1.034.878

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

(Sz)Ámítástechnika 1.1

Szerző
Grafikus
Lektor

Kiadó: TIKETT Nyomdaipari Kft.
Kiadás helye: Szombathely
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 135 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

...S arról kéne értekeznem, mit tud, s mit nem tud ez a könyv. Nem az én tisztem, annyit el kell azonban mondanom, hogy többet tud, mint gondolnánk vézna külsejét szemügyre véve, s kevesebbet azok... Tovább

Előszó

...S arról kéne értekeznem, mit tud, s mit nem tud ez a könyv. Nem az én tisztem, annyit el kell azonban mondanom, hogy többet tud, mint gondolnánk vézna külsejét szemügyre véve, s kevesebbet azok elvárásánál, akik ebből akarnak megtanulni programokat írni, szövegeket szerkeszteni. Nem tánciskola és nem zsonglőrködés. Az, aminek lennie kell: egy szorgalmas és sok szakértelemmel bíró kis közösség áttekintése, a néhány ember együtt mit lát fontosnak abból, amit számítástechnikának hívunk, némileg elrettentő terminológiával hívjuk így. Fontosnak gondolom, hogy kellő humorral, sőt, iróniával viszonyulnak nagyon is szent tárgyukhoz, így eleganciát kölcsönöznek a feldolgozás módjának. Rajzokkal oldanak, és általám már megfejthetetlen (vagy mert öreg vagyok és felejtek, vagy mert az én hajdani iskolámban nem tanítottak számítástechnikát) képletekkel, illetve annak feltűnő betűhalmazzal riasztanak, másokat csalogatnak. Használható ez a munka kézikönyvnek, de használható szemelgető délutáni füzetnek is. Ki tanulni akar, ki mazsolázgatni, tanuljon aki, és mazsolázzék, aki. Ennél több okosat nem igen tud elmondani egy outsider számítástechnikáról írott könyvről. Vissza

Tartalom

Ajánlás9
Számítástechnikai alapismeretek10
Bevezetés10
A számítástechnika története10
A számítástechnika őstörténete10
A számítógép-generációk15
Az információ16
Kódolás, kódrendszerek16
Hardver18
Bevezetés18
Mi van az asztalon? (IBM konfiguráció)19
Amit nézel (monitorok)19
Hogyan viheted be az információt? (INPUT)19
A gépből jövő információ megjelenítése (printerek)20
Mi van a dobozban?21
Hasznos tanácsok23
Operációs rendszerek26
Bevezetés26
Egyfelhasználós operációs rendszerek26
A DOS26
Grafikus multitask operációs rendszerek29
A MACINTOSH30
A WINDOWS30
Multitask és multiuser operációs rendszerek30
A UNIX története31
A UNIX lényege, előnyei31
A UNIX felépítése31
A UNIX rendszer használata alapfokon31
Egyszerű fájlkezelő műveletek32
Számítógépes hálózatok33
A helyi hálózatok (LAN)33
A lokális hálózatok összetevői33
Hálózati elrendezések33
A hálózat központi egysége: A szerver34
Hálózati operációs rendszerek35
A NOVELL36
Szoftver38
Bevezetés38
Szoftver alapok38
Fontosabb dokumentum fájlok39
Általános utasítások39
Norton programok40
Norton Commander40
Bevezetés40
Programok elindítása, műveletek a fájlokkal41
Menü42
Legördülő menük45
Framework50
Az integrált programcsomag előnye50
A program indítása50
Szövegírás54
Táblázatkészítés55
Grafikonkészítés56
Windows 3.159
Bevezetés59
A Windows ablakai59
A Windows kezelése60
A Program Manager60
A Task Manager63
Az OLE eljárás63
Tippek63
CorelDRAW! 2.00-ás verzió65
Az oldalsó ikonmenük66
A szöveges menük68
A színpaletta71
Tippek71
Számítógépek matematikája72
Bevezetés72
Számrendszerek, konvertálás72
Számrendszerek72
Konvertálás tizes számrendszerbe72
Konvertálás tizesből más számrendszerbe73
A bit és byte fogalma, számábrázolás73
Aritmetikai és logikai műveletek74
A műveletek prioritása75
A Graphic Calculus76
Algoritmus78
Az algoritmus fogalma78
Algoritmus-leíró eszközök79
Az algoritmusról bővebben80
A Turbo Pascal programnyelv87
Bevezetés87
A nyelv történetének főbb állomásai87
A programnyelv utasításai88
Elemi apróságok88
A képernyőre való kiíratás89
A beolvasó utasítás91
Az értékadó utasítás94
Ciklusok96
Elágazások99
Egy program elkészülésének lépései101
A feladat meghatározása101
A programtervezés102
A megfelelő programnyelv kiválasztása102
Tesztelés103
A statikus tesztelés fogalma103
Dinamikus tesztelési módszerek103
Hibakeresés és eszközei105
A hibakeresési eszközök105
Dokumentáció106
A felhasználói dokumentáció106
A fejlesztői dokumentáció107
A dokumentáció szépségszalonja107
Quick Basic109
Bevezetés109
PRINT - firkáljunk a képernyőre!110
A gép, mint számoló zseni110
GOTO - avagy ugráljunk egy kicsit!112
CIKLUSOK113
A változó gyönyörködtet114
Feltételes módban - az elágazások116
Nincsenek véletlenek - vagy mégis?117
Vektorok, mátrixok és más riadalmak119
Sztringműveletek119
Átalakító (konverziós) függvények121
Kiegészítés123
Az MS DOS 5.0 parancsai123
A Parancsok begépelését segítő billentyűkombinációk123
Beállítást végző parancsok123
Egyéb parancsok123
Norton Utilities 6.00125
Alapműveletek125
Unerase (törlés-helyreállítás)125
Norton Disk Doctor (Lemezdoktor)125
Speed Disk (Töredékmentesítés)125
NDOS (Norton DOS)126
Szövegszerkesztők127
Word127
File127
Edit128
Format128
Néhány szó a stíluslapról128
CorelDraw! 3.00 (kiegészítés a CorelDraw! 2.00-hoz)129
Bevezetés129
Változások, újdonságok129
Az úszómenük129
ASCII táblázat131
Felhasznált és javasolt szakirodalom jegyzék132
Szószedet133
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv