1.035.082

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szaktanácsadás a mezőgazdaságban

Módszertani útmutató

Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az előrejelzések szerint az információ fogalmához kapcsolódó tevékenység a jövő legnagyobb növekedési potenciállal bíró területe. Az információtovábbítás egyik leghatékonyabb módja a szaktanácsadás, amely az ember-ember típusú kommunikáció törvényszerűségeit felhasználva, komplex módon nyújtja a szaktudást az ügyfelek igényeinek megfelelően.
A könyv alapvető célja, hogy átfogó ismeretet adjon azok számára, akik a szaktanácsadás módszertanával ismerkednek vagy gyakorló szakemberként művelik ezt a területet. A szaktanácsadás lényegét megismerve az olvasó remélhetőleg elfogadja majd az általunk vallott nézetet, miszerint a szaktanácsadó célja - paradox módon - önmaga feleslegessé válásának előmozdítása, vagyis a problémával rendelkező ember problémamegoldó képességének tanulás útján való fokozása.
A könyv meríteni kíván a külföldön évtizedes hagyományokkal rendelkező szaktanácsadási rendszerek tapasztalataiból, valamint a magyar sajátosságokat figyelembe vevő eddigiekben alkalmazott... Tovább

Fülszöveg

Az előrejelzések szerint az információ fogalmához kapcsolódó tevékenység a jövő legnagyobb növekedési potenciállal bíró területe. Az információtovábbítás egyik leghatékonyabb módja a szaktanácsadás, amely az ember-ember típusú kommunikáció törvényszerűségeit felhasználva, komplex módon nyújtja a szaktudást az ügyfelek igényeinek megfelelően.
A könyv alapvető célja, hogy átfogó ismeretet adjon azok számára, akik a szaktanácsadás módszertanával ismerkednek vagy gyakorló szakemberként művelik ezt a területet. A szaktanácsadás lényegét megismerve az olvasó remélhetőleg elfogadja majd az általunk vallott nézetet, miszerint a szaktanácsadó célja - paradox módon - önmaga feleslegessé válásának előmozdítása, vagyis a problémával rendelkező ember problémamegoldó képességének tanulás útján való fokozása.
A könyv meríteni kíván a külföldön évtizedes hagyományokkal rendelkező szaktanácsadási rendszerek tapasztalataiból, valamint a magyar sajátosságokat figyelembe vevő eddigiekben alkalmazott gyakorlatból. Vissza

Tartalom

Előszó 9
A mezőgazdasági szaktanácsadás alapjai
A mezőgazdasági szaktanácsadás fogalma 13
A mezőgazdasági szaktanácsadás célkitűzései, szerepe a mezőgazdaság- és vidékfejlesztésben 16
A mezőgazdasági szaktanácsadás története, fejlődése Magyarországon 20
Szaktanácsadási politika 26
A szaktanácsadási politikát befolyásoló fontosabb tényezők 26
Gazdálkodási cél 27
Szaktanácsadási elvek 27
A szaktanácsadási rendszer struktúrája, személyi összetétele 27
Oktatási és kutatási politika 28
A rendelkezésre álló természeti, gazdasági és emberi erőforrások 28
A szaktanácsadási politika szintjei 28
A mezőgazdasági szaktanácsadás legismertebb stratégiái és módszerei 30
Az állam által támogatott szaktanácsadási rendszerek 31
Többcélú (általános) szaktanácsadás 32
Integrált szaktanácsadás 33
Képzési és látogatási szaktanácsadás 34
Oktatási intézményekre (egyetemekre) alapozott szaktanácsadás 35
Ügyfélre (egy célcsoportra) alapozott szaktanácsadás 36
Gazdaszervezetek által végzett szaktanácsadás 37
Kereskedelmi célú szaktanácsadás 37
Termékre alapozott szaktanácsadás 38
Alapanyag- és eszközellátáshoz kapcsolódó szaktanácsadás 38
Magán-szaktanácsadás 39
A szaktanácsadás területén dolgozók funkciói 41
A szaktanácsadó
A szaktanácsadó feladatai 42
A hatékony szaktanácsadó jellemző tulajdonságai 45
A szaktanácsadó segítői 47
Témaspecialisták 47
Irányítás és ellenőrzés 48
További közreműködők 48
A szaktanácsadásban dolgozók számát befolyásoló tényezők 49
A mezőgazdasági ismereti és információs rendszer (MIIR) 50
Az információ-technológiai eszközök használata 52
A mintagazdaságok szerepe az ismereti és információs rendszerben 53
A helyi mezőgazdasági ismereti és információs rendszer értékelése 55
A szaktanácsadó szervezetek elsődleges célcsoportjai 59
A tanácsadás szakterületei 61
Az ismeretátadás módszertana
Az újítások adaptálásának és elterjedésének folyamata 65
Az adaptációs folyamat fázisai 65
Az újítások elterjedését befolyásoló tényezők 66
A gazdálkodóra, illetve a végzett tevékenységre vonatkozó tényezők 66
Az újításra vonatkozó tényezők 67
Az újítások megismerését elősegítő tényezők 67
Az újítások elterjedését befolyásoló egyéb (külső) tényezők 68
Hidásábrázolás 69
Az ismeretek természetéről 69
Az információ-technológiáról 73
Ismeretátadási technikák 78
A kommunikáció fogalma 79
Az emberi kommunikáció típusai 80
A kommunikáció folyamata 81
A verbális és nem verbális kommunikáció 83
A sikeres kommunikáció feltételei a beszédben 85
A szaktanácsadók számára legfontosabb szociálpszichológiai ismeretek 89
A szaktanácsadásban alkalmazható ismeretátadási módszerek és azok főbb jellemzői 94
Egyéni kommunikációs módszerek 97
Farmlátogatás 100
Csoportos ismeretátadási módszerek 104
Az előadás 104
Bemutatók szervezése 111
Csoporttalálkozók szervezése, vitairányítás 114
Az írás mint kommunikáció 118
A tömegkommunikációs csatornák és az információs technológia használata
a szaktanácsadásban 121
Interjúalanyként való tájékoztatás 122
A szaktanácsadó riporteri szerepe 122
Kerekasztal-beszélgetés résztvevőjeként vagy vezetőjeként való szereplés 123
Tanfolyamszervezés 124
A képzési spirál szakaszai a résztvevő szemszögéből 125
A képzési spirál szakaszai a munkahely szemszögéből 127
A tanfolyamok szervezésének technikája 128
Oktatástechnikai segédeszközök előkészítése és használata 135
A szaktanácsadás folyamata, a szaktanácsadói programok tervezése
A szaktanácsadás folyamata 141
A problémamegoldó szaktanácsadás folyamatának általános modellje 141
Problémamegelőző szaktanácsadás 148
Hatékony munkacsoportok kialakítása 155
A csoport szerepe a magatartás megváltoztatásában 155
A tanácsadói munkában előforduló csoporttípusok 156
Csoportmunka a tanácsadásban 157
A csoportfejlődés fázisai 159
A csoporttagok funkcionális szerepe 163
Csoportnormák és a csoport fejlődése 167
Döntéstámogatás 170
A döntések típusai 170
A szaktanácsadás formái 172
Informatikai lehetőségek a döntéstámogatásban 173
Szocioinformatikai tézisek 180
A szaktanácsadásban alkalmazható döntést támogató eljárások 185
Kötetlen (intuitív) fantáziaserkentő módszerek 186
Analitikus módszerek 188
Kísérleti módszerek 196
Kötött (szisztematikus) módszerek 196
Válság-előrejelzés, a vállalkozások reorganizációja 201
Válság-előrejelzés 202
A válság kialakulása, jelei, okai 202
Pénzügyi mutatószámokon alapuló csődelőrejelző modellek 207
A vállalkozások reorganizációja 210
A reorganizációs potenciál feltárása 212
A reorganizációra való alkalmasság feltárása 212
A reorganizáció folyamatának szakaszai 214
A reorganizáció résztvevőinek azonosulása a feladatokkal 220
A szaktanácsadás menedzsmentje
A szaktanácsadói menedzsment alapjai 225
A menedzsment meghatározása 225
A menedzser alapvető feladatai 226
A menedzselés szintjei 228
A menedzsment területei 229
A menedzserek szerepei 230
A menedzseri munkakör betöltéséhez szükséges készségek és ismeretek 231
Önmenedzselés 235
Az önmenedzselés céljai 235
Az önmenedzselés folyamata 236
Önismeret 237
Személyes imázs kialakítása 238
A célok megfogalmazása 239
Cselekvés 240
Értékelés 240
A tanácsadói szervezet menedzselése 242
A tanácsadó szervezetek kialakításának szempontjai 242
A lineáris (soros) szervezeti forma 243
A törzskari szervezeti forma 243
A funkcionális szervezeti forma 244
A mátrixos szervezeti forma 244
Néhány ország szaktanácsadási rendszerének struktúrája 246
A tanácsadó szervezetek kialakításának néhány gyakorlati eleme 254
A tanácsadó szervezetek üzletpolitikája 258
Szaktanácsadási etika 259
Irodaszervezés 264
A fizikai környezet 265
A térkövetelmények 266
Az irodai berendezések 266
A gépi eszközök 269
Egyéb eszközök 272
A szaktanácsadás marketingje 273
A marketingmix elemei 274
A szaktanácsadásban alkalmazható marketingeljárások 277
Szerződéskötés 279
Az ajánlat 279
A szolgáltatás díjának megállapítása 280
A szerződés tartalma 282
A mezőgazdasági szaktanácsadás finanszírozása 283
Az ügyfél menedzselése 288
A gazdaságmenedzsment alapkérdései 289
Vállalkozások menedzselése 295
Hogyan lesz valakiből vállalkozó ? 296
A vállalkozás sikerének legfontosabb tényezői 297
A vállalkozás megkezdésének feltételei 297
A vállalkozások érintettjei 298
A mezőgazdasági vállalkozás mint gazdasági rendszer 300
A vállalkozások formái 302
Az egyéni vállalkozás 302
A társas vállalkozások 303
A vállalkozások stratégiája, a stratégiai tervezés 304
A stratégiai tervezés folyamata és a stratégia felépítése 305
A vállalkozás jövőképe, küldetése és célrendszere 305
A környezetelemzés 307
A vállalkozás helyzetének elemzése 313
A stratégiai irányok, programok és akciók 317
A reklamáló ügyfelek kezelése 320
Irodalom 323
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szaktanácsadás a mezőgazdaságban Szaktanácsadás a mezőgazdaságban Szaktanácsadás a mezőgazdaságban Szaktanácsadás a mezőgazdaságban

A lapélek foltosak, néhány lapon aláhúzás és szövegkiemelés látható.

Állapot:
3.840 Ft
1.920 ,-Ft 50
15 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Szaktanácsadás a mezőgazdaságban Szaktanácsadás a mezőgazdaságban
Állapot:
3.840 ,-Ft
31 pont kapható
Kosárba
konyv