1.031.369

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kvalitatív kutatási metodológia a pedagógiában

Szerző
Szerkesztő
Lektor

Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott kemény papírkötés
Oldalszám: 103 oldal
Sorozatcím: Kutatás-módszertani kiskönyvtár-Pedagógus könyvek
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 15 cm
ISBN: 963-16-2783-7
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Kutatás-módszertani kiskönyvtárnak ez a kötete olyan témával foglalkozik, melyről magyar nyelven eddig alig lehetett olvasni - annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre elterjedtebbek azok a kvalitatív jellegű kutatások, melyek céljaikban és kutatásmetodológiai megoldásaikban az ún. pozitivista paradigma helyett egy más tudományfilozófiai alapon álló szemlélettel közelítenek a pedagógiai jelenségek vizsgálatához. Ezért hiánypótló ez a munka, melyben a szerző a kvantitatív és a kvalitatív metodológia szembeállítása helyett hasonlóságaik és különbözőségeik kiemelésével, alkalmazhatóságuk kereteinek bemutatásával igyekszik a pedagógiai kutatók segítségére lenni. A kötet jól használható a pedagógia és tanár szakos hallgatók szakdolgozatának elkészítéséhez, meríthetnek belőle a doktori képzésben részt vevők és az empirikus kutatásokat folytató szakemberek is.
Szabolcs Éva az ELTE Neveléstudományi Intézetének oktatója, neveléstörténész. Kutatási területei a gyermekkortörténet, a... Tovább

Fülszöveg

A Kutatás-módszertani kiskönyvtárnak ez a kötete olyan témával foglalkozik, melyről magyar nyelven eddig alig lehetett olvasni - annak ellenére, hogy az utóbbi években egyre elterjedtebbek azok a kvalitatív jellegű kutatások, melyek céljaikban és kutatásmetodológiai megoldásaikban az ún. pozitivista paradigma helyett egy más tudományfilozófiai alapon álló szemlélettel közelítenek a pedagógiai jelenségek vizsgálatához. Ezért hiánypótló ez a munka, melyben a szerző a kvantitatív és a kvalitatív metodológia szembeállítása helyett hasonlóságaik és különbözőségeik kiemelésével, alkalmazhatóságuk kereteinek bemutatásával igyekszik a pedagógiai kutatók segítségére lenni. A kötet jól használható a pedagógia és tanár szakos hallgatók szakdolgozatának elkészítéséhez, meríthetnek belőle a doktori képzésben részt vevők és az empirikus kutatásokat folytató szakemberek is.
Szabolcs Éva az ELTE Neveléstudományi Intézetének oktatója, neveléstörténész. Kutatási területei a gyermekkortörténet, a pedagógiai sajtótörténet, a pedagógiai kutatások módszerei. Vissza

Tartalom

A sorozatszerkesztő előszava 7
ELŐSZÓ 9
ISMERETELMÉLET ÉS TUDOMÁNYOS KUTATÁS 11
A pozitivista szemlélet elterjedése a társadalomtudományokban 11
A naturalisztikus, etnográfiai, kvalitatív, értelmező kutatási metodológiák megjelenése a társadalomtudományokban és a pedagógiában 14
A pozitivista és értelmező paradigma jellemzői 18
A kvantitatív és kvalitatív kutatási metodológia jellemzői 22
Az ismeretelméleti paradigmák és kutatásmódszertani megfelelőik felvetette problémák 26
A KVALITATÍV KUTATÁS FOLYAMATA 29
A kvalitatív szemléletű kutatás típusai a pedagógiában 29
A kvalitatív szemléletű kutatás főbb jellemzői 45
Adatelemzés a kvalitatív kutatásokban 49
A kvalitatív kutatások erősségei és hátrányai 54
Kutatási módszerek a kvalitatív metodológiában 55
Kutatásetikai kérdések 60
Érvényességi és megbízhatósági problémák a kvalitatív kutatásokban 65
PÉLDÁK A KVALITATÍV METODOLÓGIA ALKALMAZÁSÁRA A PEDAGÓGIÁBAN 71
A KVALITATÍV KUTATÁSMETODOLÓGIA MAI MEGÍTÉLÉSE 87
IRODALOM 95
FOGALMAK 101

Szabolcs Éva

Szabolcs Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabolcs Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv