1.034.741

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Megközelítések...

Tanári kézikönyv a holokauszt témakörének feldolgozásához

Szerző
Szerkesztő
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 138 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 21 cm
ISBN: 963-218-604-4

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A holokauszttal, annak tanulságaival, következményeivel foglalkozni erkölcsi-pedagógiai értelemben az iskolák, pedagógusok és diákok elmélyülést igénylő feladata. Erre kollégáinknak (főként az... Tovább

Előszó

A holokauszttal, annak tanulságaival, következményeivel foglalkozni erkölcsi-pedagógiai értelemben az iskolák, pedagógusok és diákok elmélyülést igénylő feladata. Erre kollégáinknak (főként az iskolák különböző pedagógiai programja, a tanárok eltérő felkészültsége, képzettsége, illetve a témára fordítható idő különbözősége miatt) eltérő módon és mértékben van lehetőségük. Ez az oktatási csomag abban szeretné segíteni a pedagógusokat, hogy ezt a feladatot magas szakmai színvonalon valósíthassák meg; az ismeretek bővítésén túl - morális tartalmat is közvetítve - gondolkodásra ösztönözzék diákjaikat." Vissza

Tartalom

Bevezető7
Előszó7
Javaslatok a holokauszt oktatási csomag használatához7
A Task Force Oktatási Munkacsoportjának ajánlásai a holokauszt oktatásához10
Miért tanítsunk a holokausztról?10
Mit tanítsunk a holokausztról?11
Hogyan tanítsunk a holokausztról?13
Illy Luca: Vizuális történelem a tanórán - A Holocaust szemei című dokumentumfilm segítségével26
Az óra célja, szükséges eszközei26
1. feladatlap - Címszavak29
2. feladatlap - Egy szó30
3. feladatlap - Gondolatok, idézetek32
Beró László: Szász János A Holocaust szemei című filmje33
A film feldolgozásának javasolt egységei33
Beró László: A Film és a Tankönyv közös feldolgozása35
Bevezető35
Tantervi célok a tankönyv feldolgozásához35
Célok és feladatok35
Fejlesztési követelmények36
A bevezető óra menetének ismertetése36
A feldolgozásra kerülő témakörök37
Tantervi javaslat Hosszú Gyula utak a holokauszthoz, történetek a holokausztról című könyvének feldolgozására38
1. témakör: Az ókori antiszemitizmustól a modern antiszemitizmusig38
2. témakör: Asszimiláció és antiszemitizmus az Osztrák-Magyar Monarchiában.
A zsidóság Magyarországon és Kelet-Európában39
3. témakör: A nmezetiszocializmus hatalomra jutása Németországban40
4. témakör: A náci zsidóüldözés41
5. témakör: A magyar zsidóság sorsa a német megszállásig42
6. témakör: A magyar zsidóság sorsa a német megszállás után42
Kovács Mónika: Témakörök és feldolgozási javaslatok a holokauszt oktatásához44
A holokauszt az emberi jogok kontextusában44
Az órák leírása44
A holokauszt fogalma44
Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata45
A Holocaust szemei című film megtekintése45
Az emberi jogok védelme: a világ a holokauszt után46
Szemelvények és feladatlapok48
A holokauszt szóról48
Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata49
A népirtás bűntettének megelőzése és megbüntetése tárgyában
1948. év december 9. napján kelt nemzetközi egyezmény53
Raphael Lemkin55
II. Zsidó történelem, hagyomány és identitás56
Az órák leírása56
Kultúra és tradíció56
Zsidó diaszpóra Európában az emancipáció koráig57
A társadalmi távolság csökkenése zsidók és nem-zsidók között a XIX. században59
Szemelvények és feladatlapok61
Zsidó hagyomány61
Száraz Miklós György: A stetl62
A tolerancia fokozatai (Tanulói példány)65
A tolerancia fokozatai (Tanári példány)66
Zsidókra vonatkozó korlátozások Nyugat-Európában a középkorban67
Az emancipáció Zsidó és nem zsidó ellenzőinek és támogatóinak érvei68
Társadalmi távolságok70
A társadalmi távolság csökkenése zsidók és nem-zsidók között a XIX. században71
Háttérolvasmányok73
Kultúra, kultúrák73
Az európai zsidó diaszpórakialakulása74
Felvilágosodás, tolerancia és emancipáció76
Asszimilációs készség; a magyarországi asszimilációs folyamat78
III. Antiszemitizmus79
Az órák leírása79
Saját élmények a diszkriminációval kapcsolatban79
Az antiszemitizmus80
Szemelvények és feladatlapok82
Az előítélettől a cselekvésig82
Zsidók és nem-zsidók az ókorban: pogány antijudaizmus83
Zsidók és nem-zsidók a középkorban84
Modern politikia antiszemitizmus85
Népirtó antiszemitizmus87
Az antiszemitizmus pszichológiai gyökerei88
A zsidógyűlölet kifejeződései és funkciói a különböző korokban (Munkalapok és táblázat)90
Olvasmányok az antiszemita előítéletek elemzéséhez Hosszú Gyula Utak a holokauszthoz, történetek a holokausztról című könyvéből95
Háttérolvasmány96
Az antiszemitizmus definíciója96
A népirtás állomásai és a holokauszt társadalma98
Az órák leírása100
Szemelvények és feladatlapok100
A népirtás állomásai: a csoportok feladatai100
A holokauszt társadalma: a modell103
Az erőszakos tettekkel szembeni erkölcsi gátlások eltűnése104
Engedelmesség a felelősség kérdése106
A gonoszság társadalmi jellege108
Konformitás és a pluralizmus téves becslése109
Elkövetők, be nem avatkozók és sodródók, embermentők110
Háttérolvasmány112
A holokauszt társadalma112
Beró László: Strukturált gyakorlatok113
Bevezető113
Gyakorlat-tár115
Ismerkedési gyakorlatok116
Bemelegítő gyakorlatok117
Interaktív gyakorlatok122
Bizalom-gyakorlatok126
Csoport-gyakorlatok128
Záró gyakorlatok132
Ajánlott weboldalak135
Kérdőív141
A holokauszt társadalma: a modell143
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv