1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Educatio 1997/1-4.

Interdiszciplináris szemle azok számára, akik az oktatás társadalmi összefüggéseit keresik - VI. évfolyam 1-4. szám tavasz-tél/Hátrányos helyzet/Iskolán kívüli képzés/Régiók/Internet

Tartalom

1997. TAVASZ

Papp János: A HÁTRÁNYOS HELYZET ÉRTELMEZÉSE 3
Tót Eva: A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK CSALÁDI KÖRÜLMÉNYEI 8
Imre Anna: KISTELEPÜLÉSI ISKOLÁK 24
Tulok Lajos: FALU ÉS ISKOLA 32
Czike Klára: GYERMEKVÁROSOK 37
HarsányI Eszter - Radó Péter: CIGÁNY TANULÓK A MAGYAR ISKOLÁKBAN 48
Liskó Ilona: HÁTRÁNYOS HELYZETŰ GYEREKEK A SZAKKÉPZŐ ISKOLÁKBAN 60
Cornelia Collingro - Peter Collingro: A HÁTRÁNYOS HELYZETŰ FIATALOK SZAKKÉPZÉSE NÉMETORSZÁGBAN 74
VALÓSÁG 87
A komlói Intézményfelügyeleti Iroda vezetője
Az Esély Alapítvány Szakiskolájának igazgatója
Harmadéves lakatos szakmunkástanuló
EAST-CENTRAL EUROPE 131
John Turner: New Legal Framework for Higher Education: The Slovak Republic
DOKUMENTUM
Diákjóléti szolgálatok - Állásfoglalás
Tanulás az információs társadalomban - Cselekvési terv egy európai oktatási kezdeményezéshez
KUTATÁS KÖZBEN
Garami Erika: Munkaerőpiaci pozíciók Győr-Moson-Sopron és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében
Eszik Zoltán: Iskola - gyermekjólét
Narancsik Ágnes: Diákönkormányzatok a rendezvényekért
SZEMLE 171
Vizer Balázs: Ifjúság és változás a posztkommunista országokban
Abonyi Nóra: Agresszió
Imre Anna: Innováció és hátrányos helyzet
Tót Éva: Örökölt kincseink - A Delors-jelentésről
Bohn Katalin: Cigányság és iskola
Summarium 185
Eddig megjelent számaink tartalma 188

1997. NYÁR

Makó Csaba: A MUNKAERŐ FELHASZNÁLÁSÁNAK ÁTALAKULÁSA 191
Simonyi Ágnes: GAZDASÁGI SZERVEZETEK ÉS A SZAKMAI KÉPZÉS 209
Setényi János: A POSZTSZEKUNDÉR OKTATÁS 224
Híves Tamás - Kozma Tamás - Radácsi Imre: A HARMADFOKÚ KÉPZÉS TERÜLETI KÜLÖNBSÉGEI 236
Vámos Dóra: A KÖZSZOLGÁLATI SZAKEMBEREK TOVÁBBKÉPZÉSE 248
Szöllősi Zsuzsa: A KÉPZÉSI PIAC 260
Györgyi Zoltán: AZ ISKOLARENDSZERŰ FELNŐTTOKTATÁS KÉRDŐJELEI 274
Bajomi Iván: MUNKA MELLETTI KÉPZÉS FRANCIAORSZÁGBAN 285
Eszik Zoltán: A FELNŐTTOKTATÁS SZOCIÁLIS FUNKCIÓI 300
Tót Éva: TRENDEK AZ ISKOLÁN KÍVÜLI KÉPZÉSBEN 314
VALÓSÁG 327
Arany Ferenc, a Felnőttképzési Vállalkozások Szövetségének volt elnöke
Babai Éva, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke
Süle József, a GYOSZE elnöke
EAST-CENTRAL EUROPE 357
J. Katus: Transition and Civic Learning
DOKUMENTUM 365
Oktatási világbajnokság
Az oktatási rendszerek összevetése (Egy nemzetközi összehasonlítás tanulságai)
KUTATÁS KÖZBEN 375
Szemerszki Mariann: A hallgatók szociális helyzete
Vaszilisz Lubosz: Az iskolázottság és foglalkoztatás alakulása Görögországban 1951 és 1991 között
SZEMLE 383
Erdei Gábor - Szabó József: A Felnőttoktatás és képzés nemzetközi enciklopédiája
Kovács Katalin: Holtomiglan - holtodiglan
Mártonfi György: Fedőneve: élethossziglani tanulás
Imre Anna: Kézikönyv felnőtteknek
SUMMARIUM 397

1997. ŐSZ

Nemes Nagy József: RÉGIÓK, REGIONALIZMUS 407
Setényi János: REGIONÁLIS ÖNKORMÁNYZATI STRATÉGIÁK ÉS AZ EURÓPAI INTEGRÁCIÓ 424
Süli-Zakar István: A KÁRPÁTOK EURORÉGIÓ A RÉGIÓK EURÓPÁJÁBAN 438
Kozma Tamás: TÚLÉLÉS VAGY FELZÁRKÓZÁS? 453
Horváth M. Tamás: AZ ÖRDÖG A RÉSZLETEKBEN VAN 465
Liskó Ilona: ISKOLAÁTSZERVEZÉSEK, FENNTARTÓCSERÉK 477
Imre Anna: ISKOLAFENNTARTÓ TÁRSULÁSOK 490
Mezei István: TERÜLETI KÜLÖNBSÉGEK A KÖZÉPFOKÚ OKTATÁSBAN 501
Nagy Mária: TANÁROK, TELEPÜLÉSEK, RÉGIÓK 516
VALÓSÁG 531
Annási Ferenc, a Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet igazgatója
Walz Jánosné, a Baranya Megyei Pedagógiai Intézet igazgatója
Kuknyó János, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Intézet nyugalmi igazgatója
CENTRAL EUROPE 563
W. Mitter: Unity and Diversity in Education Towards an Integrating Europe
DOKUMENTUM 573
Országjelentések: Bulgária, Csehország, Lengyelország, Magyarország, Szlovákia
KUTATÁS KÖZBEN 587
Junghaus Ibolya: Tanárok véleménye az egészségről
Liskó Ilona: Települési különbségek a NAT megítélésében
Sió László: Helybenjárás
SZEMLE 601
Komóczi Mihály: Antropológiai megközelítések a határterületekről
Lannert Judit: Válaszúton a szakképzés
Radácsi Imre: Regionális folyamatok a rendszerváltás után
SUMMARIUM 609

1997. TÉL

Czeizer Zoltán: JÁTÉK ÉS TANULÁS AZ INTERNETEN 615
György Péter: ISKOLA A HATÁRON 620
Bessenyei István: VILÁGHÁLÓ ÉS LEÉPÍTÉS 628
Szakadát István: EX 645
Buda Mariann: A TANÁR MINT HARMADFAJÚ MAXWELL-DÉMON 657
Nyirati László: A SZÁMÍTÓGÉP HATÁSA AZ ISKOLÁRA 669
Z. Karvalics László: AZ INFORMÁCIÓS ÍRÁSTUDÁSTÓL AZ INTERNETIG 681
Nyíri Kristóf: NYITOTT OKTATÁS ÉS TÁVOKTATÁS 699
VALÓSÁG 707
Kerekasztal beszélgetés az Internetről (vezette: Tót Éva)
CENTRAL EUROPE 737
John Lowe: Curriculum Reform in Poland: Putting New Needs into an Old System
DOKUMENTUM 747
Országjelentések: Észtország, Lettország, Litvánia, Románia, Szlovénia
KUTATÁS KÖZBEN 761
Miklós Györgyi: Egyetemisták, főiskolások tanulási szokásai
Garami Erika: Agresszív viselkedés
Imre Anna: Az iskolák tárgyi felszereltsége
Radácsi Imre: Távoktatás és harmadfokú
SZEMLE 775
Horváth Zsuzsanna: Agyaglábakon álló kolosszus: a világméretű kommunikáció
Radácsi Imre: Az Internet alapjai
Imre Anna: Technológiakritika
Tomasz Gábor: Szociálpedagógia
SUMMARIUM 793
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv