Kiskörút és a Földalatti Vasút28
A Nagykörút30
A Duna-parti vonalak36
Buda38
Észak-Pest41
Kőbánya és Dél-Pest44
A kisebb jelentőségű villamosvonalak. A trolibuszhálózat kialakulása48
A közúti vasúthálózatot kiegészítő vasutak53
Képek a villamosvasúti forgalom múltjából61
100 esztendő a műszaki berendezések fejlődésében
A lóvasút műszaki berendezései73
A lóvasút pályaszerkezete73
A lóvasút járművei75
Pályaberendezések fejlődése a villamosítás kezdetétől napjainkig80
Pályaszerkezetek fejlődése80
Hidakon alkalmazott pályaszerkezetek89
Vágánykapcsoló szerkezetek90
A járművek és fenntartásuk fejlődése93
Közúti villamosjárművek93
A kocsiszíni szolgálat története104
A műhelyi szolgálat története108
Áramellátási és jelzőberendezések fejlődése111
Áramellátási berendezések111
Felsővezeték114
Jelző és biztosító berendezések115
Földalatti vasút118
Pályaberendezések118
Járművek120
Áramellátás, jelzőberendezések121
Kiegészítő vasutak123
Fogaskerekű vasút123
Budai sikló127
Trolibusz128
Felsővezeték128
Járművek129
Munkásmozgalom a fővárosi közúti vasutak történetében
A magyarországi általános munkásmozgalom kezdete135
A dolgozók helyzete a lóvasút korában137
A villamosvasutak dolgozói a villamosítástól az első világháborúig141
A villamosítástól az első sztrájkig141
Az első sztrájk144
Az 1903. évi sztrájk151
Az 1906. évi sztrájk159
Az első világháború177
A villamosvasutak és a HÉV dolgozói a két forradalomban185
Az ellenforradalomtól a második világháborúig194
Ellenforradalmi intézkedések a villamosvasútnál194
A keresztény kurzus uralma198
A második világháború210
A felszabadulástól - napjainkig222
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv