| Előszó (Adam Blatner és José Fonseca) | 7 |
| Köszönet (Figusch Zoltán) | 7 |
| Előszó a magyar kiadáshoz (Figusch Zoltán) | 8 |
| Bevezető (Figusch Zoltán) | 10 |
| A brazil pszichodráma története és identitása | 11 |
| Ronaldo Pamplona da Costa: A pszichodráma kezdetei Brazíliában: a hatvanas évek | 12 |
| Moreno utazásai | 13 |
| A pszichodráma Franciaországban | 13 |
| A pszichodráma Argentínában | 14 |
| A brazil pszichodráma úttörői | 15 |
| Az első nyilvános pszichodráma-ülés Sao Paulóban | 16 |
| Bermudez pszichodráma-tréningjei | 17 |
| Az 1970-es konferencia és a kettészakadás | 18 |
| Sergio Perazzo: A pszichodráma fejlődése Brazíliában | 19 |
| A kezdetek | 20 |
| Hozzájárulások az elmélethez | 21 |
| José Fonseca: Az őslakó és a gyarmatosító szerepei: a brazíliai pszichodráma identitásának keresése | 27 |
| Moreno szerepelmélete | 27 |
| A szerepek megjelenési formái és módozatai | 28 |
| A gyarmatosító és az őslakó szerepei | 29 |
| Identitásunk nyomában | 32 |
| Geraldo Massaro: A gyarmatosítók és az őslakók szerepe: a brazil pszichodráma identitásának keresése | 34 |
| Elhatárolható a megszállók és a megszállottak elhelyezkedése? | 34 |
| Akkor tehát ki a megszálló és ki a megszállott? | 35 |
| Hogyan tudott kulturális termékként a pszichodráma alkalmazkodni a brazil környezethez? | 36 |
| Elméleti újítások a brazil pszichodrámában | 39 |
| Figusch Zoltán: Jaime Rojas-Bermudez én-mag elmélete | 40 |
| Moreno szerepelmélete | 40 |
| Bermudez én-mag elmélete | 41 |
| Végső következtetések | 49 |
| Dalmiro M. Bustos: Az élet nyomvonala: a szerepcsoport-elmélet | 51 |
| Moreno kezdeti fogalmai és továbbfejlődésük | 51 |
| A bölcső-identitás | 52 |
| A csoportok | 53 |
| Összegzés | 71 |
| Sergio Perazzo: Kitérés a szerepelmélet bizonyos aspektusaira | 72 |
| José Fonseca: Az emberi fejlődés rendszere | 77 |
| A szerepcsere mint "mérce" | 77 |
| Utak a valóság és a képzelet között | 79 |
| Az emberi fejlődés rendszere | 80 |
| Luís Falivene R. Alves: A protagonista és a protagonisztikus téma | 88 |
| Moysés Aguiar: A rögtönzések színháza és a pszichodráma terápia | 95 |
| A dramatikus tervezet | 95 |
| Pszichodráma és a Rögtönzések színháza | 102 |
| Összegzés | 106 |
| Újtó technikák a brazil pszichodrámában | 107 |
| Luis de Moraes Altenfelder Silva: Pszichogram: rajzok alkalmazása a pszichodráma terápiában | 108 |
| A technika ismertetése | 109 |
| Megbeszélés | 116 |
| Maria Amalia Faller Vitale: Genodráma: dramatikus munka genogramokkal párterápiában | 119 |
| A genogram | 120 |
| Pszichodramtikus munka párokkal | 120 |
| A genodráma | 122 |
| Pedro Mascarenhas: Dramatikus többszörözés | 127 |
| Történeti előzmények | 127 |
| Mi a dramatikus többszörözés? | 128 |
| A technika alkalmazása | 130 |
| "Adolf Hitler pszichodrámája": a pszichodráma paradigma és kapcsolata a dramatikus töbszörözéssel | 130 |
| Összegzés | 134 |
| Rosa Cukier - Sonia Marmelsztejn: "Gyűlöllek... kérlek, ne hagyj el!" A borderline kliens és a pszichodráma | 135 |
| A borderline személyiség fogalma | 136 |
| Differenciáldiagnózis | 138 |
| Etiológia | 139 |
| Pszichodinamika: hogyan működik a borderline személyiség? | 141 |
| A borderline kliensek pszichoterápiája | 142 |
| A terapeuta sérülékenysége borderline-okkal végzett munkában | 146 |
| A borderline kliens a pszichodrámában | 147 |
| Összegzés | 151 |
| Antonio M. C. Ferrara: Szociometria: a perceptív tesz indexek új számítási módja | 153 |
| A percepció fontossága | 153 |
| Hogyan számolhatjuk ki a perceptív teszt indexeit? | 156 |
| Számolás táblázatos formában: egy újfajta ábrázolás | 160 |
| Összegzés | 163 |
| Ronaldo Pamplona da Costa: Video-pszichodráma és tele-pszichodráma: a morenói álom kutatása | 164 |
| Történeti háttér | 164 |
| Moreno nyomában | 165 |
| A video-pszichodráma használata a terápiás üléseken | 166 |
| Video-pszichodráma és zártláncú televízió | 170 |
| Tele-pszichodráma a köztelevízióban | 172 |
| A nagy kihívás | 173 |
| Összegzés | 175 |
| Irodalom | 176 |
| A Brazil Pszichodráma Szövetség tagszervezetei | 181 |