1.035.018

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kézikönyv a demokrácia oktatásához

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Civitas Egyesület
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 129 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-206-349-X
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A polgári ismeretek és készségek olyan magatartásformák, viselkedésminták tudatos használatát és képviseletét jelentik, amelyek lehetővé teszik az egyének hatékony életvitelét a modern demokratikus... Tovább

Előszó

A polgári ismeretek és készségek olyan magatartásformák, viselkedésminták tudatos használatát és képviseletét jelentik, amelyek lehetővé teszik az egyének hatékony életvitelét a modern demokratikus társadalomban. E készségek kifejlesztésében, alakításában jelentős szerepe, felelőssége van a társadalom szocializációs „intézményeinek": a családnak, az iskolának, az állami, társadalmi intézményeknek, szervezeteknek, az egyének mikro - és makro-környezetének.
A magyarországi CIVITAS Egyesület 1994-ben jött létre a polgári ismeretek, magatartásminták és készségek fejlesztése és terjesztése céljából. Az Egyesület eddigi tevékenységének középpontjában mindezek köz- és felsőoktatási integrációja állt. Ez egyrészt jelentette a polgári készségfejlesztés tanárképzési rendszerének kiépítését mind graduális, mind posztgraduális szinten, a gyakorló tanárok együttműködési hálózatának kifejlesztését a tanárok módszertani kultúrájának folyamatos fejlesztése, frissítése érdekében, másrészt olyan időszakos, egész országra kiterjedő tanulmányi versenyek indítását, amelyek a közoktatás különböző szintjein tanulók számára jelentenek lehetőséget állampolgári ismereteik és készségeik kipróbálására, fejlesztésére.
Jelen kiadvány célja összefoglalni az Egyesület eddigi tevékenysége, eredményei alapján a polgári ismeret- és készségfejlesztés elméleti, módszertani és gyakorlati tapasztalatait.
Az itt ismertetett pedagógiai alapvetések, célok, követelmények a javasolt módszerek, gyakorlatok a polgári készségfejlesztés feladatát felvállaló pedagógusok munkáját általános jelleggel segítik - pedagógiai tudatosságuk megalapozásában, erősítésében, módszertani kultúrájuk fejlesztésében. Mindez azt jelenti, hogy jelen munka a polgári készségfejlesztéssel kapcsolatos általános pedagógiai attitűdhöz,, a nevelő komplex tevékenységéhez szolgáltat szakmai tapasztalatokat és nem korlátozódik annak egy meghatározott területéhez, pl. felsőoktatás, közoktatás, tanórai vagy tanórán kívüli keret, társadalmi ismeretek stb. Ugyanakkor feltehető, hogy e tartalmak általános érvénye következtében az itt ismertetettek megfelelő hatékonysággal alkalmazhatók a polgári készségfejlesztés minden szintjén, a különböző témák oktatása során, formális és nem-formális keretek között egyaránt.
A kiadvány két részből tevődik össze: az első rész a Civitas Egyesület eddigi szakmai fejlesztő munkájára alapozva a polgári ismeretek oktatásának általános, elvi keretét foglalja össze, illetve számos módszertani ajánlást tartalmaz. Vissza

Tartalom

Előszó 7
ELSŐ RÉSZ: A POLGÁRI ISMERET- ÉS KÉSZSÉGFEJLESZTÉS PEDAGÓGIAI ÉS MÓDSZERTANI ALAPJAI
I. A POLGÁRI ISMERETEK ÉS KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSÉNEK ELMÉLETI ALAPJAI 11
1. A követelményekről 11
2. A polgári tudás területei 12
3. A polgári magatartás és készségek 16
II. A POLGÁRI KÉSZSÉGFEJLESZTÉS PEDAGÓGIAI ALAPJAI 21
í. A készségfejlesztés szintjei 21
2. A polgári ismeretek és készségek fejlesztésének irányait és módját meghatározó tantervi követelmények 22
3. A polgári készségfejlesztés hatékonyságát meghatározó kulcsfogalmak értelmezése 24
III. A POLGÁRI KÉSZSÉGFEJLESZTÉS TANTÁRGYI FORMÁJÁNAK MÓDSZERTANA 27
1. A képzés módszertana 27
2. Az interaktív tanulás 27
3. A tantárgyi módszertan specialitásai 28
4. A tanulók munkájának ellenőrzése, értékelése 30
5. A tanári szerep 31
IV. OKTATÁSI STRATÉGIÁK: KERETEK, MÓDSZEREK, GYAKORLATOK 33
1. Kommunikációs készségfejlesztés 33
2. Kommunikációs gyakorlatok célja és a készségfejlesztés iránya 34
3. A kommunikáció keretei: kommunikáció párban és csoportban 35
4. A polgári készségfejlesztéshez ajánlott kommunikációs formák 36
V. STRUKTURÁLT GYAKORLATOK 48
1. Gyakorlatok 48
2. A fenti módszerek előnyei 50
3. Az alkalmazás feltételei 50
VI. AZ OSZTÁLYMUNKA KERETEI 52
11 A diákok önállóan végzett feladatai 52
2. Páros és/vagy kiscsoportos munka 54
VII. DÖNTÉSTECHNIKÁK 66
Bevezető 73
1. A „Polgári kezdeményezések" programja (Simonné Adamusz Katalin) 74
2. A „Polgári kezdeményezések" programja (Honfi Anita) 84
3. A Polgári ismeretek oktatásának új módszerei (Edényi László) 95
4. A demokrácia oktatása egy új generációnak (Szántó Mariann) 108
5. Portfolió készítés helyi problémák megoldásához (Halász Imréné) 122
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Kézikönyv a demokrácia oktatásához Kézikönyv a demokrácia oktatásához

A borító enyhén kopott.

Állapot:
980 Ft
680 ,-Ft 30
6 pont kapható
Kosárba
Állapotfotók
Kézikönyv a demokrácia oktatásához
Állapot:
980 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba
konyv