1.031.459

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

DICE - a kocka el van vetve

Kutatási eredmények és ajánlások a tanítási színház és dráma alkalmazásával kapcsolatban

Szerző

Kiadó: DICE Konzorcium
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 130 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-8839-76-3
Megjegyzés: Színes fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A DICE ("Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra") egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt, mely azt vizsgálta, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatással van öt kulcskompetenciára a nyolc lisszaboni kulcskompetencia közül. A kutatás megvalósításában tizenkét ország vett részt (vezető: Magyarország, partnerek: Csehország, Egyesült Királyság, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Palesztina, Portugália, Románia, Svédország, Szerbia és Szlovénia).
A könyv négy részből áll:
Relevancia (A Szakasz): bevezetést ad a tágabb koncepcióba: röviden összefoglaljuk a DICE projekt lényegét, illetve tisztázzuk, hogy mit értünk a tanítási színház és dráma fogalmán. Ezután más kutatásokkal összevetve értékeljük a projektet, annak jelentőségét a tanítási színház és dráma területén, illetve bemutatjuk, hogy a projekt miként kapcsolódik a kurrens európai szakpolitikai kérdésekhez. A... Tovább

Fülszöveg

A DICE ("Drama Improves Lisbon Key Competences in Education / A drámapedagógia hatása a lisszaboni kulcskompetenciákra") egy európai uniós támogatással megvalósult, nemzetközi kutatási projekt volt, mely azt vizsgálta, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatással van öt kulcskompetenciára a nyolc lisszaboni kulcskompetencia közül. A kutatás megvalósításában tizenkét ország vett részt (vezető: Magyarország, partnerek: Csehország, Egyesült Királyság, Hollandia, Lengyelország, Norvégia, Palesztina, Portugália, Románia, Svédország, Szerbia és Szlovénia).
A könyv négy részből áll:
Relevancia (A Szakasz): bevezetést ad a tágabb koncepcióba: röviden összefoglaljuk a DICE projekt lényegét, illetve tisztázzuk, hogy mit értünk a tanítási színház és dráma fogalmán. Ezután más kutatásokkal összevetve értékeljük a projektet, annak jelentőségét a tanítási színház és dráma területén, illetve bemutatjuk, hogy a projekt miként kapcsolódik a kurrens európai szakpolitikai kérdésekhez. A szakaszt a kutatás módszertanának rövid bemutatásával zárjuk.
Eredmények (B Szakasz): tematikus sorrendben bemutatjuk kutatásunk legfontosabb eredményeit arra vonatkozóan, hogy a tanítási színház és dráma milyen hatást gyakorol a kompetenciákra.
Ajánlások (C Szakasz): Ez a szakasz tartalmazza azokat az ajánlásokat, amelyeket a tanítási színház és dráma szakemberei fogalmaztak meg a legfontosabb szakpolitikai döntéshozók számára.
Források (D Szakasz): Gazdag forrásanyag mindazok számára, akik komolyan érdeklődnek a tanítási színház és dráma iránt. A DICE Konzorcium tagjainak felsorolásán túl, itt találhatóak a kutatás legfontosabb fogalmainak meghatározásai, néhány rövidítés, és itt gyűjtöttük össze a témával kapcsolatban fellelhető további olvasnivalókat: könyvek, folyóiratok, honlapok, korábbi kutatások anyagait. Vissza

Tartalom

Alkotók és szerzői jog 2
A DICE Konzorcium tagjai 2
Szerzői jog 2
Tartalom 3
Vezetői összefoglaló 5
Előszó 9
Útmutató az olvasó számára 10
A. Relevancia 12
A.1. Mi az a DICE? 12
A.2. Tanítási színház és dráma - Mit is jelent ez? 15
A.3. Mik azok a Kulcskompetenciák? 17
A.4. A DICE Projekt jelentősége az oktatás, valamint a tanítási színház és dráma kutatásában 20
A.5. A DICE projekt jelentősége a kurrens szakpolitikai kérdések fényében 22
A.6. Bevezetés a kutatás módszertanába 27
B. EREDMÉNYEK 34
B.0. Leíró statisztika 34
B.1. A tanítási színház és dráma hatása az "Anyanyelvi kommunikáció" kulcskompetenciára 39
B.2. A tanítási színház és dráma hatása a "Tanulás tanulása" kulcskompetenciára 41
B.3. A tanítási színház és dráma hatása a "Személyközi, interkulturális és szociális kompetenciák, állampolgári kompetencia" kulcskompetenciára 44
B.4. A tanítási színház és dráma hatása a "Vállalkozói kompetencia" kulcskompetenciára 48
B.5. A tanítási színház és dráma hatása a "Kulturális kifejezőkészség" kulcskompetenciára 49
B.6. A tanítási színház és dráma hatása a "Mindez és még több" kulcskompetenciára 51
B.7. Tanári értékelések 54
B.8. A megfigyelések specifikus eredményei 56
B.9. A drámaleírások elemzésének legfontosabb eredményei 63
B.10. A drámaleírások külső szakértői értékelése 73
B.11. Kapcsolatok a kvantitatív kutatás különböző összetevői között, és egy példa: mitől lesz jobb egy tanítási színház és dráma program? 76
B.12. Kvalitatív kutatás: a szakértői játék technika alkalmazása a Gdanski Egyetemen, a vállalkozói kompetencia fejlesztése során 78
B.13. Kvalitatív kutatás: A Big Brum Egy ablak című színházi nevelési programja (Birmingham, Egyesült Királyság) 88
B.14. A kulcsszakértők felmérésének legfontosabb eredményei - az Eredmények összekapcsolása az Ajánlásokkal 92
C. Ajánlások 98
C.1. Általános ajánlások a nemzeti és helyi szintű hatóságok számára 100
C.2. Általános ajánlások a partner szervezetek számára 105
C.3. Ajánlások az Európai Bizottság, az Európai Parlament és az
Európai Unió Tanácsa számára 106
D. Források 110
D.1. DICE partnerek 110
D.2. Referenciák - ahol további információt találhat 117
D.3. A jelentősebb kutatási szakkifejezések magyarázata 122
D.4. Korábbi tanítási színház és dráma témájú kutatási jelentések listája 125
D.5. Rövidítések 128
D.6. Táblázatok és ábrák 129
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv