1.035.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Indóház Extra 2007. tavasz

Negyedévente megjelenő vasúti magazin

Szerző
Szerkesztő

Kiadó: Indóház Közlekedési Lap- és Könyvkiadói Bt.
Kiadás helye:
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 64 oldal
Sorozatcím: Indóház Extra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 28 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Színes és fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
Tisztelet az elődöknek
Miután a háborús pusztítások újjáépítése befejeződött, és hazánk gazdasági helyzete is már lehetővé tette, a Magyar Államvasutak az ötvenes évek második felében... Tovább

Előszó

Részlet:
Tisztelet az elődöknek
Miután a háborús pusztítások újjáépítése befejeződött, és hazánk gazdasági helyzete is már lehetővé tette, a Magyar Államvasutak az ötvenes évek második felében megkezdte a vontató és vontatott járműállag korszerűsítését. A beszerzések időszaka évtizedeket ölel fel; évről évre újabb és újabb típusok jelentek meg. A MÁVAG Mozdony- és Gépgyárban az utolsó gőzmozdonyok mellett különböző dízelmozdonyok, továbbá a Budapest-Miskolc vonal villamosításával párhuzamosan villamos mozdonyok is készültek. A győri Wilhelm Pieck Vagon- és Gépgyárból a különféle személy- és teherkocsikkal együtt kis teljesítményű dízelmozdonyok kerültek ki. A Dunakeszi Vagongyárban, illetve a MÁV Dunakeszi járműjavítóban - a járműjavítási feladatok ellátása mellett - egyre több személykocsit is gyártottak. A Ganz Vagon- és Gépgyár vontató dízel motorkocsik gyártásával vett részt a MÁV-járműállag korszerűsítésében.
A két nagyüzem egyesítésével 959. január 1-jén Ganz-MÁVAG Mozdony-, Vagon- és Gépgyár néven új gyáróriás jött létre. A MÁV járműállag-fejlesztési tevékenység egyik alapbázisának számító üzemben további vontató motorkocsik és dízelmozdony-sorozatok mellett egyre több villamos mozdony i készült. A győri gyár Wilhelm Pieck Járműipari Művek, majd Rába Magyar Vagon- és Gépgyár néven folytatta tevékenységét. A nagyüzemben ekkor dízel motorkocsikat is gyártottak. Vissza

Tartalom


ELŐDÖK
2 Camot és Hargita
KÜLFÖLDÖN
4 Csak hírmondójuk maradt
BELFÖLDÖN
8 Aki ABB-t mond, mondjon BB-t is
ÚTKERESÉS
20 Papagáj a síneken
HÉTKÖZNAPOK
24 A szerelőcsarnoktól a lángvágóig
BALESETEK
44 A színházi gyors halottjai
SPECIÁL
48 Szovjet módi: Bbmot-tal vadászatra
RENESZÁNSZ
56 Zászlót bont a nosztalgiaflotta
KITÉRŐ
62 Források

Szécsey István

Szécsey István műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szécsey István könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv