kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
| Kiadó: | Pro Die Kiadó |
|---|---|
| Kiadás helye: | Budapest |
| Kiadás éve: | |
| Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
| Oldalszám: | 288 oldal |
| Sorozatcím: | |
| Kötetszám: | |
| Nyelv: | Magyar |
| Méret: | 20 cm x 15 cm |
| ISBN: | 978-963-87348-5-3 |
| Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
| Köszönetnyilvánítás | 11 |
| Előszó | 13 |
| A számok | 17 |
| "Számolás" a számfogalom kialakulása előtt | 18 |
| Mennyiségek jelölése a számjegyírás kialakulása előtt | 18 |
| Számrendszerek a számjegyírás kialakulása előtt | 20 |
| A számabsztrakció folyamata | 22 |
| A szám mint jelző | 22 |
| Számszimbólumok | 23 |
| Számrendszerek | 26 |
| A matematikai képességek evolúciós megközelítése | 33 |
| A matematikai képességek biológiai és kulturális alapjai | 33 |
| Biológiailag elsődleges matematikai képességek | 35 |
| Állatkísérletek | 35 |
| Tudnak-e számolni a csecsemők? | 37 |
| Egyidegsejt-vizsgálatok | 40 |
| Biológiailag másodlagos matematikai képességek | 41 |
| A számolási képesség fejlődése gyermekkorban | 43 |
| A számolási képesség fejlődése iskoláskor előtt | 43 |
| A szerialitás és a kardinalitás elve | 44 |
| Az aritmetikai fejlődés felgyorsulása, alapműveletek végzése iskoláskor előtt | 46 |
| A szubitizáció és a számlálás közös neurológiai bázisa | 47 |
| Iskolai tanulás | 48 |
| A nyelv szerepe a számolási képesség kifejlődésében | 49 |
| Számfeldolgozó rendszerek és számtani alapműveletek | 51 |
| Egyszerű műveletek reprezentációi | 51 |
| Számfeldolgozó modellek | 51 |
| Asszociációs modell | 51 |
| Kognitív modellek | 52 |
| Háromkódos modell | 54 |
| Számfeldolgozás | 56 |
| Számreprezentációk | 57 |
| Analóg számreprezentáció | 57 |
| Műveleti hibák, műveleti disszociációk | 61 |
| A műveleti jelek értelmezésének zavara | 61 |
| Lexikai és szintaktikai hiba | 62 |
| Műveletek közötti disszociáció | 63 |
| A számtani műveletek neuronhálózatai | 65 |
| A kognitív képességek és az aritmetika | 71 |
| Intelligencia | 71 |
| Az intelligencia mérhetősége | 71 |
| A g-faktor | 72 |
| Az intelligencia "szerkezete" | 73 |
| Egy vagy több intelligenciánk van? | 74 |
| Örökletesség és környezeti tényezők | 75 |
| Intelligenciaelméletek | 79 |
| Az intelligenciával korreláló biológiai és fiziológiai paraméterek | 81 |
| Az intelligencia és az aritmetikai képesség | 82 |
| Memória | 84 |
| Munkamemória | 84 |
| A munkamemória egyes komponenseinek vizsgálata | 90 |
| A munkamemória és a számolás | 91 |
| A munkamemória és az egyszerű aritmetikai tények | 93 |
| Az implicit memória és a számolás | 94 |
| A munkamemória és a képalkotó eljárások | 94 |
| Számmemória | 96 |
| A számmemória és a morfofiziológiai változások | 105 |
| Figyelem | 108 |
| A figyelmi rendszer aktivitásváltozásai | 110 |
| Figyelemzavar és fejlődési diszkalkulia | 111 |
| Téri feldolgozás | 112 |
| A kognitív funkciók neurobiológiai korrelátumai | 115 |
| Genetika és környezet | 115 |
| Méhen belüli fejlődés | 116 |
| A környezeti tényezők morfológiai hatásai születés után | 120 |
| Az agy plaszticitása | 120 |
| Fejlődési plaszticitás | 121 |
| Regenerációs plaszticitás | 126 |
| A féltekei munkamegosztás plaszticitása | 127 |
| Plaszticitás a tanulásban | 129 |
| Humánspecifikus képességek | 130 |
| Morfológia és funkcionális asszimetriák | 131 |
| Vizuális szimbólumok | 131 |
| A prefrontális lebeny egzekutív funkciója | 134 |
| Számolászavarok | 139 |
| A számolászavarok osztályozása | 139 |
| A számolászavarok kutatásának történeti áttekintése | 140 |
| A szerzett diszkalkulia fontosabb irodalmi adatai | 142 |
| Gerstmann-szindróma | 147 |
| A fejlődési diszkalkulia fontosabb irodalmi adatai | 149 |
| Fejlődési diszkalkulia | 151 |
| A fejlődési diszkalkulia difiníciói | 152 |
| A fejlődési diszkalkulia gyakorisága | 153 |
| A fejlődési diszkalkulia típusai | 154 |
| A fejlődési diszkalkulia etiológiája | 156 |
| A tanulászavarok komorbiditása | 158 |
| Fejlődési diszkalkulia és diszlexia | 158 |
| Fejlődési diszkalkulia és hiperaktivitással kísért figyelemzavaros rendellenesség | 160 |
| Pszichés és magatartászavarok, "soft" neurológiai tünetek | 161 |
| Fejlődési diszkalkulia és fejlődési zavarok | 162 |
| Pontosan nem körülhatárolt etiológiájú fejlődészavarok | 166 |
| Neuropszichológiai vizsgálatok fejlődési diszkalkuliában | 169 |
| Az első vizsgálatok | 169 |
| Intelligenciavizsgálatok | 171 |
| Memóriavizsgálatok | 172 |
| Figyelmi és észlelési funkciók vizsgálatai | 174 |
| Tájékozódás térben és a saját testen | 175 |
| Saját vizsgálatok fejlődési diszkalkuliában | 177 |
| Vizsgálati eredmények | 179 |
| Az anamnesztikus adatok elemzése | 179 |
| Az intelligencia vizsgálata | 183 |
| Neuropszichológiai vizsgálatok | 183 |
| Az emlékezet vizsgálata | 185 |
| A figyelem és az észlelési képességek vizsgálata | 186 |
| A téri feldolgozás és a téri vonatkozású mentális műveletek viszgálata | 191 |
| Sztereognózisvizsgálatok | 194 |
| A grafomotoros képesség és a kezesség vizsgálata | 194 |
| Az aritmetikai képességek vizsgálata | 196 |
| Az aritmetikai tesztvizsgálatok leíró statisztikája | 200 |
| Összegzés | 219 |
| Tesztek | 223 |
| Raven-féle progresszív matricák | 223 |
| MAWI-teszt | 223 |
| Corsi-kockák | 224 |
| Rivermead viselkedéses memóriateszt | 224 |
| Egocentrikus mentális forgatási teszt papír-ceruza változata | 225 |
| Trail-making A és B teszt | 226 |
| Rey-Osterrieth komplex ábra teszt | 226 |
| Yerkes-kockák | 227 |
| Toulouse-Piéron-teszt | 227 |
| Annett-kérdőív | 228 |
| Irodalom | 239 |
| Tárgymutató | 273 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.