| Előszó a magyar kiadáshoz | 11 |
| Előszó | 13 |
| Megjegyzések és köszönetnyilvánítások | 15 |
| A számítógépes sakk története | 17 |
| Az első magyar sakkautomaták: a Török, a Mephisto, és a többiek | 17 |
| A számítógépes sakk teoretikusai: von Neumann, Schannon, Turing | 20 |
| A nagy számítógépek kora (MAC HACK, CHESS, KAISSZA) | 26 |
| A szuper-óriások: BELLE és CRAY BLITZ | 41 |
| A mikrók forradalma: SARGON és a többiek | 48 |
| Hogyan tanul meg a számítógép nyerni? A stratégiai játékok elmélete | 57 |
| A játék ábrázolása | 58 |
| A játékszabályok | 59 |
| A döntési folyamat | 62 |
| A sakkprogramozás | 77 |
| A programozás: művészet és technika | 77 |
| A programfejletsztés | 77 |
| A programszervezés | 78 |
| A verem (stack) | 78 |
| A BASIC sajátossságai | 68 |
| A sakkprogram felépítése az építőkockák elve szerint | 88 |
| Az alkotórészek | 88 |
| A függőségek | 88 |
| Az alapkoncepció | 89 |
| A lépésgenetáror - az időfelhasználás szempontjából kritikus téma | 90 |
| Kétdimenziós táblaábárzolás | 91 |
| Egydimenziós kompakt táblaábrázolás | 92 |
| Egydimenziós beágyazott táblaábrázolás | 93 |
| A lépésgenerátor a maga egészében | 95 |
| Keresés és döntés | 95 |
| Az értékelőfüggvény - előzetes áttekintés | 96 |
| A minimax-keresés | 97 |
| Az alfa-béta algoritmus - a gondolkodás időt takarít meg | 102 |
| A nyugalmi állapot keresése | 109 |
| Sakk, matt, patt és a nyugalmi állapot keresése | 116 |
| Változó keresési mélység | 123 |
| Az iterációs keresés - hármat egy csapásra | 125 |
| Lépéskiválasztás és lépésrendezés | 132 |
| Az állásértékelés | 136 |
| Bevezetés | 136 |
| Az anyagi értékelés | 140 |
| A pozícionális értékelés | 149 |
| Segédrutinok | 193 |
| Adatbeviteli és -kiviteli rutinok (input-output) | 194 |
| A játszma adminisztrálása | 195 |
| Az állás bevitele | 196 |
| A játszmaciklus | 197 |
| A program | 199 |
| Az adatstruktúrák és a modulok áttekintése | 200 |
| Az alapvető adatstruktúrák | 202 |
| Az állásábrázolás | 202 |
| A lépésábrázolás | 207 |
| A lépéslisták | 208 |
| Deklarációk (1-599) | 209 |
| A játszmaállás inicializálása és beolvasása | 211 |
| A lépésgenerátor (999-1999) | 215 |
| Az értékelőfüggvény | 221 |
| A lefutás vezérlése | 222 |
| Az álláselemzés | 225 |
| A gyalog értékelése | 226 |
| A tisztek értékelése | 229 |
| A király értékelése | 232 |
| A mattrutinok | 235 |
| A lépések elmélyítése és a verem (4000-4999) | 237 |
| Általános segédrutinok (8000-8999) | 242 |
| A keresés és a specifikus segédrutinok (5000-6999) | 244 |
| A segédrutinok (5000-5999) | 246 |
| A keresés (6000-6999) | 250 |
| A játékciklus és lépésbevitel | 255 |
| Kiviteli rutinok (11000-11999) | 257 |
| A változók referencialistája | 258 |
| Így sakkozzunk a számítógép ellen | 263 |
| Teszteljék sakkprogramjukat | 264 |
| Milyen stratégiát? | 264 |
| Iniciatív teszt | 266 |
| Megnyitástár | 269 |
| Pozíciós előnyök és hátrányok | 274 |
| Számítási mélység | 276 |
| Folyamatos számítás (permanent brain) | 280 |
| Király-bástya végjáték | 281 |
| Gyalogátváltozások kisebb értékű tisztté | 283 |
| Győzzük le a sakkprogramunkat! A nyerés hét aranyszabálya | 284 |
| Első szabály: ritka megnyitások | 286 |
| Második szabály: megnyitási cselek | 288 |
| Harmadik szabály: taktikai bonyodalmak nélkül | 293 |
| Negyedik szabály: cserét provokálni | |
| Ötödik szabály: csapdák állítása | 295 |
| Hatodik szabály: előny esetén végjátékra törekedni | 301 |
| Hetedik szabály: a végjátékban tervszerűen cselekedni | |
| Mit tanultunk ebből? | 304 |
| Függelék | 305 |
| A könyvben megemlített programok és sakkszámítógépek jegyzéke | 305 |
| Irodalomjegyzék | 306 |
| Az említett címek | 306 |
| Különbözó címek a számítógépes sakk témájához | 307 |
| Címek a stratégiai játékok témájához | 307 |
| A DEMOSCHACH program teljes listája | 308 |