1.035.111

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Iskolakultúra 2007. március

Pedagógusok szakmai-tudományos folyóirata - XVII. évfolyam 3. szám

Szerző

Kiadó: Pannon Egyetem
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 156 oldal
Sorozatcím: Iskolakultúra
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. Angol nyelvű tartalomjegyzéket tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Jacques Derrida: Mit jelent a szó "tanítani"
Mintha a munka vége és célja [fin] a világ kezdeténél lett volna. Igen "mintha", azt mondom "mintha..." Ugyanakkor javaslatom szerint a munka történelmén való gondolkodás kétségtelenül a "mint"-en, a "mint olyan"-on, a "minthá"-n és talán a virtuális politikáján való elmélkedés. Nem virtuális politika, hanem a virtuális politikája, a mondializáció kibernetikus terében vagy kibernetikus világában. Az egyetemi munka helyét és természetét érintő mutációk egyike a kommunikáció, a vita, a publikáció, az archiválás terének bizonyos delokalizáló virtualizálása.

Boros János: Mi az etika?
A huszadik század utolsó évtizedeiben különös élénkséggel vitatkoztak etikai kérdésekről, és úgy tűnik, a viták nem csak hogy nem jutottak nyugvópontra, de napjainkban is újabb és újabb témák kerülnek terítékre. Ráadásul az etikai viták áttörték a nagy nyugati egyetemek szemináriumainak elefántcsont-falait, és a filozófusok mellett természettudósok,... Tovább

Fülszöveg

Jacques Derrida: Mit jelent a szó "tanítani"
Mintha a munka vége és célja [fin] a világ kezdeténél lett volna. Igen "mintha", azt mondom "mintha..." Ugyanakkor javaslatom szerint a munka történelmén való gondolkodás kétségtelenül a "mint"-en, a "mint olyan"-on, a "minthá"-n és talán a virtuális politikáján való elmélkedés. Nem virtuális politika, hanem a virtuális politikája, a mondializáció kibernetikus terében vagy kibernetikus világában. Az egyetemi munka helyét és természetét érintő mutációk egyike a kommunikáció, a vita, a publikáció, az archiválás terének bizonyos delokalizáló virtualizálása.

Boros János: Mi az etika?
A huszadik század utolsó évtizedeiben különös élénkséggel vitatkoztak etikai kérdésekről, és úgy tűnik, a viták nem csak hogy nem jutottak nyugvópontra, de napjainkban is újabb és újabb témák kerülnek terítékre. Ráadásul az etikai viták áttörték a nagy nyugati egyetemek szemináriumainak elefántcsont-falait, és a filozófusok mellett természettudósok, közgazdászok, orvosok, biológusok, politikusok is késztetést éreznek, hogy szélesebb körben megvitassák, mely cselekvés helyes, mely helytelen, meddig szabad elmenni bizonyos cselekvésfajtákkal, és hol kell kijelölni.

Richard Rorty: Csapdában Kant és Dewey között
A filozófia tanárainak mostanában egyre nehezebb elmagyarázni egyetemi kollégáiknak és a társadalomnak, mit is tesznek azért, hogy megkeressék betevő falatjukat. Minél specializáltabbá és professzionalizáltabbá válik a diszciplína, az egyetemi élet többi része vagy a nagyközönség annál kevésbé vesz róla tudomást. Ma már az a veszély fenyeget, hogy egyáltalán nem is veszik észre, hogy a klasszika filológiához hasonlóan egyszerűen bájos túlélőnek tartják.

Heller Ágnes: A rosszak, a rossz, a gyökeres rossz és a démoni
Mivel magunk mögött hagytuk a metafizikai gondolkodást, a jót vagy rosszat nem kívánjuk szubsztanciaként vagy annak hiányaként felfogni. Ehelyett inkább megpróbáljuk annak a vasútvonalnak a legfőbb állomásait végigjárni, amely az abszolút jótól a gyökeres rosszig halad.

Maróth Miklós: Erkölcsfilozófia az iszlámban
Az iszlám a Földközi-tenger medencéjében született három világvallás egyike. E világvallások alapvető jellemzője minden más vallással szemben az, hogy saját tanításukat isteni kinyilatkoztatásból vezetik le, így minden egyes tételüket hívőik szemében a teremtő Isten tekintélye szentesíti. Ez a körülmény a háromból két vallás, a judaizmus és az iszlám esetében többé-kevésbé el is dönti mindjárt az erkölcstannak mint filozófiai diszciplínának a helyét. Vissza

Tartalom

Tanulmány
Jacques Derrida: Mit jelent a „tanítani"szó? 3
Orbán Jolán: Esélyt a humántudományoknak - Derrida tanári hitvallása 17
A jó élet lehetősége 23
Boros János: Mi az etika? 1. rész. 25
Wilhelm Vossenkuhl: A jó lehetősége 37
Hilary Putnam: Filozófia és élet 51
Richard Rorty: Csapdában Kant és Dewey között 62
Peter Singer: Éhség, bőség, és moralitás 73
Michael Walzer: Morális minimalizmus 84
Heller Ágnes: A rosszak, a rossz, a gyökeres rossz és a démoni 94
Otfried Höffe: A haszontalan hasznáról 104
Szolcsányi Tibor: Racionalitás és etika 115
Borcsiczky Edit: „Filozófia mint problémamegoldás" és „a gyakorlat elsőbbsége" 124
Maróth Miklós: Erkölcsfilozófia az iszlámban 134
Szécsi Gábor: Etika és politikai kommunikáció 142
Szemle
Keserű József: Műveltség és nevelés 149
Kritika
Vajda Barnabás: A történelemoktatás elméleti dilemmái. Kratochvil, Viliam (2004): Modely na rozvijanie kompetencii ziakov 154
Csölle Anita: Nyelvtanulási motiváció Magyarországon. Dörnyei Zoltán - Csizér Kata - Németh Nóra (2006): Motivation, Language Attitudes and Globalisation. A Hungarian perspective 154
Contents 156
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem
konyv