| Bevezető | |
| A vegyipari gyakorlati oktatás általános kérdései | |
| A tanüzem helye és szerepe a képzésben | 9 |
| A képzés célja | 9 |
| A termelőüzemi gyakorlati oktatás | 10 |
| A tanüzemi oktatás | |
| A tanüzem helye és szerepe a gyakorlati képzésben | 11 |
| A tanüzem telepítésének és működésének legfontosabb feltételei | 12 |
| A tanüzem a vegyipari gyakorlati oktatás kombinált formája | 12 |
| Az üzemi gyakorlati oktatás szervezése és irányítása | 15 |
| Szervezési kérdések | 15 |
| A "forgatási rend" kialakítása | 16 |
| A tanulók kihelyezése a termelőüzembe | 17 |
| Az üzemi tanulófelelősök szerepe | 18 |
| A szakokató és a tanulófelelősök kapcsolata | 18 |
| Oktatási, nevelési feladatok | 20 |
| A gyakorlati képzés motivációs bázisa | 20 |
| Az ismeretfeldolgozás folyamata | 21 |
| Az oktató-nevelő munkát kiegészítő feladatok | 29 |
| A gyakorlati munka megszervezése a tanüzemben | 30 |
| A tanüzem kialakításának körülményei | 30 |
| A tanüzemi oktatás személyi feltételei | 30 |
| A tanulócsoportok létszáma | 31 |
| A munkacsoportok kialakításának főbb szempontjai | 31 |
| A munkahely felszerelése | 32 |
| A munkahely beosztása | 32 |
| A gyakorlatok felépítése | 33 |
| Munkavédelmi követelmények, biztonságtechnikai előírások | 33 |
| A munka dokumentálása | 34 |
| A csoportok előkészítése a gyakorlatra | 34 |
| A gyakorlat levezetése a tanüzemben | 35 |
| A jegyzőkönyv elkészítése | 39 |
| A gyakorlat értékelése és osztályozása | 39 |
| A szakoktató/a gyakorlatvezető tanár felkészülése a gyakorlatokra | 39 |
| A tananyag kiválasztása és rendszerezése | 42 |
| Csoportosítási szempontok | 42 |
| A tananyag kiválasztása és elrendezése | 43 |
| Művelettani feladatok csoportosítása | 43 |
| A tananyag folyamattani feladatai | 45 |
| A szintézis lehetősége | 46 |
| A vegyipari gyakorlatok tantárgy tanításának feladatai és követelményrendszere | 47 |
| Követelményrendszer | 47 |
| Az alap-, és középszintű képzés eltéréseiből adódó követelményszint közötti különbségek | 49 |
| A szakmai gyakorlat tantárgy tanításával kapcsolatos legfontosabb követelmények | 49 |
| Számításokkal, grafikai ábrázolásokkal kapcsolatos követelményrendszer | 50 |
| Az ábrázoló- és rajzolókészség követelményrendszere | 51 |
| A gyakorlatok rendszere. Szaktárgyi koncentrációk | 52 |
| A gyakorlatok kialakítása a tanüzemben | 52 |
| A szaktárgyi koncentrációk vizsgálata | 53 |
| A vizsgálatból adódó következtetések | 60 |
| Az éves tanmenet összeállításának kérdései | 62 |
| A tanmenet-készítés egyes lépései | 62 |
| További feladatok | 63 |
| A mérési feladatok leírása | 65 |
| A részegységek funkciója | 67 |
| Feladatok a művelettani gyakorlatok köréből | 68 |
| SIHI-vízgyűrűs vákuumszivattyú vizsgálata | 69 |
| Folyadékszállítás vákuumszivattyúval | 76 |
| Keverés: nyomáseloszlás vizsgálata keverős tartályban | 80 |
| Szakaszos üzemű légköri rektifikálás | 83 |
| Merevlapátos filmbepárló üzemeltetése | 88 |
| Feladat a reaktortechnikai gyakorlatok köréből | 98 |
| Folyamatos üzem szabályozása a duplikátorban | 99 |
| Feladatok a folyamattani gyakorlatok köréből | 104 |
| Acetil-szalicilsav (istopirin, aspirin) előállítása | 104 |
| Monoklór-ecetsav előállítása | 110 |
| Feladatok az automatizált műveleti gyakorlatok köréből | 116 |
| Automatizált szakaszos rektifikálás | 117 |
| A tanüzemi mérési gyakorlatok köre | 122 |
| Művelettani gyakorlatok köre | 123 |
| Előkészítő műveletek | 123 |
| Hőtani műveletek | 123 |
| Reaktortechnikai kérdések | 123 |
| Elválasztó műveletek | 124 |
| A párolás műveletei | 124 |
| Szorpciós műveletek | 125 |
| Extrakciós műveletek | 125 |
| Oldás, kristályosítás, kicsapás | 125 |
| Szárítás, aprítás és osztályozás | 126 |
| Folyamattani gyakorlatok köre | 126 |
| Az automatizálási gyakorlatok köre | 128 |
| Milyen szinten, és mely évfolyamokon valósítható meg a leírt gyakorlati képzési forma? | 129 |