1.034.226

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

FLASH MX 2004 kézikönyv

Szerző
Lektor

Kiadó: Horváth és Fellner Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 204 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-216-957-3
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Nincs mit tenni. A Macromedia Flash egyre népszerűbb. Néhány év alatt jutottunk el a már éppen használható 3. verziótól a MX 2004-ig. És bizonyára már készül a következő.
Az eddigektől eltérően ezúttal egy kezdőknek szóló könyvvel jelenünk meg, de a tartalomjegyzék böngészése során a haladóbbak is találhatnak kedvükre valót.
Az alapismereteket - rajzolás, animáció készítés, navigáció, hang és video beillesztése - mellett külön felhívnánk a figyelmet az új, prezentációs szerkesztési módot, és a komponenseket bemutató fejezetekre. Aki még innen is továbblépne, az részletes ismertetőt talál arról, hogy hogyan lehet dinamikus Flash tartalmat készíteni szerveroldali PHP vagy ASP programokkal történő együttműködés segítségével.

Tartalom

Bevezetés 3
Néhány szó a könyvről 3
A könyvben alkalmazott jelölések 3
A könyvben található példák forrásai 4
Mi az a Flash? 4
A Flash MX 2004 és a Flash MX Professional 2004 újdonságai 5
A Flash szerkesztő áttekintése 5
A szerkesztés során használt fájltípusok 6
Flash dokumentumok mentése 7
Flash dokumentumok tulajdonságai 7
Tesztelés 9
Rajzolás 11
Példa: Egyszerű nyíl rajzolása 17
Színkeverő (Color Mixer) 19
Színminták (Color Swatches) 20
Transzformációk 20
Példa: Illusztráció készítése 22
Csoportba foglalás és a rétegek 23
Példa: Háttér készítése 25
Példa: Gombok rajzainak készítése 26
Alakzatok bővítése, zsugorítása és az élek lágyítása 27
Alakzatok szabályos elrendezése (Align) 29
Képek importálása 30
Importált képek kezelése 31
A kezelőfelület testre szabása 34
Felíratok és szövegek 37
Szövegmezők létrehozása 37
Példa: Látványos felirat készítése 37
Statikus, dinamikus és beviteli szövegmezők 39
Beágyazott karakterek 39
Példa: Többnyelvű Flash animáció készítése 41
Szövegek formázása 43
Példa: Szöveg formázása és kép beillesztése HTML jelekkel 45
Animáció 48
Az Időskála (Timeline) használata 48
Képkockáról képkockára (Frame byframe) animáció 51
Példa: Animált figura 51
Mozgásátmenet (Motion Tween) animáció 53
Példa: Gurulás animáció 54
Alakátmenet (Shape Tween) animáció 61
Útvonalkövető animáció 62
Maszkolás 63
Példa: Előtűnő felirat 64
Példa: Egyszerű reklámcsík készítése 65
Beépített időskála effektek 69
Hang és videó 73
Hangok importálása 73
Hang animációba illesztése 74
Hangok vezérlése az időskálán 75
Hangeffektek 76
Példa: Visszhang effekt 78
Videó importálása 79
Videók tömörítési beállításai 79
Videók megjelenítési beállításai 83
Videó szerkesztése 84
A szimbólumok és példányaik 87
A könyvtár (Library) 87
A könyvtár használata 87
A szimbólumok 88
Szimbólumok típusai 89
Szimbólumok létrehozása 90
A szimbólumok felépítése 91
Példa: Hópehely, hóesés 93
A gombszimbólum felépítése 98
Megosztott könyvtár (Shared Library) használata 104
Interaktivitás 108
Az ActionScript 108
Gombok eseményeinek kezelése 112
Példa: Többoldalas tartalom lapozása 115
Példa: Animált gomb 117
Hivatkozás szimbólumokra 120
Moziklipek és képek betöltése külön fájlból 122
Példa: Zene elindítása és megállítása 125
Egérkövetés 127
Új szerkesztési módok 129
Beépített eljárások (Behaviors) használata 129
A két új szerkesztési felület 131
Prezentációs (Slide Presentatiorí) mód bemutatása 131
Űrlapos (Form Application) mód bemutatása 141
Flash MX 2004 kézikönyv
Komponensek 144
Mik a komponensek? 144
Saját komponens készítése 144
Beépített komponensek 151
Példa: Videóprezentáció 159
Komponensek összekötése (Binding) 161
Publikálás és exportálás 166
Publikálás 166
Exportálási lehetőségek 174
További lehetőségek 177
Előzmények (History) panel 177
A bővítmények (Extensions) 179
Speciális Flash szerkesztők 181
Frissítések 182
A Flash alkalmazások és a webkiszolgáló kommunikációja 183
A kommunikáció formátuma 184
Egyszerű adatküldés, a getURL eljárás 185
Változók beolvasása külső fájlból 187
Loadvariables 188
LoadVars objektum 191
Kommunikáció szerveroldal szkriptekkel 192
Példa: Flash-PHP kommunikáció 195
Kommunikáció ASP-vel 197
Függelék 199
A Flash MX 2004 és a Flash MX Professional 2004 közötti különbségek és újdonságok 199

Szabó Péter

Szabó Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
FLASH MX 2004 kézikönyv FLASH MX 2004 kézikönyv FLASH MX 2004 kézikönyv

A borító enyhén foltos.

Állapot:
1.840 Ft
920 ,-Ft 50
7 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
FLASH MX 2004 kézikönyv FLASH MX 2004 kézikönyv FLASH MX 2004 kézikönyv FLASH MX 2004 kézikönyv

Néhány lap és a lapélek enyhén foltosak.

Állapot:
1.840 ,-Ft
15 pont kapható
Kosárba
konyv