A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Pszichológia/Pedagógia/Mozgalmi nevelés

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 467 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 27 cm x 19 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Pszichológia
Gondos Éva: A veszélyeztetett gyermek pszichikai problémái2
Nyiri Jánosné: A teljesitményen alapuló önértékelés, igénynivó41
Szabó Erzsébet: Az antiszociális magatartású szülők óvodáskorú gyermekeinél jelentkező pszichikus sérülések83
Bedő Mária - Mihály Olga - Osbáth Katalin - Radó Julia: Kisegitő iskolai tanulók gondolkodási sajátosságai103
Bencsi Teréz: A gyermek személyiségfejlődését kárositó pszicho-szociális tényezők vizsgálata Jánd községben138
Erdélyi Ágnes: A tanulók személyiségének megismerése és ennek jelentősége a didaktogén ártalmak felszámolásában139
Hegedüs Róbert - Varga István: A Népshadsereggel kapcsolatos fogalmak fejlődése, ezek pszichikai és társadalmi tényezőinek vizsgálata140
Kaszás Etelka - Kürti Mária - Kocsis Mária: Az általános iskolai tanulók problémamegoldás folyamatainak pszichológiai vizsgálata141
Karácsony Anna - Tóth Andrásné: Pályairányulás-lehetőség és valóság a pályaválasztásban142
Kánya Éva: A helyes tanulási motivumok kialakitását elősegitő tényezők vizsgálata az önálló cselekvéses feladatmegoldások során143
Kurucz László - Vámos Erzsébet: A figyelem vizsgálata Révész-Nagy-féle módszerrel144
Lakatos Margit - Gerendai Klára: Veszélyeztetett gyermekek az óvodában145
Nagy Mária: A tanulás tanitásának néhány kérdése146
Orosz Judit: Prepubertásos problémák vizsgálata az általános iskola negyedik osztályos tanulóin147
Petróczy Judit: Gyermekkori félelemérzések148
Szabó Anikó: A gyermek kombinativ készségének fejlesztése149
Szabó Olga - Szécsi Erzsébet: Világjáték150
Székely József: A katonai pályaválasztás motivációi151
Sztrókai Ágnes - Pápai Kornélia: Elővizsgálatok a dyslexia prognózisára szolgáló teszt /DPT/ hazai standardizálásához152
Téglás Teréz: A pedagógus - tanuló viszony szerepe153
Török Erzsébet: Az osztályozási tevékenység vizsgálata kizárólagos feladatokkal154
Pedagógia
Karvalics Rózsa: A barcsi római katolikus iskola kialakulása és fejlődése157
Vaskó Erzsébet - Kutasi Jolán: Önállóságra törekvések a gyermekközösségeken belül189
Szeszler Anna: Gyermekközösségek vezető egyéniségei211
Németberta Judit: Az önállóságra nevelés problémái231
Farkas Katalin: Tanulásmotivumok összehasonlitó vizsgálata249
Gábori Mária: A siker és sikertelenség élményének visszatükröződése a magatartási és szorgalmi osztályzatokban273
Nemes Lajos: A tanulói teljesitmény feladatlapos mérésének problémái305
Jambrik Erzsébet - Ládi Mária: Kisérlet az elágazásos program felhasználására alsó tagozatban335
Bajkó Magdolna: A korai idegen nyelv-oktatás kérdései357
Bujdosó Mária: Adalékok a nők technikai oktatásához358
Csikós Aranka - Ujj Ilona: Környezeti és nevelési ártalmak359
Dénes Julianna - Janurik Katalin: Az idegen nyelv-oktatás lehetőségei az óvodában360
Édler Borbála: Ifjúságkutatás a pedagógusképzés szolgálatában361
Hajós Erzsébet: A ritmus szerepe az esztétikai nevelésben362
Jeszenszky Ágnes: A térképen nem található?363
Kaczur Gyuláné: A gyermekotthonos gyermekek nevelési problémái364
Kalón Fenyvesi Gabriella: Az alsó tagozatos tanulók vallási képzetei365
Kántor Judit: A VII-VIII. osztályos általános iskolai tanulók pályaválasztásának egyes kérdései366
Komlósi Irma: A Galperin-féle metodika alkalmazási lehetőségei367
Kozák Olga: Családi szempontból hátrányos helyzetü tanulók s ezek segitésének módjai és lehetőségei368
Láng Judit: Társas kapcsolatok vizsgálata az óvodában369
László Gyuláné - Szebenyi Erzsébet: Juhász Ferenc: A motiváció szerepe a nevelésben c. könyvének ismertetése370
Nyerges Mária: Az étvágytalan, rosszul evő gyermek371
Nyul Gyöngyi: Az egésznapos iskola kialakitásának problémái372
Rozsnyay Livia: A 12 éves tanulók szabad idő felhasználásával kapcsolatos problémák373
Stockinger Zoltán: Az elvált szülők helyzetének pedagógiai kérdései374
Szentesi Olga: Tiszadada közoktatásának fejlődése375
Sziklai Gyöngyi: A családi szempontból hátrányos helyzetben levő tanulók segitésének lehetőségei, módszerei376
Tivadar János: Mérőlapos témazáró tudásmérés módszertani problémái az Élővilág tantárgy 6. osztályában377
Trizner Ágnes: A helyes tanulási motivumok kialakitását gátló tényezők vizsgálata egy gyermekes családban378
Tóth Julianna - Tóth Katalin - Vajda Éva - Zimányi Ágnes: A differenciált feladatrendszeres programozás pedagógiai-pszichológiai problémái az általános iskola alsó tagozatában379
Tóth Mária: A családi szempontból hátrányos helyzetben levő tanulók segitésének lehetőségei és módszerei380
Urbanics Ilona: A környezetismeret és világnézeti kérdései az óvodában381
Vinke Hedvig: Cegléd helytörténetének felhasználása az általános iskolai történelemoktatásban382
Mozgalmi nevelés383
Petővári Ákos: Vörösnyakkendő384
Csaba Zita: A főiskolai hallgatók neveltségi szintjének problémái399
Laukó Éva - Mayer Zoltán - Simon Margit - Sipos József - Szabó Rozália - Szira Erzsébet - Szöllősi Erzsébet: A politika helye és szerepe a főiskolai KISZ-szervezet tevékenységében427
Böröczki Julianna: A pápai középiskolás ifivezetők szerepe a város úttörő-életében450
Csépány Mária - Molnár Emilia: A gyermekközösségek vezető egyéniségei451
Erdélyi Mária - Koncos Ferenc: Jelentkezéstől évnyitóig452
Faragó Erzsébet: Megszüntethetők-e az intézményes nevelés zártsága?453
Görözdi Mariann: Gyermekközösségek vezető egyéniségei454
Hundt István: A változó Tiszatáj455
Kovács Klára: Mozgalmi dalkultúránk 25 éve456
Ország Erzsébet: Gondolatok a müvészet és pedagógia kapcsolatáról egy könyv olvasása közben457
Reichardt Ágnes: Gyermekvezetők helye és szerepe a 10-14 évesek iskolai közösségében458
Renczes Ágnes: Az őrsi közösségek müködésének néhány szervezeti és pedagógiai problémája459
Somorjai József: Hogyan segiti a személyiség fejlődését az Esztergomi Tanitóképző Intézet KISZ-szervezete?460
Szép Magdolna: Az úttörőszervezet munkájának hatása a gyermeki közösség éeltének alakulására461
Várszegi János: A gyermekközösségek vezető egyéniségei462
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv