1.031.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Tantárgypedagógiai napok

Előszó

Tanácskozásunk munkatalálkozó, amelynek elsősorban az a célja, hogy a tantárgypedagógiában végbement gondolkodási folyamat eredményeit felvonultassuk. Nem lezárt gondolatokról van szó, hanem a... Tovább

Előszó

Tanácskozásunk munkatalálkozó, amelynek elsősorban az a célja, hogy a tantárgypedagógiában végbement gondolkodási folyamat eredményeit felvonultassuk. Nem lezárt gondolatokról van szó, hanem a fejlesztés, a kutatás egy-egy szakaszáról, amelynek az eredményei már használhatók, s ezért érdemesek arra, hogy megismerjük azokat.
Erre azért is szükség van, hogy a korrekció és a folyamatos fejlesztés munkálataiba as előadásokban fölvetett gondolatokat, eredményeket és tapasztalatokat fölhasználhassuk. Egyes előadások vitára késztetnek, ám ezekből a vitákból kialakulhat egy olyan egységes álláspont, amely említett munkánkat és a pedagógusok iskolai nevelő-oktató tevékenységét egyaránt segíti.
A pedagógiai közvéleményt állandóan foglalkoztató kérdéseket, problémákat, részeredményeket, kutatásokat, kísérleteket szeretnénk "közkinccsé" tenni. Végezetül a most megkezdett gyakorlatot szeretnénk folytatni a következő években, hogy ezzel a folyamatos együttgondolkodás lehetőségeit megteremtsük.
Csoma Gyula Vissza

Tartalom

BEVEZETŐ ( Csoma Gyula) 3
A TANTÁRGYPEDAGÓGIAI NAPOK eredeti programja 5
Átfogó jellegű előadások
Szabolcsi Miklós: Az iskolai műveltségtartalom 11
Csoma Gyula: A tananyagfejlesztés tantárgypedagógiai problémái 23
Báthory Zoltán: A tantervelmélet néhány aktuális kérdése 31
Gálos Júlia: Integrációs törekvések a dolgozók iskoláiban 43
Karlovitz János: A tankönyvkészítés tényezői 53
Horváth Tamás: A tankönyvek néhány kommunikációs sajátossága 67
Király Károly: Műveltségtartalom és tömegkommunikáció 75
Mohos Sándor: Új technika a régi struktúrában 79
Papp Sándor: Számítógépes multimédia az oktatásban 87
Tantárgypedagógiai referátumok
Vladár Ervin: A társadalomtudományi oktatás fejlesztéséről 99
Zátonyi Sándor: Ismeretszerzés, megőrzés, felejtés 111
C. Neményi Eszter: A tantervi követelményrendszer továbbfejlesztésének
egy lehetséges módja 115
Varajti Károly: Az alsó- és középfokú földrajztantervekhez készült eszközök
összehangolt tervezésének főbb vonásai (Referátum) 123
Érseki György: A környezetismeret tanításához készült taneszközökről 127
Jónás Ilona: Az általános iskolai földrajz tanításához készült taneszközökről 131
Guczi Lászlóné: A szakközépiskolai földrajzi ismeretek tanításához készült
taneszközökről 137
Fazekas György: A gimnáziumi biológiatanítás hatékonyságának összehasonlító vizsgálata 1976 - 1980 139
Nagy Sándor: A testnevelés-tantervek hatékonyságának vizsgálata 143
Englóner Gyuláné: A tankönyvi szövegtípusok összefüggései az általános iskolai
irodalomtankönyvekben 153
Horváth Zsuzsa: Szociálpszichológia és irodalomtanítás 163
Hamrák Anna: Tanulási képességek fejlesztése egy írást előkészítő program
tükrében 173
Felkészítés az óvodában
Keresztúri Ferencné: Az óvoda fejlődésének, fejlesztésének tendenciája 181
Láng Judit: A differenciált bánásmód lehetőségei az óvodában 191
Bencés Mártonné: A környező világ megismerésének lehetőségei az óvodában 199
Gyermekvédelem
Blumenfeld Gyuláné: A gyermekvédelem a közoktatás és a köznevelés
rendszerében 207
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Tantárgypedagógiai napok Tantárgypedagógiai napok

A borító enyhén elszíneződött.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba
konyv