A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
A személyzeti tevékenység Magyarországon erőteljes átalakulásban van. Úgy tűnik, hogy a magyar vállalatok túljutottak azon a ponton, amely e tevékenység megkérdőjelezését, esetenként tagadását...
Tovább
Előszó
A személyzeti tevékenység Magyarországon erőteljes átalakulásban van. Úgy tűnik, hogy a magyar vállalatok túljutottak azon a ponton, amely e tevékenység megkérdőjelezését, esetenként tagadását jelentette.
Mindezek a reakciók egyrészt természetesen következtek a korábbi személyzeti tevékenység - tisztelet és elismerés a kivételeknek - alacsony hatásfokából és a politikától sem mentes elkötelezettségéből, másrészt az állami szabályozás megszüntetésével az a korábbi felfogás élt tovább egyes szervezetekben: ha nincs valami államilag szabályozva, valószínűleg nem fontos, nincs is rá szükség.
A korábbi személyzeti tevékenység elnevezése helyett ma leginkább a humánpolitikai, a személyügyi, vagy - minden mögöttes tartalom nélkül - humánerőforrás, emberi erőforrás-gazdálkodó elnevezéssel illetik e területet.
Vissza
Tartalom
Előszó 4
1. A személyzeti munka hazai fejlődéstörténete 9
2. A személyzeti vezetés modelljei 11
1.1. Hagyományos/adminisztratív modell 12
1.2. Hagyományos/munkaügyi modell 12
1.3. Újító/szakmai modell 12
1.4. Újító/kifinomult modell 12
3. A személyzeti tevékenység új modellje 13
4. A személyzeti munka területei, funkcióinak rövid bemutatása 16
4.1. Munkaerő tervezés 16
4.2. Felvétel 17
4.3. Oktatás és képzés 19
4.4. Karriertervezés 19
4.5. Vezetésfejlesztés és teljesítményértékelés 20
4.6. Anyagi elismerés, motiváció 21
4.7. Egészségvédelem, egészségmegőrzés 21
4.8. Az alkalmazottak számára nyújtott szolgáltatások (szociális, jóléti ellátás) 21
4.9. Kommunikáció és érdekegyeztetés, munkaügyi kapcsolatok 22
4.10. Külső kapcsolatok 22
4.11. Outplacement tevékenység 23
5. A modernizáció hatása a személyzeti feladatokra 23
6. A szervezet stratégiai céljainak és humánstratégiájának összefüggése 25
6.1. A stratégia tervezés folyamatának főbb elemei 27
6.2. A humán stratégia főbb elemei 28
6.3. A humán stratégia készítése során figyelembe veendő környezeti tényezők 28
7. A vállalati kultúra, mint a humán stratégia megvalósításának előfeltétele 28
8. Az emberi erőforrás tervezése 32
8.1. A munkaerőszükséglet tervezése 33
8.2. A munkaerőkapacitás tervezése 34
8.3. A tervezéshez használható néhány mutató 35
9. Munkakörök kialakítása és leírása 37
10. A munkaerő toborzása 42
10.1. A munkaerő biztosítása belső forrásból 42
10.2. A munkaerő biztosítása külső forrásból 44
11. Az alkalmazottak kiválasztásának folyamata és módszerei 46
11.1. Az interjú szerepe a kiválasztásban 46
11.2. Tesztek szerepe és típusaik a kiválasztásban 50
11.3. Assessment Center (értékelő központ) eljárás 51
11.4. A kiválasztás etikai kérdései 52
12. Bevezetési eljárás és szocializáció 53
12.1. Bevezetés, beillesztés 53
12.2. Munkahelyi szocializáció és dolgozói alkalmazkodás 57
13. Teljesítményértékelés 58
13.1. A teljesítményértékelés célja 58
13.2. Teljesítményértékelési eljárások tervezése 61
13.3. Az értékelés módszerei 61
13.4. Az értékelő beszélgetés 61
14. Oktatás, képzés 66
14.1. Oktatásról, képzésről általában 67
14.2. Az oktatást motiváló tényezők 68
14.3. A képzés rendszertalkotó folyamata 69
14.4. A képzés értékelése, hatékonyságának mérése 70
15. Karriertervezés, pályatervezés 72
16. A kompenzációs rendszer 73
17. A vezetők személyzeti feladatai, együttműködés a személyzeti részleg és a szervezet más feladatokat ellátó területei között 76
18. A munkaügyi kapcsolatok rendszere. A személyzeti szervezet feladatai az érdekegyeztetésben 77
18.1. Az érdekegyeztetés alapösszefüggései és fogalmai 77
18.2. A személyzeti részleg szerepe az érdekegyeztetésben 79
18.3. Az érdekegyeztetés konkrét formái 79
19. A szervezeti létszám csökkentése, az ezzel összefüggő személyzeti feladatok 80
19.1. A létszámcsökkentés esetei 80
19.2. A létszámleépítés jövedelem kompenzációi 80
19.3. Közreműködés az újraelhelyezkedés elősegítésében 81
20. Külső szakértők, személyzeti tanácsadók igénybevétele 81
21. Az Országos Személyügyi Kollégium szerepe és fontosabb feladatai 82
22. A személyzeti tevékenység folyamata a küldetéstől a munkaügyi kapcsolatokig 84
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
1
2
3
Regisztráció
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.