kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | BME Műszaki Pedagógiai Tanszék-OKKER Oktatási Iroda |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 331 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 16 cm |
| ISBN: | 963-7315-2-5 |
| Bevezetés | 7 |
| Szakfelügyelet és szaktanácsadás külföldön | 9 |
| A kontinentális típusú felügyeleti rendszerek | 10 |
| A német almodell | 11 |
| A német rendsze egyik változata: Ausztria | 15 |
| A francia modell | 19 |
| Az angolszász típusú felügyelet | 27 |
| Az észak-amerikai almodell | 28 |
| Az angol almodell | 38 |
| A szovjet típusú felügyelet | 54 |
| A jellegzetes háromszor hármas modell | 54 |
| Az új irányítási rendszer következményei | 55 |
| Néhány következtetés | 57 |
| Kérdések-feladatok | 60 |
| A szakfelügyelet és szaktanácsadás hazai fejlődéstörténete | 61 |
| A szakfelügyelet az általános felügyelet része | 61 |
| Az állami felügyelet kezdetei | 61 |
| A felügyelet kiszélesedése és polgárosodása | 64 |
| A tanügyigazgatás és a szakfelügyelet különválása | 70 |
| A tantárgyi szakfelügyelet elkülönülése | 73 |
| Az egységes szakfelügyeleti rendszer törvénybe iktatása | 73 |
| Az általános és szakfelügyelet elkülönülése | 77 |
| A felügyelet 1945 után | 79 |
| A felügyelet centralizálásának tetőfoka | 79 |
| Centralizált szakfelügyeleti hierarchia | 81 |
| A szakmai szempontok erősödése | 84 |
| A decentralizált centralizmus buktatói | 87 |
| Kísérletek a szakfelügyelet korszerűsítésére | 93 |
| A budapesti kísérlet | 93 |
| Kísérlet a komplexitás jegyében Zalában | 94 |
| Kulcsszó: a "fejlesztő felügyelet" | 96 |
| 1979-ben indult a Somogy megyei kísérlet | 97 |
| A szakfelügyelők szerepe az 1978-as tantervek bevezetésében | 99 |
| A szakfelügyeleti rendszer szétesése | 101 |
| Az 1985. évi oktatási törvény | 101 |
| Áttérés a szaktanácsadói rendszerre | 103 |
| Néhány következtetés | 107 |
| Kérdések-feladatok | 115 |
| A szakértő szaktanácsadói tevékenysége | 117 |
| A szakértői szerep | 120 |
| Szakértői típusok | 120 |
| Mit szolgál a szakértői tevékenység? | 125 |
| Az iskolai hatékonyság | 129 |
| A szereplők ismerete | 131 |
| Önismeret - szakértői magatartásformák | 137 |
| Szakértői eljárások és eszközök | 150 |
| A nevelők és a szakértő közötti kommunikáció | 150 |
| Általános szakértői eszközök és technikák | 156 |
| Speciális oktatási szakértői eszközök és technikák | 169 |
| Elemzés és értékelés | 193 |
| Kérdések-feladatok | 195 |
| A szaktanácsadói munka tartalma | 197 |
| A szakértő: felügyelő-tanácsadó | 197 |
| Eltérő típusú feladatok | 197 |
| Napjaink legfontosabb szaktanácsadói feladatai | 199 |
| A tantervfejlesztés | 201 |
| Tantervtípusok | 201 |
| Tantervi dokumentumok | 205 |
| A helyi tantervkészítés folyamata | 208 |
| A helyi tanterv jellemzői | 208 |
| A helyi tanterv a pedagógiai program szerves része | 210 |
| Mi mindent kell a helyi tantervnek tartalmaznia? | 212 |
| A helyi tantervkészítés nehézségei | 218 |
| A helyi tantervkészítők mozgástere | 221 |
| A tantárgyi programok | 223 |
| Vizsgálat-mérés | 228 |
| Az első követelmény: a vizsgálat céljának megfelelő módszerek és eszközök alkalmazása | 229 |
| A második követelmény: érvényes és megbízható eszközök használata | 238 |
| A harmadik követelmény: a vizsgálat megfelelő köre, a reprezentatív mintaválasztás | 243 |
| A negyedik követelmény: a kapott adatok pontos, objektív feldolgozása | 245 |
| A továbbképzés | 260 |
| A továbbképzés hazai fejlődésútja | 260 |
| Az első miniszteri rendelet | 261 |
| Új szervezeti keretek a továbbképzésre | 262 |
| 1945 után: átnevelés, átképzés | 263 |
| Továbbképzési kabinetek létrehozása | 265 |
| A különböző jellegű továbbképzések | 268 |
| A továbbképzés nemzetközi tendenciái | 271 |
| Belső ellentmondások, problémák | 275 |
| A szaktanácsadó továbbképzési feladatai | 279 |
| Nehezen meghonosodó pedagógiai szemlélet | 280 |
| A továbbképzés három meghatározó területe | 281 |
| Kérdések-feladatok | 285 |
| A szakértő ellenőrző munkája | 287 |
| Egy újabb bevezetés | 287 |
| A szakértői munka előzményei | 288 |
| Irányítási és felügyeleti kísérlet | 289 |
| A szakfelügyelet és pedagógiai felügyelet | 291 |
| Az önértékelés körüli viták | 292 |
| A felügyeleti módszerekről | 293 |
| Újabb változások | 295 |
| A szakértői munka szűkebb értelmezéséhez | 296 |
| Szakértelem - szakértő | 296 |
| A szakértői munka tartalma | 297 |
| A szakértő helye a közoktatás szervezetében | 298 |
| A szakértő személyisége | 299 |
| A felügyeleti tapasztalatok előnyei, hátrányai | 300 |
| Az Országos szakértői névjegyzékről | 300 |
| A pályázatok elbírálása | 300 |
| Szakértői és szaktanácsadói névjegyzék | 301 |
| A pályázati feltételek magyarázata | 302 |
| A névjegyzék és a szakképzés | 303 |
| Ellenőrzési, irányítási szintek a közoktatás szervezetében | 303 |
| A közoktatás ágazati ellenőrzése | 303 |
| A pedagógiai szolgáltató intézmények feladatai | 304 |
| A fenntartói-irányítói ellenőrzések | 305 |
| Az iskolaszék szerepe az ellenőrzésben | 308 |
| A pedagógiai-szakmai ellenőrzések | 308 |
| Megbízást kaphat szakértő ellenőrzésre | 308 |
| A szakértő felkérése | 309 |
| A felkérés teljesítése, a szakértő felelőssége | 310 |
| Mi tekinthető összeférhetetlenségnek? | 312 |
| Milyen feladatokat adhat a megbízó? | 312 |
| Az ellenőrzés követelménye: a tervszerűség | 313 |
| Az ellenőrzéshez kapcsolódó jogosultság | 314 |
| A szakértő kötelességei az ellenőrzés során | 315 |
| A szakértő megállapításai és azok felülvizsgálata | 315 |
| Az ellenőrzés gyakorlati végrehajtása | 317 |
| Első szakasz: felkészülés a vizsgálatra | 318 |
| Második szakasz: az együttműködés kialakítása | 320 |
| Harmadik szakasz: a vizsgálat elvégzése | 322 |
| Negyedik szakasz: a vizsgálat összegezése | 327 |
| Kérdések-feladatok | 330 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.