kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Typotex Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
| Oldalszám: | 218 oldal |
| Sorozatcím: | Baccalaureus Scientiae Tankönyvek |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 24 cm x 17 cm |
| ISBN: | 963-9664-06-5 |
| Előszó | 9 |
| A hazai szakképzés és mérnöktanárképzés kultúrtörténete - Horváth Márton | |
| A magyar szakoktatás kialakulása, fejlődésének folyamata | 13 |
| A kezdetektől a második világháború végéig | 13 |
| A háború utáni reformtörekvések a rendszerváltásig | 16 |
| A rendszerváltás váltásai | 19 |
| Az egyetemi intézmények hazai alakulása | 20 |
| A kezdetek és a reformkor utáni fellendülés | 20 |
| A hazai mérnökképzés a kezdetektől az 1930-as évekig | 22 |
| A mérnöktanárképzés története a Műszaki Egyetemen | 25 |
| Ellenőrző kérdések | 30 |
| Irodalomjegyzék | 30 |
| Szakképzési rendszer a piacgazdaságban - Benedek András | |
| Szakképzési rendszer a piacgazdaságban | 31 |
| A szakképzési szerkezet problematikája | 35 |
| A piacgazdasági átmenet hatása | 41 |
| A szakképzési funkciók és a képzési szerkezet változása | 43 |
| Az új szakmastruktúra rendszerjellemzői | 45 |
| Ellenőrző kérdések | 48 |
| Irodalomjegyzék | 48 |
| A tanítási-tanulási folyamat mérnöki szemmel - Kata János | |
| A rendszerszemlélet fő jellemzői | 49 |
| A tanítási-tanulási folyamat rendszermodellje | 49 |
| A rendszerszemlélet sajátos követelményei | 51 |
| Rendszertechnikai módszerek alkalmazása a pedagógiában | 53 |
| A problémamegoldás lépéseinek bemutatása | 53 |
| A tananyag elrendezésének tervezése | 53 |
| A tanítás időbeli tervezése | 55 |
| Egzakt modellek további alkalmazásának lehetőségei | 57 |
| Néhány gondolat a műszaki pedagógusképzés jövőjéről | 60 |
| Ellenőrző kérdések | 62 |
| Irodalomjegyzék | 62 |
| Kompetenciák és kvalifikációk a szakképzésben - Balogh Andrásné | |
| Kompetenciák és kvalifikációk a szakképzésben | 65 |
| Az oktatás 2049-ben | 65 |
| Didaktikai (tantervelméleti) paradigmák és paradigmaváltások | 67 |
| Tanterv és módszertan | 68 |
| A tananyag struktúrája | 69 |
| Kódolás és átkódolás | 70 |
| Strukturálás | 71 |
| A műszaki ismeretstruktúrák. A Sorge-modell | 71 |
| A műszaki fejlődés kényszerítő ereje | 73 |
| A munkaszervezet és a szakképzési formák változásai | 75 |
| A munkaszervezetek átalakulása | 75 |
| Kompetenciák | 79 |
| Tantervi generációk | 81 |
| Komptenecia-irányultság | 84 |
| Ellenőrző kérdések | 96 |
| Irodalomjegyzék | 96 |
| A nevelés és a szakképzés alapvető kérdései - Bábosik Zoltán | |
| Társadalom és nevelés | 99 |
| Történeti megközelítés | 99 |
| EU-integrációs szempontok | 101 |
| A szakképzési formák és pedagógiai célok átalakulása | 103 |
| A szakképző intézmények főbb funkciói és nevelési feladatai | 105 |
| A multinacionális vállalatok megjelenésének hatásai | 105 |
| A társadalmi rétegződés változásai | 106 |
| Tanuló társadalom, tudástársadalom | 107 |
| Gazdasági változások és érdekek a szakképzésben | 107 |
| Pályaorientáció, szakmaválasztás | 108 |
| Változások a jogi szabályozásban | 110 |
| A szakképző iskola mint nevelő intézmény | 112 |
| A nevelés mai elmélete és gyakorlata | 117 |
| A nevelés elméletének változásai, az antipedagógia gyökerei és csapdái | 117 |
| A multikulturális nevelés értelmezése | 121 |
| A multikulturális nevelés dimenziói | 122 |
| A multikulturális nevelés szintjei | 124 |
| Végállomás: a posztmodern? | 125 |
| Egy évtized fő tendenciái | 125 |
| Ellenőrző kérdések | 127 |
| Irodalomjegyzék | 127 |
| Digitális pedagógia - Vig Zoltán | |
| Az oktatástechnika fejlődése | 129 |
| Pszichológiai alapok | 132 |
| A befogadás hatékonysága | 132 |
| A rövid és hosszú távú emlékezet | 133 |
| Vizuális érzékelés | 133 |
| Társadalmi, kulturális vonatkozások | 135 |
| A digitális írástudás | 135 |
| A digitális szakadék | 136 |
| Az informatikai kompetencia | 139 |
| A digitális pedagógia módszerei | 141 |
| Előadás, szemléltetés (prezentáció) | 142 |
| A multimédiás taneszközök használata | 142 |
| A kognitív digitális taneszközök használata | 143 |
| A digitális projekt | 144 |
| Online értékelés | 145 |
| Tanulásirányítás és egyéb kommunikáció | 145 |
| Gyakorlati alkalmazások az oktatói munkában | 146 |
| Frontális oktatás elektronikus prezentációkkal | 146 |
| Tantárgyi honlapok alkalmazása | 149 |
| Ellenőrző kérdések | 155 |
| Irodalomjegyzék | 155 |
| Szakmai kommunikáció, szakmai képzés, nyelvpedagógia - Strucz Zoltán | |
| A nyelvpedagógia és a szaktárgyi pedagógia kapcsolata | 157 |
| A nyelvészet, a szakmai nyelvművelés a tudományos rendszertanban | 159 |
| A nyelvi kommunikáció fogalma, csatornái | 161 |
| A nyelv, a szaknyelv fogalma | 164 |
| A nyelvi képzettség meghatározói és tartalma | 168 |
| A magyar nyelv helyzete a világ nyelvei között | 170 |
| A magyar nyelv jellege | 173 |
| A szaknyelv és a szaknyelvhasználat | 175 |
| A szakmai nyelvhasználat megjelenési és megnyilvánulási formái | 178 |
| A tanár mint előadó: retorikai alapfogalmak | 180 |
| A tanár mint az írott szövegek alkotója: szövegalkotási alapfogalmak | 182 |
| A nyelvi szabályozás és a nyelvművelés minőségbiztosítási eszközei | 185 |
| A szakmai nyelvművelés segédeszközei, forrásai, intézményei | 186 |
| Magyar nyelvészet, magyar nyelvtan | 186 |
| Szakmai, szaknyelvi kommunikáció | 187 |
| Magyar nyelv, idegen nyelv, nyelvek és kultúrák | 187 |
| Elméleti és gyakorlati nyelvművelési források, segédeszközök | 187 |
| Nyelvi viselkedés, viselkedéskultúra, protokoll | 188 |
| Fordítás, tolmácsolás, magyar nyelv, nyelvművelés kapcsolata | 188 |
| Lexikonok, enciklopédiák, szótárak | 189 |
| Idegen nyelvű irodalom | 189 |
| Források a világhálón | 189 |
| Intézmények | 189 |
| Ellenőrző kérdések | 190 |
| A leggyakrabban használt pedagógiai fogalmak - Molnár György | |
| Pedagógiai fogalmak | 191 |
| Szakmai fogalmak | 206 |
| Irodalomjegyzék | 217 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.