A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A rendszeres iskolai történelemtanítás és a történelemmetodika kezdetei Magyarországon

1650-1848

Szerző
Szerkesztő
Lektor
,
Kiadó:
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 140 oldal
Sorozatcím: A történelemtanítás módszertanának forrásai
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Megjelent 300 példányban.
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Ezzel a füzettel egy sorozat első termékét indítjuk útjára. Úgy gondoljuk: minden történelemtanárnak szüksége van egyfajta tantárgyi történelmi tudatra - arra, hogy magáévá tegye a tanárgenerációk... Tovább

Előszó

Ezzel a füzettel egy sorozat első termékét indítjuk útjára. Úgy gondoljuk: minden történelemtanárnak szüksége van egyfajta tantárgyi történelmi tudatra - arra, hogy magáévá tegye a tanárgenerációk hosszú sorának a történelemmetodikában akkumulálódott szakmai tapasztalatait, a történelemtanári társadalomnak - a tantárgyi fejlődés több évszázados fejlődésében létrejött - kollektív szakértelmét. A szakmai múlt ismerete segíti a tanárt abban, hogy igazi, önálló szakemberré váljék. A múltból a jó szakember elkerülhetetlenül sok mindent folytatni, alkalmazni fog; mást továbbfejleszteni, megint mást: megtagadni. Csakhogy a tudatos továbbvitel, az alkotó tagadás és fejlesztés egyaránt biztos ismereteket kíván. S az ismeretek legmegbízhatóbb alapjai az eredeti források. Esetünkben a történelemtanítás módszertanának forrásai. Ezek közül próbáltuk és próbáljuk a legfontosabbakat kiválasztani és a következő években e sorozatban közreadni. Hitünk szerint a módszertani források nemcsak a leendő történelemtanárok képzésében, hanem a már működő kollegák ismereteinek bővítésében is fontos szerepet játszhat. Vissza

Tartalom

A rendszeres iskolai történelemtanítás és a történelemmetodika kezdetei Magyarországon 5
Szemelvények:
1. Comenius a történelem tanulásáról
/A tantárgy megjelenése a tantervekben/ 33
2. A "Négy monarchia"
/Az első széles körben használt történelemtankönyv/ 36
3. Az 1735-ös jezsuita Instructio
/Az első "központi" történelemtanterv/ 45
4. A "Rüdimenta Historica"
/Az első "központi" történelemtankönyv/ 64
5. A két Ratio Educationis
/Az első állami történelemtantervek/ 70
6. Bolla Márton és Budai Ézsaiás a történelemtanításról
/Az első magyar nyelvű egyetemes történelem tankönyvek szerzői a tananyagválogatás elveiről/ 87
7. Nevezetességek a világköztörténet tudományából
/A művelődéstörténet térhódítása/ 98
0. Horváth Mihály kis magyar történetéből
/A reformkor tanítási stílusa/ 102
9. A Hármas Kis Tükör
/Történelemtanítás a népiskolákban/ 105
Szilasy János: A nevelés tudománya
/Az első magyar neveléselmélet a történelemtanítás módszeréről/ 108
Az 1801-es módszertani utasítás és Bocsor István "Neveléstan"-a
/Református metodika és neveléselmélet/ 113
Nieineyer Ágoston Hermann a történelem tanításáról
/Az első magyar nyelvű történelem "részmetodika"/...127
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv