1.034.812

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

PETIT

Primary European Teachers in Training/Az európai együttműködés példája az oktatásban

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyar felsőoktatás életébe jelentős változást, fordulatot hozott az Európai Unió országainak a felajánlása, pénzügyi támogatása, amelyet PHARE-programként ismer mindenki. Ennek a programnak egy... Tovább

Előszó

A magyar felsőoktatás életébe jelentős változást, fordulatot hozott az Európai Unió országainak a felajánlása, pénzügyi támogatása, amelyet PHARE-programként ismer mindenki. Ennek a programnak egy kis szelete a TEMPUS-pályázat. Mit is jelentett ez a pályázat a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola számára?
A visszaemlékezésben nem kell túl messzire menni. Az első pályázati felhívást 1990-ben hozta a postás. A rendkívül részletes útmutatót átolvasva nehezen tudtuk elképzelni, hogy képesek leszünk a feltételeknek megfelelni. De bizonyítottuk, hogy igen, meg tudjuk teremteni azokat a feltételeket, amelyek a sikeres pályázathoz kellenek.
Elsőként kell említenem az Európai Unió országaival kialakított kapcsolatokat. Szerencsénk volt. Rátaláltunk két olyan főiskolára, egyetemre, amelyek hajlandóak voltak velünk, a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolával együttműködni. Angliából, Birminghamből Gordon Benfield főigazgató látogatott el intézményünkbe, hogy tájékozódjon, vajon érdemes-e velünk kapcsolatot kialakítani. Az elfogadást az jelentette, hogy a Westhill és a Newman College partnerként állt mellénk, vállalkozott arra, hogy közös TEMPUS-pályázatot készítsünk.
Szükség volt azonban még egy nyugat-európai partnerre. S megint milyen szerencsénk volt! Franciaországból, Rennes-ből jött segítség, Madame H. Le Trehuidic és Guilbert Turco személyében. A két külföldi intézmény vezetőinek, az együttműködést segítő kollégáknak itt szeretnénk köszönetet mondani a Kecskeméti Tanítóképző Főiskola oktatói, dolgozói, hallgatói és a magam nevében.
A külföldi partnerek megléte még nem jelentette volna a sikert. Meg kellett találnia főiskolán belül is a segítő kollégákat és azt a személyt, akinek szakmai felkészültsége nélkül nem született volna meg az első sikeres pályázat a "PETIT". Köszönet Kruppa Évának, aki a Tempus-programok felelőseként széleskörű szervezőmunkát végzett ennek és a többi sikeres pályázatnak az elkészítésével, a programok zökkenőmentes lebonyolításával.
A jelen kötet a "PETIT"-program eredménye. A háromnyelvű kiadvány minden egyes tanulmánya, minden mondata annak a bizonyítéka, hogy összefogással, egymást segítve nagy feladatok végrehajtására lehet vállalkozni.
Szeretettel ajánlom minden Olvasónak a kötetet. Olvassa mindenki úgy, hogy közben lássa, - a program, amiről ez a könyv szól, közelebb hozza a célt, hogy Magyarországot, Kecskemét városát Európa országainak fiataljai ne csak a térképről ismerjék.
A cikkek arról is tanúskodnak, hogy az oktatók, hallgatók, akik hosszabb, rövidebb időre eljutottak Angliába, Franciaországba, azok magyarságtudatban is gazdagodtak, megerősödött bennük az a jóérzés, hogy nemcsak kapni, de adni is tudunk, hiszen az ide látogató oktatók, hallgatók, sokat kaptak a magyar kultúrából, megismerhették oktatási rendszerünket, életformánkat, vendégszeretetünket.
A TEMPUS "PETIT"-pályázata volt az európai együttműködés irányába tett első lépés, ennek folytatásához járul hozzá a megjelenő kötet. Vissza

Tartalom

Dovala Márta: Előszó8
A projektben résztvevő intézmények
Dovala Márta: A Kecskeméti Tanítóképző Főiskola bemutatása9
Art Lavelle: Newman College és Westhill College11
Marie-france Mailhos: Egyetemi szintű Pedagógusképző Intézet (IUFM)13
PETIT: A program megvalósítása
John N. Gosling: "PETIT": Visszatekintés egy Közös Európai Tempus programra15
Marie-france Mailhos - Michel Rannou: A program irányítása a szerződő fél szemszögéből18
Kruppa Éva: A projekt bemutatása a koordinátor nézőpontjából21
Hallgatói tanulmányutak
Francois Samson, Clarisse Quignard: Történelem- és földrajzoktatás egy átalakuló világban27
Art Lavelle: Matematika oktatása magyar általános iskolában30
Laurent Lasbleiz - Thierry Garnier - Samuel Ramond: Idegen nyelvek tanítása Magyarországon33
Marie-Agnés Depierre-Bougeard - Gilbert Turco: A francia nyelvek tanítása Magyarországon38
Pintér Bálintné: Angol diákok magyar vidéki iskolában40
Harangozó Hajnalka: Kétnyelvűség a nyelvtanításban42
John Croxton: Tanítási tapasztalatok47
Bognár Zsuzsa - Nagy Kriszta - Medvegy Veronika: Nagy-Britanniában tanítani49
Buda Andrea - Endrész Zsuzsa: A francia iskolarendszer tanulmányozása54
Nyíri Erzsébet: Tanítójelöltek felkészítése francia nyelv oktatására58
Ujlakyné Szűcs Éva: Kecskeméti diákok képzése Birminghamben61
Munkatársak külföldi tapasztalatai
Berente Terézia - Sárdiné Bóka Hedvig: A könyvtár számítógépes fejlesztésének tanulmányozása65
Csiba Zsolt: Szociális munkás-képzés és az ifjúsági nevelés kérdéseinek tanulmányozása68
Evelyne Guilbert: Nyelvtanulási stratégiák70
John N. Gosling - Vida József: A fejlődés irányai és lehetőségei a tanítóképzés terén74
Horváth Ágnes: A pedagógusképzés francia modellje79
A gyermekek nyári alkotóműhelye
Annick Féderbe - Cécile Vendramini: Művészetek az iskolában85
Marie-Jeanne Yvinec: Művészeti és zenei diákprogram89
Bryan D. Erasmus: Magyarországi kalandozásaink eredményei92
Szappanos István - Szabó Pál: Európa nem elvont fogalom többé95
Epilógus
Marie-france Mailhos: A Tempus-program eredményei99
John N. Gosling: "Magatokat nagyra tartó honfitársaim!"100
Képek299
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
PETIT PETIT
Állapot:
3.480 Ft
1.740 ,-Ft 50
9 pont kapható
Kosárba
konyv