707.996

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
4000 Ft
a kedvezményes
házhoz szállításig

Logisztika-menedzsment

Szerző
Lektor
Kossuth Kiadó (Budapest) ,
Ragasztott papírkötés , 474 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 25 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-09-8897-1
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrált.

Fülszöveg

A logisztika mint sikertényező egyre nagyobb szerepet kap a vállalatok tevékenységében. A logisztikai szolgáltatások meghatározóvá váltak az eladásban: most már lényegében nem a termék maga, hanem sokkal inkább a kapcsolódó szolgáltatások határozzák meg annak piaci eladhatóságát. A jövőben a logisztikai optimalizálásnak a termék teljes életútjára kell vonatkoznia: az ellátásilánc-menedzsment (SCM) ezért már túllép a vállalati logisztikai rendszerek, illetve a stratégiai partnerkapcsolatok.
A könyv a legújabb felfogás szerint mutatja be a korszerű logisztika mint interdiszciplináris tudományág alapjait; főként mikrologisztikai problémákkal foglalkozik, de makrologisztikai kérdéseket is érint. A reálfolyamatok tárgyalásától, azaz a konkrét áruáramlási rendszerektől kiindulva eljut az ellátási lánc szemléletmódjának részletes elemzéséig. Szól mind azoknak a közgazdász, gazdálkodási, illetve műszaki szakirányos egyetemi-főiskolai hallgatóknak, akik csak egy-két félévig hallgatnak... Tovább

Tartalom

Előszó 21
Előszó a harmadik kiadáshoz 22
Előszó a negyedik, átdolgozott, bővített kiadáshoz 23
1. fejezet A logisztika-menedzsment alapjai 25
1.1 A logisztika a vállalati gazdálkodás rendszerében 25
1.2 A logisztikai és a marketingfunkciók kölcsönhatásai 37
1.3 A teljesköltség-koncepció 40
2. fejezet. A logisztikai vevőkiszolgálás 55
2.1 A logisztikai termék és annak jellemzői 55
2.2 Vevőkiszolgálás, vevőkiszolgálási szintek meghatározása 60
2.3 Vevőkiszolgálási teljesítménymutatók 74
2.4 A rendelésfeldolgozás menedzsmentje 79
3. fejezet. A beszerzés menedzsmentje 85
3.1 A beszerzés (ellátás) feladatai 85
3.2 A beszállítói menedzsment 90
3.3 A beszerzés a vállalati célok szolgálatában 100
3.4 Az ellátás korszerű megoldásai 103
4. Az áruszállítás menedzsmentje 117
4.1 Az áruszállítási rendszerek áttekintése 117
4.2 A hagyományos (konvencionális) áruszállítási rendszerek 125
4.3 A kombinált áruszállítási rendszerek 139
4.4 Egységrakományok az áruszállításban, a csomagolás szerepe és jelentősége 153
4.5 Az áruszállítás szervezésének általános tennivalói 166
4.6 A fuvarozás és a szállítmányozás általános szabályozása 179
5. A készletezés-raktározás menedzsmentje 193
5.1 A készletezés általános kérdései 193
5.2 A készletezési mechanizmusok, a készletezési modellek 197
5.3 A készletek tárolása, a raktározás 214
5.4 Az általános (konvencionális) darabáru-raktározás technikai rendszerei 224
5.5 A darabáruraktárak fizikai működési folyamata,
a rendszerösszetevők megválasztása 241
5.6 A tárolóterületek elrendezése, áruelhelyezési stratégiák 245
5.7 Komissiózási rendszerek és stratégiák 250
5.8 A raktári folyamatok irányítása 258
5.9 A magasraktározási rendszerek áttekintése 271
5.10 A raktárak alapterülete meghatározásának elvei, az értékelő
mutatószámok 276
6. Az ellátás-elosztás, a hulladékkezelés fizikai folyamatainak
menedzsmentje 285
6.1 Az ellátási-elosztási rendszerek általános jellemzése 285
6.2 Az elosztási rendszerek, áruáramlási csatornák 290
6.3 A városi áruellátás, a city-logisztika 316
6.4 A visszutas logisztika, a hulladékkezelés sajátos feladatai 324
7. fejezet. A logisztika és a vállalati szervezet 333
7.1 A logisztika helye a vállalati szervezetben 333
7.2 A logisztika helye a funkcionális szervezetben 334
7.3 A divizionális szervezet 338
7.4 A mátrixszervezet 341
7.5 Logisztikai szervezet a globális vállalatok magyarországi üzemeiben 342
7.6 A szervezetfejlesztés lehetőségei 343
7.7 Szervezet és szervezés: logisztikai koncepciók kialakítása
és továbbfejlesztése 345
7.8 A logisztikai tevékenységek kihelyezési lehetőségei 347
7.9 A vállalati szervezet és az ellátási lánc kapcsolata 361
8. fejezet. Az ellátásilánc-menedzsment 363
8.1 A vállalati környezetváltozása és következményei 364
8.2 Az ostorcsapás-effektus 371
8.3 Az ellátási lánc tagjainak együttműködése 382
8.4 A stratégiai partnerkapcsolatok gyakorlata 395
8.5 Az ellátási lánc sikertényezői a gyakorlatban 398
8.6 A nyomon követhetőség mint az ellátási láncok versenytényezője 405
9. fejezet Az e-logisztika az ellátási láncban 409
9.1 A hatékony információáramlás igénye 409
9.2 Az e-business logisztikai kihívása 413
9.3 Az e-logisztika szervezése 418
Függelék. Logisztikai központok a hálózati gazdaságban 437
Irodalom 465
Tárgymutató 470
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem