| Pár bevezető szó | 9 |
| Négyszemközt a börtönnel | |
| A megszégyenítő rabság | 10 |
| Lelkek a pányván | 10 |
| Illúziók az állam emberségességéről | 11 |
| Állampolgári jámborság? Görcsös illúzió-féltés? | 12 |
| Univerzalisztikus illúzió-racionalizálás | 14 |
| Óvatosság és garanciák helyett "mágikus bizalom" | 14 |
| A szorongás zsákutcája | 16 |
| "Én ugyan nem értem..." | 17 |
| Normarendezés | 18 |
| Kísérlet a szégyen átlépésére | 19 |
| A fogvatartás öncélúnak minősítése | 21 |
| A megszégyenítő börtön | 22 |
| A "börtönviseltség" szégyenbélyege | 23 |
| A kutathatóság korlátai | 24 |
| A festmény, a tévéfotó és a házirend | 26 |
| Jean-Pierre a szétszabdalt bizonytalanságban | 30 |
| A belépő csapdái | 32 |
| A "Fogjatok le, fogjatok le!" szituáció | 33 |
| Speciálprevenció/generálprevenció = megtisztulás/elrettentés? | 35 |
| A megszégyenítő társadalom | 37 |
| Bocsánat?! Azt már nem! - A precedensiszony/elrettentés? | 35 |
| Egy másik csapda: a csinovnyik halála | 38 |
| "Társadalmi beilleszkedési zavar?" | 40 |
| A precedens kitüntetett jelentősége a stigmatizálódásban42 | |
| A derék állampolgár kilenc és fél pontja | 43 |
| Minőségjelző vagy birtokosjelző? | 46 |
| Négyszemközt a stigmával | |
| A stigma fogalmáról | 50 |
| A stigma természetéről | 51 |
| Stigmák üzenete a változó társadalomban | 52 |
| Három a stigmatípus? | 53 |
| A stigmákat magyarázni lehet, megjósolni nem | 55 |
| Ki kit is tűr el?! | 56 |
| A stigmatizációról általában | 58 |
| A stigma természetéről | 51 |
| Stigmák üzenete a változó társadalomban | 52 |
| Három a stigmatípus? | 53 |
| A stigmákat magyarázni lehet, megjósolni nem | 55 |
| Ki kit is tűr el? | 56 |
| A stigmatizációról általában | 58 |
| Konzisztens és inkonzisztens nyugvópont | 60 |
| Az individuális és az integratív típus | 62 |
| A nyugvópont minőségének jelentősége a társadalomban | 67 |
| Társasság, maszk, amorf | 68 |
| Egy nagy sötét szakadék | 71 |
| Hatalmak és stigmák | 73 |
| Összefoglalás helyett: Egy tipizálási kísérlet | 77 |
| Három táblázat | 81 |
| Zárásként egy nyíltlevél | 86 |
| Irodalom | 90 |
| Idegen szavak jegyzéke | 92 |
| Mellékletek | |
| Interjúk előzetes fogvatartottakkal (1991 Bécs) | 101 |
| Zsuzsa | 101 |
| Imre | 106 |
| Csilla | 110 |
| Lajos | 117 |
| János | 123 |
| Európai szellem az igazság-szolgáltatásban | 130 |
| Osztrák példák a börtönártalmak csökkentésére | 131 |
| Alternatív ítélkezési lehetőségek | 131 |
| Professzionális szociális munka a börtönben136 | |
| Mi a szociális munka? | 137 |
| A szociális gondozói munka alapértékei | 137 |
| Félprofesszionális szociális börtönmunka: Group Counselling | 138 |
| A civil utógondozás egy osztrák modellje: Emmaus | 139 |
| A Börtönújságba készült írások | 143 |
| "Majd megszokod!" | 143 |
| Maradjon köztünk! | 144 |
| A börtönben a nevelőnek a legrosszabb | 145 |
| Pakkos paliból csicska | 147 |
| Adalék a "bötönszexualitás" témájához | 148 |
| A kiszolgáltatottság vámszedője | 149 |
| A kínai teáskanna története | 151 |
| Másfél hét börtön - gyávaságért | 152 |
| Az ellopott lakodalom esete | 152 |
| Lepedő-kötélen | 153 |
| Egy ember véget vetett az életének | 154 |
| EGy almacsutkához | 155 |
| Rágódás a rágalmon | 156 |
| Egy eltéved kis levél | 157 |
| Humánusnak kell-e lennie a bévének? | 158 |
| "A jószándék kevés..." | 159 |
| A szürkeruhás angyal | 160 |
| Minek a szociális gondozás?! | 162 |
| EGy bíró kötelet követel | 163 |
| Kóbor lelkek | 164 |
| Rémálom | 165 |
| Nevezzük nevén? | 165 |