1.031.435

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógia és pszichológia

Szöveggyűjtemény

Fülszöveg

A kötet címe is kifejezi, hogy a szerkesztő a pedagógia és a pszichológia között elhelyezkedő határtudomány: a pedagógiai pszichológia meghatározott témaköreiből válogatta ki a közölt tanulmányokat.
E szöveggyűjteményben megjelenő tanulmányok nem reprezentálhatják a pedagógiai pszichológia teljes tartalmi körét, valamennyi részterületét. Az oktatási célnak megfelelő pragmatikus megközelítés szerint, valamint a tudomány differenciálódására, újabb fejleményeire tekintettel - a szociálpszichológiai összefüggések hangsúlyozásával - a kötet olyan tanulmányokat tartalmaz, amelyek az iskolai szocializáció megértését tekintve alapozó jellegűek és a pedagógiai mesterség elsajátításához nélkülözhetetlenek.
A szerkesztő célja e szöveggyűjtemény összeállításával az, hogy az iskolai nevelés pszichológiai vonatkozású tartalmainak válogatásával segítse a pedagógusképző intézmények hallgatóit a pedagógussá válás folyamatában szakmai műveltségük megalapozásában és fejlesztésében.

Tartalom

Bevezetés (Fehér Irén) 7
I. fejezet: NÉZETEK AZ ISKOLAI SZOCIALIZÁCIÓRÓL 13
A pedagógia dilemmái (Buda Béla) 15
Az iskolaethosz a nevelés gyakorlatában (Kozéki Béla) 21
A „rejtett tanterv" elméleti megközelítése (Szabó László Tamás) 37
Az iskolai konfliktusokról (Horváth-Szabó Katalin) 57
Az iskola légkörének lehetséges pszichológiai mutatói (Szabó Éva - Lőrinczi János) 83
A tanuló, tanulócsoport zavaró viselkedésének kezelése (Szivák Judit) 95
II. fejezet: AZ ISKOLAI OSZTÁLY MINT A NEVELÉS MIKROSZOCIÁLIS KÖRNYEZETE 101
Osztály (iskolai osztály) (Lappints Árpád) 103
Társas viszonyok az osztályban (Kósáné Ormai Vera) 107
Az osztály csoportszerkezete és hatékonysága (Mészáros Aranka) 115
Kortárscsoportok az iskolai nevelés hatásrendszerében (Vastagh Zoltán) 135
III. fejezet: KEDVEZŐTLEN SZOCIALIZÁCIÓS HATÁSOK AZ ISKOLÁBAN 143
A kedvezőtlen iskolai hatások (Veczkó József) 145
Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései (Katona Nóra - Szitó Imre) 149
Viselkedészavar, konfliktus, problémamegoldás az iskolában (Buda Béla) 173
Az iskolai környezeti ártalmak (Murányi-Kovács Endréné) 185
Deviancia - hátrányos helyzet - veszélyeztetettség (Kósáné Ormai Vera) 193
IV. fejezet: TANULÁS ÉS A MOTIVÁLÁS MINT A HATÉKONY TANULÁS FELTÉTELE 211
A tanulás tanítása és tanulása (Kozéki Béla) 213
Az iskolai motiváció (Kozéki Béla) 221
A tanulási motívum, motiváció, motiválás (Réthy Endréné) 233
Hogyan jutalmazzunk? (Németh Erzsébet) 241
V. fejezet: ÉRTÉKELÉS ÉS SZEMÉLYISÉGFEJLESZTÉS 253
A pedagógiai értékelés és problémái (Lappints Árpád) 255
Az önértékelés alakulása és összefüggése a pedagógiai értékeléssel (Kürti Jarmila) 281
VI. fejezet: AZ ÁTLAGTÓL VALÓ ELTÉRÉS PEDAGÓGIAI - PSZICHOLÓGIAI MEGKÖZELÍTÉSE 293
Differenciálás az oktatásban (Lappints Árpád) 295
A tehetség korszerű genetikai értelmezése (Czeizel Endre) 309
A tehetség meghatározása és összetevői (Herskovits Mária - Gefferth Éva) 323
A tehetséges és tanulási zavarokkal küzdő kiemelkedő képességű gyerekek (Gyarmathy Éva) 331
Tanulási nehézségek (Porkolábné Balogh Katalin) 347
VII. fejezet: AZ ISKOLAI NEVELÉS MENTÁLHIGIÉNÉS KÉRDÉSEI 361
Iskola és mentálhigiéné (Buda Béla) 363
Pedagógusok mentálhigiénéje (Telkes József) 375
Életminőség: egészségmegőrzés és egészségfejlesztés (Meleg Csilla) 387
VIII. fejezet: A PEDAGÓGUS 397
A pedagógus mint személyiségfejlesztő (Buda Béla) 399
A pedagógusképzés továbbfejlesztését illető tanulságok (Trencsényi László) 407
A pedagógus (Falus Iván) 415
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv