A kosaram
0
80%-ig
még
5 db

Reklámvonal '98

Írások, elemzések, interjúk a magyar reklámkommunikáció világából

Szerző

Kiadó: Kreutz Studio Kommunikációs Szolgáltató Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Képzeljék magukat 1880-ba, amint ülnek a kávéház meghitt melegében, kinn hull a hó, s tekintetük a szembenálló hirdetőoszlopra téved. Pesten ugyanis ezidőtájt állították fel az első ilyen oszlopot,... Tovább

Előszó

Képzeljék magukat 1880-ba, amint ülnek a kávéház meghitt melegében, kinn hull a hó, s tekintetük a szembenálló hirdetőoszlopra téved. Pesten ugyanis ezidőtájt állították fel az első ilyen oszlopot, útjára indítva hazánkban is a reklámot, mint olyat. A magyarországi reklámnak története során voltak kifejezett aranykorszakai, például az ötvenes években. Mert a reklám - ahogy azt ebből a kötetből is látni fogják -, szándékaiban, hangulatában, stílusában, általában egész megjelenésében, korának pontos lenyomata. Szívszorító élmény, amikor egymás mellé tesszük mondjuk a hosszas évek reklámjait és a harmincas évek végi, negyvenes évek eleji reklámokat. Míg az előbbiek őszintén és meggyőződéssel teszik a dolgukat: el akarnak adni és semmi több, az utóbbiak már mindenfele prekoncepció és ideológia tolakodó jelenlétét mutatják.
A Reklámvonal '98 a magyar reklám történetét és sajátos jegyeit szeretné megfogalmazni egy olyan korban, amikor a nemzetközi nagy ügynökségek jelenléte komolyan próbára teszi a magyar reklámszakmát. Ahogy azt látni fogják, még a legjobb kreatív szakemberek között sincs egyetértés arról, van-e egyáltalán olyan, hogy magyar reklám? Mert ha van a kultúrának olyan területe, amelyik internacionális, akkor ez az. Miközben mélyen meghatározott a magyar történelem, a magyar gondolkodás, a közösen megélt élmények által. Ezért van az, hogy kedves ismerősként fogadjuk a csak nekünk és a mi nyelvünkön fogalmazott reklámüzeneteket, miközben kicsit szégyeljük sutaságukat, esetleges pongyolaságaikat. De a multik profi fogpaszta-mosolyától, a kétgyermekes családmodellt szférikus magasságokba emelő leveskocka-reklámjaitól sem vagyunk boldogok. Nekünk valószínűleg semmi sem jó, de ennek okát ne a reklámokban keressék. A reklámok szeretnék elhitetni, hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó, tessék vásárolni.
A reklámok tehát teszik a dolgukat. A humorosok is, az agresszívek is, az erotikusak is. Meg a politikai, az etikátlan és a buta is. (Ezekről mind szó lesz a kötetben). Mi pedig megpróbálhatjuk magunkat kivonni a hatásuk alul. Nem fog sikerülni. Vissza

Tartalom

Van-e olyan, hogy magyar reklám?10
História: Pete Tóth Csilla: A Tordasi Mintafalutól a Szenzációs Négyesig12
Minden szinten szinte minden14
Szabó Dániel: Reklám a századfordulón16
Macskássy Katalin: Csillag Annától a Váncza sütőporig22
Romoda Klári: Reklámra magyar!32
Dr. Csordás Tamás: A Volkswagen és a víziló40
Ne bántsátok a sznobokat!46
Reklám és politika: Macskássy Katalin: Légy résen, avagy egy veszélyes műfaj52
A szappan és a politikus56
Reklám és humor: Réz András: Csak ha nevetek58
Reklám és agresszió: Siklaki István: A levágott női fej, avagy kapd be60
Michelberger Miklós: Ami sok az sokk66
Reklám és szex: Torday Gábor: Éva kosztümben a vágy villamosán74
Reklám és etika: Kardos Lea: Közízlés, közerkölcs és szakmai tisztesség napjaink reklámjaiban80
Szántó Péter: Tiltott gyümölcs, édes méz...90
Pete Tóth Csilla: Tilos reklám94
Mikusi Csaba: Kalóriaszegény és környezetbarát96
Reklám és kreativitás: Ezeket a reklámokat máshol nem mernék megvenni100
Reklám és grafika: Somogyi Krisztina: alkalmazkodó grafika106
Az arculattervezés mostohagyermeke116
Havasi Raymond: Szállunk rendelkezésére118
Reklám és web: Dr. Csordás Tamás: Reklám a számítógép képernyőjén122
Sarkadi Edit: Webmarketing - vagy marketing az interneten126
Pénz és kultúra: "belső hírverés", azaz a cégen belüli reklám132
Kakaókoncertekkel a gyerekekért134
Muzsnay Tünde: Az Erasmus-sztori136
Randevúzzon Budapesttel138
Nem pusztán kiszolgálója a reklámszakmának142
Kiss István: Mi is az a Franchise és hogyan működik?144
Franchise a fotószolgálatban146
Lógj ki a sokból148
Trunkó Barnabás: A biztosítók reklámja154
Céglista159
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv