| Ajánlás | 9 |
| Számítástechnikai alapismeretek | 10 |
| Bevezetés | 10 |
| A számítástechnika története | 10 |
| A számítástechnika őstörténete | 10 |
| A számítógép-generációk | 15 |
| Az információ | 16 |
| Kódolás, kódrendszerek | 16 |
| Hardver | 18 |
| Bevezetés | 18 |
| Mi van az asztalon? (IBM konfiguráció) | 19 |
| Amit nézel (monitorok) | 19 |
| Hogyan viheted be az információt? (INPUT) | 19 |
| A gépből jövő információ megjelenítése (printerek) | 20 |
| Mi van a dobozban? | 21 |
| Hasznos tanácsok | 23 |
| Operációs rendszerek | 26 |
| Bevezetés | 26 |
| Egyfelhasználós operációs rendszerek | 26 |
| A DOS | 26 |
| Grafikus multitask operációs rendszerek | 29 |
| A MACINTOSH | 30 |
| A WINDOWS | 30 |
| Multitask és multiuser operációs rendszerek | 30 |
| A UNIX története | 31 |
| A UNIX lényege, előnyei | 31 |
| A UNIX felépítése | 31 |
| A UNIX rendszer használata alapfokon | 31 |
| Egyszerű fájlkezelő műveletek | 32 |
| Számítógépes hálózatok | 33 |
| A helyi hálózatok (LAN) | 33 |
| A lokális hálózatok összetevői | 33 |
| Hálózati elrendezések | 33 |
| A hálózat központi egysége: A szerver | 34 |
| Hálózati operációs rendszerek | 35 |
| A NOVELL | 36 |
| Szoftver | 38 |
| Bevezetés | 38 |
| Szoftver alapok | 38 |
| Fontosabb dokumentum fájlok | 39 |
| Általános utasítások | 39 |
| Norton programok | 40 |
| Norton Commander | 40 |
| Bevezetés | 40 |
| Programok elindítása, műveletek a fájlokkal | 41 |
| Menü | 42 |
| Legördülő menük | 45 |
| Framework | 50 |
| Az integrált programcsomag előnye | 50 |
| A program indítása | 50 |
| Szövegírás | 54 |
| Táblázatkészítés | 55 |
| Grafikonkészítés | 56 |
| Windows 3.1 | 59 |
| Bevezetés | 59 |
| A Windows ablakai | 59 |
| A Windows kezelése | 60 |
| A Program Manager | 60 |
| A Task Manager | 63 |
| Az OLE eljárás | 63 |
| Tippek | 63 |
| CorelDRAW! 2.00-ás verzió | 65 |
| Az oldalsó ikonmenük | 66 |
| A szöveges menük | 68 |
| A színpaletta | 71 |
| Tippek | 71 |
| Számítógépek matematikája | 72 |
| Bevezetés | 72 |
| Számrendszerek, konvertálás | 72 |
| Számrendszerek | 72 |
| Konvertálás tizes számrendszerbe | 72 |
| Konvertálás tizesből más számrendszerbe | 73 |
| A bit és byte fogalma, számábrázolás | 73 |
| Aritmetikai és logikai műveletek | 74 |
| A műveletek prioritása | 75 |
| A Graphic Calculus | 76 |
| Algoritmus | 78 |
| Az algoritmus fogalma | 78 |
| Algoritmus-leíró eszközök | 79 |
| Az algoritmusról bővebben | 80 |
| A Turbo Pascal programnyelv | 87 |
| Bevezetés | 87 |
| A nyelv történetének főbb állomásai | 87 |
| A programnyelv utasításai | 88 |
| Elemi apróságok | 88 |
| A képernyőre való kiíratás | 89 |
| A beolvasó utasítás | 91 |
| Az értékadó utasítás | 94 |
| Ciklusok | 96 |
| Elágazások | 99 |
| Egy program elkészülésének lépései | 101 |
| A feladat meghatározása | 101 |
| A programtervezés | 102 |
| A megfelelő programnyelv kiválasztása | 102 |
| Tesztelés | 103 |
| A statikus tesztelés fogalma | 103 |
| Dinamikus tesztelési módszerek | 103 |
| Hibakeresés és eszközei | 105 |
| A hibakeresési eszközök | 105 |
| Dokumentáció | 106 |
| A felhasználói dokumentáció | 106 |
| A fejlesztői dokumentáció | 107 |
| A dokumentáció szépségszalonja | 107 |
| Quick Basic | 109 |
| Bevezetés | 109 |
| PRINT - firkáljunk a képernyőre! | 110 |
| A gép, mint számoló zseni | 110 |
| GOTO - avagy ugráljunk egy kicsit! | 112 |
| CIKLUSOK | 113 |
| A változó gyönyörködtet | 114 |
| Feltételes módban - az elágazások | 116 |
| Nincsenek véletlenek - vagy mégis? | 117 |
| Vektorok, mátrixok és más riadalmak | 119 |
| Sztringműveletek | 119 |
| Átalakító (konverziós) függvények | 121 |
| Kiegészítés | 123 |
| Az MS DOS 5.0 parancsai | 123 |
| A Parancsok begépelését segítő billentyűkombinációk | 123 |
| Beállítást végző parancsok | 123 |
| Egyéb parancsok | 123 |
| Norton Utilities 6.00 | 125 |
| Alapműveletek | 125 |
| Unerase (törlés-helyreállítás) | 125 |
| Norton Disk Doctor (Lemezdoktor) | 125 |
| Speed Disk (Töredékmentesítés) | 125 |
| NDOS (Norton DOS) | 126 |
| Szövegszerkesztők | 127 |
| Word | 127 |
| File | 127 |
| Edit | 128 |
| Format | 128 |
| Néhány szó a stíluslapról | 128 |
| CorelDraw! 3.00 (kiegészítés a CorelDraw! 2.00-hoz) | 129 |
| Bevezetés | 129 |
| Változások, újdonságok | 129 |
| Az úszómenük | 129 |
| ASCII táblázat | 131 |
| Felhasznált és javasolt szakirodalom jegyzék | 132 |
| Szószedet | 133 |