A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tanterv és vizsga külföldön

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Akadémiai Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 143 oldal
Sorozatcím: Közoktatási kutatások
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 0963-05-6078
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Normális ember nem szeret vizsgázni. És különösen utál vizsgázni, ha úgy látja, túl sok az előre kiszámíthatatlan tényező. Még akkor se nagyon szeret vizsgázni, ha lelkiismeretesen felkészült a... Tovább

Előszó

Normális ember nem szeret vizsgázni. És különösen utál vizsgázni, ha úgy látja, túl sok az előre kiszámíthatatlan tényező. Még akkor se nagyon szeret vizsgázni, ha lelkiismeretesen felkészült a vizsgára és rutinosan vizsgázik. Mindig előfordulhatnak kiszámíthatatlan események: mind a vizsgázóban belül, mind a szituációban kívül. A vizsgák szervezői is örökké bizonytalanok. Ők ugyan jó vizsgát szeretnének, de szinte lehetetlennek érzik, hogy minden lényeges tényező szerepét és hatását végiggondolják és a különböző tényezőket összefésüljék, Valami mindig balul üt ki. A vizsgázók és a vizsgák szervezői egyformán boldogtalan emberek - miért hát a vizsga?!
Racionális világunkban erre a kérdésre több jó válasz adható. A szakirodalomban általánosságban három összefüggésre mutatnak rá.: A vizsga képzete (rémképe) motiválja a tanulást., A vizsga egy hosszabb tanulási szakasz eredményét minősíti a tanár és a tanuló számára azzal a céllal, hogy jobban, eredményesebben lehessen folytatni a tanulást., A vizsga egy hosszabb tanulási szakasz eredményét minősíti azzal a céllal, hogy a vizsgát vállaló bizonyítványt (minősítést, igazolást) kapjon, és ezáltal önmagát - társadalmilag elfogadott módon - előnyös helyzetbe hozza.
Ez az utóbbi értelmezés a szó eredeti értelmében vett vizsga, a másik két értelmezés a pedagógiai értékelés tág fogalmi körébe tartozik. A vizsga tehát a pedagógiai értékelés speciális esete. Vissza

Fülszöveg

Az iskolaüggyel kapcsolatos kérdések legtöbbje ma éles viták kereszttüzében áll. Különösen nagyok a véleménykülönbségek a tanterv és a vizsgarendszer tervezett reformja - egyfelől a tantervi szabályozás (a nemzeti alaptanterv), másfelől a közoktatást lezáró vizsga tekintetében. Mint sok más vitatott kérdésben, ezekben is érdemes tanulmányozni a külföldi gyakorlatot.
Az első tanulmány az iskolastruktúra lehetséges változatairól szólva nyújt alapvető információkat a tantervi szabályozás és a vizsgarendszer nemzetközi gyakorlatának megértéséhez. A második tanulmány teljes körű európai áttekintés ad a helyi és a központi (nemzeti) alaptantervek viszonyáról. A többi írás a legfontosabb külföldi vizsgarendszer-modelleket és a vizsgáztatás legjellemzőbb módjait mutatja be, beleértve a nemzetközi érettségi tantárgyi követelményeit és szervezeti kereteit is, hozzájárulva a magyar oktatáspolitika kidolgozásához.

Tartalom

Báthory Zoltán: Előszó7
Mátrai Zsuzsa: Változatok az iskolastruktúrára11
Szebenyi Péter: Tantervi szabályozás Európában25
Mátrai Zsuzsa: Négy vizsgarendszer-modell79
Szabó Judit: A japán vizsgaközpont97
Kádárné Fülöp Judit: A holland vizsgaközpont109
Kardos Margit: A nemzetközi érettségi117
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tanterv és vizsga külföldön Tanterv és vizsga külföldön

Könyvtári könyv volt. A borító enyhén töredezett, kopott.

Állapot: Közepes
1.640 Ft
980,-Ft 20 25
7 pont kapható
Kosárba
25% garantált kedvezmény!
konyv