| Előszó | 5 |
| Köszönetnyilvánítás | 12 |
| Szerkesztői megjegyzés | 12 |
| Az új tánc születése (1890-1930) | 13 |
| A mozdulat és a ritmus | 14 |
| Francois Delsarte | 14 |
| Emile Jaques-Dalcroze | 16 |
| Az amerikai szabad tánc első nemzedéke | 17 |
| Loie Fuller | 18 |
| Maud Allan | 20 |
| Isadora Duncan | 22 |
| Ruth St. Denis és Ted Shawn | 26 |
| Az európai új tánc első nemzedéke | 31 |
| A Wiesenthal-testvérek | 31 |
| Hellerau folytatása: a Laxenburgi iskola | 32 |
| Kolóniák és utópiák: Raymond Duncan, Lábán Asconában és a Bauhaus | 33 |
| A pódium tánc nagy egyéniségei: Valeska Gert és Niddy Impekoven | 37 |
| A balettművészet megújulása (1900-1930) | 41 |
| Két évtized reformjai: az Orosz Balett | 41 |
| Mihail Fokin | 43 |
| Vaclav Nizsinszkij | 47 |
| Leonide Massine | 50 |
| Bronislava Nijinska | 54 |
| George Balanchine | 55 |
| Az Orosz Balett riválisai | 57 |
| A Svéd Balett | 57 |
| Anna Pavlova együttese | 61 |
| Az orosz-szovjet avantgárd | 63 |
| Szentpétervár - Leningrád: Fjodor Lopuhov | 63 |
| Moszkva: Kaszjan Golejzovszkij | 73 |
| A vörös pipacs | 78 |
| A balett alternatívája: a modern tánc (1920-1950) | 81 |
| A modern tánc amerikai megalapozói | 82 |
| Martha Graham | 82 |
| Doris Humphrey | 86 |
| José Limón | 89 |
| A modern tánc európai megalapozói | 90 |
| Lábán Rudolf | 90 |
| Mary Wigman | 95 |
| Kurt Jooss | 99 |
| A modern tánc magyarországi megalapozói | 103 |
| Madzsar Alice | 103 |
| Dienes Valéria | 106 |
| Szentpál Olga | 108 |
| A nemzeti balettközpontok kiépülése (1930-1960) | 115 |
| Folytatás és újítás: Massine és Nijinska | 115 |
| Az angol balettélet | 118 |
| Ninette de Valois útja a Királyi Balettig | 119 |
| Frederick Ashton | 121 |
| Marie Rambert és együttese | 125 |
| Antony Tudor | 126 |
| Az Egyesült Államok balettélete | 129 |
| Lincoln Kirstein és Balanchine együttesei | 136 |
| Lucia Chase együttese, a Balett Színház | 136 |
| Eugenie Loring és Agnes de Mille | 136 |
| Antony Tudor | 138 |
| Jerome Robbins | 139 |
| A francia balettélet | 142 |
| Serge Lifar az Opera élén | 143 |
| Fiatalok az Opera falain kívül: Janine Charrat, Roland Petit és Maurice Béjart | 145 |
| A Szovjetunió balettélete | 150 |
| A dramobalett évtizedei: Vaszilij Vajnonen, Rosztyiszlav Zaharov és Leonyid Lavrovszkij | 150 |
| Kortárs témák és a klasszikusok revíziója | 157 |
| Agrippina Vaganova | 160 |
| Külön utakon: Leonyid Jakobszon | 161 |
| A magyar balettélet | 166 |
| Jan Cieplinski | 168 |
| Milloss Aurél | 171 |
| Harangozó Gyula | 172 |
| A csodálatos mandarin | 174 |
| Milloss, Cieplinski és Harangozó | 176 |
| A repertoár és a képzés átalakítása | 179 |
| Néptáncok a színpadon (1930-1960) | 185 |
| Az afroamerikai tánc az Egyesült Államokban | 185 |
| Lester Horton | 185 |
| Katherine Dunham és Pearl Primus | 186 |
| Néptánc és színpad a Szovjetunióban: Igor Mojszejev | 188 |
| Néptáncmozgalom és -művészet Magyarországon | 191 |
| A Gyöngyösbokréta és a Csupajáték | 191 |
| A Honvéd Művészegyüttes | 196 |
| Az Állami Népi Együttes | 196 |
| A SZOT és a Budapest Táncegyüttes | 199 |
| A tánc újragondolása (1950-1970) | 203 |
| A kevert média úttörője: Alwin Nikolais | 204 |
| A tánc újraértelmezője: Merce Cunningham | 206 |
| Mi a tánc? És mi nem? | 211 |
| A Judson Táncszínház: Steve Paxton, Yvonne Rainer és Trisha Brown | 211 |
| Minimalizmus és repetíció: Laura Dean és Lucinda Childs | 211 |
| A Grand Union | 218 |
| Táncnyelvek keveredése és összeolvadása (1960-1980) | 221 |
| A Holland Nemzeti Balett és a Holland Táncszínház | 223 |
| John Butler és Glen Tetley | 225 |
| Hans van Manen | 227 |
| Jiri Kylián | 230 |
| A Londoni Kortárs Táncszínház: Robert Cohan | 234 |
| A Rambert Balett | 235 |
| Christopher Bruce | 236 |
| Imre Zoltán | 238 |
| Robert North | 239 |
| Richard Alston | 240 |
| Maurice Béjart táncszínháza | 241 |
| A neoklasszicizmus és a jazz között: Jerome Robbins | 249 |
| Az afroamerikai táncok új hulláma: a jazz | 251 |
| Kelet-európai új hullámok | 253 |
| Jurij Grigorovics és Oleg Vinogradov | 254 |
| A Prágai Kamara Balett és a Poznani Lengyel Táncszínház | 257 |
| A Szegedi, a Pécsi és a Győri Balett | 259 |
| Imre Zoltán | 260 |
| Eck Imre | 261 |
| Markó Iván | 264 |
| A "magyar iskola" | 265 |
| Tímár Sándor | 266 |
| Kricskovics Antal | 268 |
| Novák Ferenc és Foltin Jolán | 269 |
| Szigeti Károly és Györgyfalvay Katalin | 270 |
| A narratív balettek utolsó korszaka (1960-1980) | 285 |
| John Cranko | 277 |
| Kenneth MacMillan | 279 |
| John Neumeier | 279 |
| Seregi László | 280 |
| És a táncosok... | 282 |
| A posztmodern tánc évtizedei (1970-2000) | 285 |
| Testek párbeszéde: a kontakt improvizáció | 286 |
| Fizikalitás és teatralitás: a Pilobolus és a Momix | 288 |
| A neoavantgárd és a mainstream között: Twyla Tharp | 290 |
| A kanadai új tánc: Edouard Lock és Marie Chouinard | 295 |
| A német táncszínház: Reinhild Hoffmann, Susanne Linke, Horváth Krisztina és Pina Bausch | 299 |
| A japán butoh: a Sankai Juku és Ohno Kazuo | 307 |
| Az angol fizikai színház: a DV8 | 310 |
| A balettmúlt átírása: Mats Ek és Matthew Bourne | 312 |
| A francia új tánc | 315 |
| Megújulás az Operán belül: Carolyn Carlson és Jacques Garnier | 315 |
| A Bagnolet nemzedék: Bagouet, Larrieu, Découflé, Gallotta, Marin, Preljocaj | 317 |
| Nagy József | 323 |
| A holland és belga új tánc: Krisztina de Chatel és Anne Teresa de Keersmaeker | 325 |
| A magyarországi új tánc | 330 |
| Goda Gábor | 332 |
| Berger Gyula | 333 |
| Angelus Iván | 334 |
| Bozsik Yvette | 335 |
| Kovács Gerzson Péter | 339 |
| A Szegedi Kortárs Balett | 340 |
| A balett újraértelmezése: William Forsythe | 341 |
| Rövidítések jegyzéke | 347 |
| Válogatott irodalom | 349 |
| Névmutató | 359 |